چند نکته مهمی که باید قبل از خرید گوشی شیائومی در نظر بگیرید.

کدخبر: ۳۵۳۵۳۱
این روزها برند شیائومی جنجال زیادی به پا کرده است. از یک طرف قیمت گوشی‌های آن و از طرفی هم کیفیت و نوآوری‌هایی که این شرکت در عرضه‌ی محصولات خود بکار گرفته همه و همه از جمله مواردیست که حضور این برند نوظهور را در بازار گوشی‌های موبایل پررنگ‌تر کرده است.
چند نکته مهمی که باید قبل از خرید گوشی شیائومی در نظر بگیرید.

 اگر قصد خرید گوشی موبایل را داشته باشید قطعاً برخی از مدل‌های این برند را نیز مد نظر قرار داده‌اید. 19کالا در ادامه به برخی از واقعیت‌های مرتبط به برند شیائومی اشاره خواهد کرد که ممکن است در تصمیم به خرید شما تاثیرگذار باشد. ابتدا از نقاط قوت گوشی‌های شیائومی شروع می‌کنیم به نظر شما نقطه قوت این گوشی‌ها چیست؟ آیا ارزش خرید بالایی دارند یا خیر؟ شاید شما هم شنیده باشید که مدل‌های گوشی شیائومی به مرور زمان کند می‌شوند، 19کالا در اینجا بررسی خواهد کرد که آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟

جالب است بدانید که شیائومی همواره سعی کرده است تا بهترین و قدرتمند‌ترین تراشه‌های موجود در بازار را در گوشی‌های خود استفاده کند. در واقع هم پرچمداران و هم میان‌رده‌های این برند از نظر قدرت سخت‌افزاری به نسبت بسیاری دیگر از کمپانی‌های مدعی موجود در بازار حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

پس اگر به دنبال گوشی‌هایی هستید که عملکرد سخت‌افزاری بسیار خوبی داشته باشند، قطعاً مدل‌های مختلف گوشی شیائومی پاسخگوی نیاز شما خواهند بود و اما در پاسخ به این سوال که شاید سوال خیلی از خریداران هم باشد می‌بایست گفت که کند شدن گوشی بیشتر به نحوه استفاده شما از گوشی موبایلتان برمی‌گردد و به برندی خاصی مربوط نمی‌شود در واقع این امر ممکن است برای تمام برندها اتفاق بیافتد.

در واقع می‌بایست قبل از خرید یک گوشی بدانید که از آن چه انتظاری دارید، اگر این موضوع را در نظر بگیرید می‌توانید صرف نظر از برند، گوشی مناسب‌تری را خریداری کنید. گوشی‌های شیائومی به خوبی پاسخگوی نیاز شما به مدت طولانی خواهند بود و از این نظر مشکلی نخواهید داشت؛ اما در نظر داشته باشید باید نسبت به استفاده از مشخصه‌هایی مثل باتری، حافظه، نوع برنامه‌هایی که بر روی گوشی خود نصب می‌کنید حساسیت به خرج دهید. حتی در نصب تعداد برنامه‌ها نیز، مقدار رم و حافظه موبایل خود را در نظر داشته باشید، زیرا این موارد از جمله مهمترین دلایلی هستند که کند شدن گوشی را در پی دارند.

نقطه قوت گوشی‌های شیائومی چیست؟

از مهمترین نقطه قوت گوشی‌های این برند می‌توان به طراحی جذاب و کیفیت ساخت عالی بدنه آنها اشاره کرد. برای مثال کمتر گوشی این برند را این روزها می‌توانید ببینید که از محافظ گوریلاگلس و یا پوشش نانو دافع آب و مایعات بهره نبرده باشد که به نسبت بسیاری دیگر از برندهای موجود در بازار یک امتیاز عالی محسوب می‌شود.

 دومین موردی که مخصوصاً برای بسیاری از گیمرها و کسانی که استفاده سنگینی از گوشی‌های خود دارند حائز اهمیت است، سخت‌افزار این گوشی‌هاست. همان طور که گفته شد شیائومی همواره سعی می‌کند برای رقابت و ماندن در این بازار پرزرق و برق، از بهترین تراشه‌های موجود در بازار استفاده کند. اگر امتیاز ثبت شده برای گوشی شیائومی در بنچمارک‌های مختلف را با سایر برندها مقایسه کنید متوجه این موضوع خواهید شد.

سومین موردی که برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت است تنوع محصولات این برند متناسب با بودجه و سلیقه خریدارست. برای مثال این شرکت چندین خط تولید راه‌اندازی کرده که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. برای مثال سری ردمی نوت از جمله میان‌رده‌های پرقدرت و عالی این برند محسوب می‌شوند که تمرکز عمده این شرکت بر دوربین‌ها و سخت‌افزار آنهاست در حالی که از قیمت بسیار عالی نیز برخوردارند.

سری شیائومی ردمی نیز از جمله پایین‌رده‌های این برند محسوب می‌شوند که با وجود قیمت بسیار عالی، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. از دیگر خطوط تولید این شرکت می‌توان به ردمی کی اشاره کرد که بازهم گوشی‌های بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. سری پوکو نیز منحصراً به تولید گوشی‌های گیمینگ اختصاص دارد و پردازنده قدرتمند و سیستم خنک کننده مایع مواردیست که این شرکت برای عملکرد بهتر و ارائه تجربه بهتری از گیم در محصولات خود بکار گرفته است. در ادامه 19کالا به موارد دیگری نیز اشاره خواهد کرد.

19 کالا

جدا از کیفیت و نوآوری‌هایی که این شرکت در طراحی گوشی‌های خود بکار گرفته، موارد دیگری نیز وجود دارد که از جمله امتیازات این کمپانی بزرگ آسیاییست. از آن جمله می‌توان به سیاست فروش این شرکت اشاره کرد که مستقیماً بر قیمت‌گذاری محصولاتش تأثیر‌گذار بوده است. اگر قصد خرید گوشی را داشته باشید و سری به بازار هم زده‌ باشید، به راحتی متوجه خواهید شد که این گوشی‌ها به نسبت امکاناتی که دارند قیمت بسیار مناسبی نیز دارند، به راستی دلیل آن چیست؟

مهمترین آن را می‌توان فروش آنلاین مستقیم و بدون تبلیغات پولی اشاره کرد:

در واقع شیائومی پول خود را صرف تبلیغات نمی‌کند و از این طریق باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت و بازاریابی شده که به دنبال آن قیمت تمام شده محصولاتش بسیار کاهش می‌یابد؛ اما علاوه بر این، سیاست‌های دیگری را هم در پیش گرفته است، برای مثال محصولات خود را تنها به صورت آنلاین به فروش می‌رساند. به این طریق واسطه‌ها را حذف کرده و حاشیه سود خرده فروشی به حداقل مقدار ممکن می‌رسد.

نتیجه آن تحویل یک محصول باکیفیت و با برچسب قیمتی بسیار کم است. جالب است بدانید که این شرکت تنها به تبلیغات از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان متکیست. سیاست دیگری که این غول تکنولوژی آسیایی در پیش گرفته «فلش سلز» است. در این روش این شرکت محصولات خود را در تعداد محدودی و به صورت نوبتی (40 تا 50 هزار دستگاه در هر نوبت.) به فروش می‌رساند. از این طریق هزینه‌های نگهداری را به صفر رسانده و سود خوبی کسب می‌کند.

همچنین این شرکت در سال‌های اخیر سعی کرده تا محصولات خود را نه تنها در چین و آسیا بلکه در کشورهای آمریکا و اروپا نیز به فروش برساند. یکی دیگر از مواردی که باید در مورد گوشی‌های پرچمدار این شرکت بدانید این است که با روت کردن گوشی‌های پرچمدار این شرکت گارانتی خود را از دست نمی‌دهند. همچنین مدل‌های مختلف گوشی شیائومی نرم افزار‌های پیش فرض بسیار کمی دارند و سعی شده تنها نرم‌افزارهای بسیار کاربردی و مهم در این گوشی‌ها قرار داده شود، از‌این‌رو نرم‌افزار بسیار سبک و روانی دارند.

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی شیائومی را می‌توان همکاری منسجم با شرکت آمریکایی کوالکام اشاره کرد. گرچه اخیراً این شرکت در زمینه تراشه با شرکت‌های دیگری مثل مدیاتک نیز همکاری داشته و به نتیجه بسیار خوبی نیز رسیده است، برای مثال گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو یکی از مدل‌هایی بود که از تراشه این شرکت استفاده کرد و توانست فروش بسیار خوبی را برای این شرکت رقم زند؛ اما به طور کلی عمده تراشه‌های بکار رفته در مدل‌های مختلف گوشی شیائومی تراشه‌های شرکت کوالکام هستند و همین امر برای این دو شرکت سود بسیار عالی را در پی داشته است.

طبق بازخوردی که از کاربران و افرادی که از گوشی شیائومی استفاده کرده‌اند به دست آمده می‌توان نتیجه گرفت که بیشتر مشکلات مربوط به رام چین این محصولات بوده، از‌این‌رو 19کالا به شما توصیه می‌کند که رام گلوبال این گوشی‌ها را خریداری کنید.

نتیجه گیری:

19کالا به عنوان یک مرجع موبایل معتبر و بر اساس بازخوردی که از مشتریان بالقوه خود به دست آورده، مواردی را در رابطه با گوشی‌های شیائومی مطرح کرد که می‌تواند در فرآیند انتخاب از این برند موثر باشد. به طور کلی گوشی‌های ساخت شیائومی کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و از نظر عملکرد سخت‌افزاری نیز رضایت خاطر اکثر کاربران را جلب خواهند کرد.

قیمت کم محصولات این شرکت که نتیجه سیاست قیمت‌گذاری بسیار خوب شیائومی است نیز در ارائه بهترین قیمت محصولاتش بی‌تأثیر نبوده است. کند شدن به مرور زمان به هیچ وجه مختص شیائومی نبوده و برای همه برندها و به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید