خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران + استعلام و محاسبه

کدخبر: ۳۶۴۹۶۶
لازمه استفاده از خودرو، تهیه بیمه‌های مربوط به آن است. برای هر خودرو دو بیمه‌نامه می‌توان تهیه کرد؛ بیمه شخص ثالث و بدنه. خرید بیمه شخص ثالث برای همه دارندگان وسیله نقلیه اجباری است و هیچ خودرویی بدون داشتن این بیمه اجازه تردد ندارد.
خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران + استعلام و محاسبه

در حال حاضر از بین شرکت‌های مختلفی که این بیمه را ارایه می‌دهند، بیمه ایران بیشترین تعداد بیمه‌های شخص ثالث را صادر می‌کند و بالاترین رتبه فروش این رشته بیمه‌ای را به خود اختصاص داده است. در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم چرا عده‌ای ترجیح می‌دهند بیمه شخص ثالث ایران را بخرند و این شرکت چه خدمات و مزایای ویژه‌ای را به مشتریان خود ارایه می‌دهد.

مزایای بیمه شخص ثالث ایران چیست؟

درست است که بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف، تقریباً با شرایط یکسانی ارایه می‌شود اما عواملی نیز وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث شود از خرید خود رضایت بیشتری داشته باشیم. از جمله مواردی که در شرکت‌های مختلف متفاوت است می‌توانیم به سقف پوشش مالی بیمه‌نامه، کیفیت پرداخت خسارت و شرایط ارایه بیمه اشاره کنیم. دلایل زیادی برای خرید و انتخاب بیمه شخص ثالث ایران وجود دارد که ما در اینجا چند دلیل مهم و اساسی را بررسی می‌کنیم.

سابقه بیمه ایران

بیمه ایران، اولین و قدیمی‌ترین شرکت بیمه در کشور است که سابقه زیادی در زمینه خدمت‌رسانی دارد همین موضوع نیز باعث شده است که عده‌ای اعتماد زیادی به این شرکت داشته باشند و خرید بیمه شخص ثالث خود را از آن انجام دهند.

سقف پوشش مالی بیمه

بیمه شخص ثالث دو دسته پوشش جانی و مالی دارد. در سال جاری با خرید بیمه شخص ثالث، خسارت‌های مالی تا مبلغ 11 میلیون تومان جبران می‌شود. حال اگر بیمه‌گزار در حادثه‌ای به دیگران خسارت بیشتری وارد کند باید مازاد هزینه‌ها را از جیب بپردازد؛ به همین دلیل معمولاً به افراد توصیه می‌شود میزان پوشش مالی بیمه‌نامه را افزایش دهند تا در صورت تصادف با خودروهای لوکس بتوانند کل خسارت را از شرکت بیمه دریافت کنند. یکی از مزایای بیمه ایران این است که این شرکت، پوشش مالی بیمه شخص ثالث را تا سقف 220 میلیون تومان به بیمه‌گزار ارایه می‌دهد. این میزان پوشش مالی در خیلی از شرکت‌ها به بیمه‌گزار ارایه نمی‌شود.

کیفیت پرداخت خسارت

بیمه ایران یکی از شرکت‌هایی است که بیشترین تعداد مراکز پرداخت خسارت را در کل کشور دارد. همچنین پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث در این شرکت به صورت سیار است؛ یعنی کارشناس به محل وقوع حادثه اعزام می‌شود تا کار ارزیابی خسارت سریع‌تر انجام شود.

ارایه بیمه شخص ثالث قسطی

بیمه ایران امکان خرید اقساطی بیمه شخص ثالث را فراهم کرده است تا افرادی که امکان پرداخت نقدی حق بیمه را ندارد نیز بتوانند بیمه‌نامه را تهیه کنند و دچار مشکل نشوند.

محاسبه بیمه شخص ثالث ایران

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث

فاکتور اصلی در محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ایران و تعیین سقف پوشش‌های آن، نرخ دیه است. بنابراین هر سال بعد از این‌که نرخ دیه مشخص شد بیمه مرکزی، قیمت پایه بیمه شخص ثالث را تعیین و به شرکت‌های بیمه اعلام می‌کند. اما قیمتی که بر اساس نرخ دیه تعیین می‌شود حق بیمه نهایی خودرو نیست چرا که در ادامه تخفیف‌ها، میزان تعهدات، سال ساخت و کاربری خودرو، جریمه دیرکرد و مدت اعتبار بیمه‌نامه، نرخ پایه بیمه را افزایش یا کاهش می‌دهد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ایران

بیمه شخص ثالث، خسارت‌های جانی و مالی واردشده به افراد زیان‌دیده و همچنین خسارت‌های بدنی راننده مقصر را پرداخت می‌کند و تعهدی در قبال خسارت‌های مالی راننده مقصر ندارد یعنی اگر بیمه‌گزار در حادثه‌ای مقصر باشد نمی‌تواند خسارت‌های خودروی خود را از شرکت بیمه دریافت کند؛ به همین دلیل خرید بیمه بدنه در کنار بیمه شخص ثالث برای هر خودرویی اهمیت دارد. در ادامه هر یک از پوشش‌های بیمه شخص ثالث ایران را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

پوشش جانی بیمه شخص ثالث

این پوشش، خسارت‌های ناشی از فوت، نقص عضو، ازکارافتادگی و هزینه‌های پزشکی را جبران می‌کند. همان‌طور که گفتیم این پوشش مخصوص فرد (یا افراد) زیان‌دیده نیست و خسارت‌های بدنی راننده مقصر نیز از طریق این پوشش پرداخت می‌شود. در سال جاری خسارت‌های جانی واردشده به سایر افراد تا سقف 330 میلیون در ماه‌های عادی و 440 میلیون تومان در ماه‌های حرام پرداخت می‌شود. اما حداکثر تعهد جانی بیمه شخص ثالث در قبال راننده مقصر در همه ماه‌ها یکسان و معادل 330 میلیون تومان است.

پوشش مالی بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث

همان‌طور که گفتیم بیمه ایران، پوشش مالی بیمه شخص ثالث را تا سقف 220 میلیون تومان ارایه می‌دهد؛ بنابراین بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت اندکی حق بیمه بیشتر، سقف تعهد مالی بیمه را افزایش دهد تا در زمان حادثه، برای جبران کل خسارت ایجادشده از بیمه استفاده کند. بالا بردن پوشش مالی بیمه شخص ثالث به نفع خود بیمه‌گزار است چراکه مبلغ حق بیمه در قبال خساراتی که این بیمه در زمان حادثه پوشش می‌دهد بسیار ناچیز است.

استعلام بیمه شخص ثالث ایران

ممکن است در ابتدا فکر کنید چون قیمت پایه و پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف یکسان است پس فرقی ندارد این بیمه را از کجا بخرید. اما به این نکته توجه کنید که مواردی چون پوشش مالی ارایه‌شده، توانگری مالی، کیفیت پرداخت خسارت و شرایط ارایه بیمه‌نامه در شرکت‌های مختلف فرق می‌کند پس بهتر است همیشه قبل از خرید خود، استعلام بیمه شخص ثالث را دریافت کنید و سپس بیمه‌نامه را با توجه به اولویت‌های خود سفارش دهید.

در حال حاضر می‌توانید استعلام بیمه شخص ثالث ایران را به صورت اینترنتی و تنها با چند کلیک انجام دهید و دیگر نیازی نیست که به صورت حضوری به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کرده و ساعت‌ها زمان صرف کنید. در ادامه همراه ما باشید تا ببینید چطور می‌توانید به صورت آنلاین و تنها در چند دقیقه از قیمت و شرایط بیمه شخص ثالث ایران استعلام بگیرید.

دریافت استعلام و خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران

تمدید بیمه

بیمیتو سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است که می‌توانید از آن برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث ایران و سایر شرکت‌ها استفاده کنید. کافی است به سایت بیمیتو بروید و با وارد کردن اطلاعات خودرو و بیمه‌نامه قبلی خود وارد صفحه مقایسه قیمت شوید.

در این صفحه می‌‎توانید میزان تعهد مالی بیمه را با توجه به نیاز خود افزایش دهید و همچنین قیمت و شرایط بیمه شخص ثالث ایران را با سایر شرکت‌های بیمه مقایسه کنید. با خرید بیمه از بیمیتو نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه را پیدا نمی‌کنید و هر زمان که بخواهید می‌توانید بیمه‌نامه خود را در بخش بیمه‌های من در حساب کاربری خود مشاهده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید