بهترین گزینه برای خرید گواهی SSL

کدخبر: ۳۸۱۳۰۳
گواهی SSL یکی از راه هایی می باشد که می توانید امنیت سایتتان را تامین کنید. خرید گواهی SSL اولین قدمی به حساب می آید که شما با استفاده از آن می توانید بخشی از امنیت وب سایت مورد نظرتان را فراهم کنید.
بهترین گزینه برای خرید گواهی SSL

 البته امنیت تنها ویژگی و یا مزیتی نمی باشد که با استفاده از این گواهی می توان به آن دست یافت. بلکه موارد بسیار گسترده دیگری نیز وجود دارند که از این راه قابل دستیابی هستند که از آن ها می توان به مواردی همچون بهبود سئو و جلب اعتماد کاربران اشاره کرد.

تمامی این موارد در کنار هم جمع میشوند تا بتوانند به یک هدف ویژه یعنی رشد کسب و کار شما دست پیدا کنند. این گواهی انواع مختلفی را به خود اختصاص داده است که در ادامه این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. از این رو تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا صفر تا صد گواهی SSL را بدانید. 

با انواع گواهی SSL آشنا شوید

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد گواهی SSL توانسته انواع مختلفی را به خود اختصاص دهد و به طور کلی در چهار بخش مختلف دسته بندی می شوند. هر کدام از این موارد توانسته اند ویژگی های مخصوص به خود را داشته باشند و اعتبار و قیمت مجزایی را به خود اختصاص دهند. همچنین با توجه به سازمان و نوع کسب و کاری که دارید، به گواهی مختلف نیاز پیدا خواهید کرد. این چهار گواهی به صورت زیر تعریف و دسته بندی می گردند:

1. گواهی رایگان

2. گواهی استاندارد

3. گواهی سازمانی

4. گواهی پیشرفته

هر یک از این گواهی ها شامل ویژگی های مختلفی می باشند که در ادامه به بررسی هر یک از آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید. 

انواع گواهی ssl

گواهی رایگان

یکی از انواع گواهی SSL با نام گواهی رایگان شناخته شده است و برای سایت هایی مناسب می باشد که در پرداخت هزینه و یا تعاملات با CA های خارجی مشکل پیدا کرده اند. این گواهی توسط شرکتی با نام Lets encrypt صادر می شود و مدت زمانی که می توان از آن بهره برد چیزی در حدود 3 ماه می باشد.

برای اینکه بتوان این گواهی را دریافت کرد، ابزارهای خاصی برای آن در نظر گرفته شده اند که کاربر پس از دریافت و نصب می تواند به صورت مجدد آن ها را دریافت نماید. البته این گزینه نیز باید ذکر شود که اگر از گواهی رایگان استفاده می کنید، نمی توانید نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت نمایید. 

گواهی استاندارد

نوع دیگری از گواهی SSL تحت عنوان گواهی استاندارد و یا گواهی DV شناخته شده است. اعتبار سنجی این گواهی بر حسب نام دامنه می باشد و ربطی به صحت و یا اعتبار سازمان مورد نظر ندارد. همچنین دریافت این دسته از گواهی ها در لحظه انجام می شود و زمان زیادی نیاز ندارد.

چرا که هیچ نیازی به ارسال و یا تایید مدارک شرکت مورد نظر نمی باشد. می توان گفت مناسب ترین گزینه برای استفاده از گواهی استاندارد صاحبان وبسایت های شخصی اشخاص حقیقی هستند و به شرکت های خصوصی توصیه نمی گردد. همچنین گزینه امنیت در این گواهی هیچ تفاوتی با دیگر موارد ندارد و می توانند از آن بهره ببرند. 

گواهی سازمانی

از دیگر گواهی های SSL می توان به گواهی سازمانی اشاره کرد که با نام گواهی OV نیز خوانده می شود. در این گواهی موارد مختلفی مورد بررسی قرار داده می شود که از آن ها می توان به مالکیت دامنه و صحت مالکیت کسب و کار اشاره کرد.

همین مورد باعث شده است تا سطح اعتبار این گواهی در مقایسه با DV بالاتر باشد. برای اینکه گواهی سازمانی صادر شود، نیاز است تا مدارک مورد نظر ترجمه و سپس ارسال شوند. همچنین تنها گزینه های زیر می توانند از گواهی سازمانی بهره ببرند:

1. اشخاص حقیقی

2. سازمان ها

3. شرکت های ثبت شده

4. شرکت های رسمی

بعد از اینکه مدارک ارسال شدند، به زمان یک تا دو هفته ای نیاز می باشد تا تمامی آن ها بررسی و تایید شوند. 

گواهی پیشرفته

آخرین نوع از گواهی SSL نیز گواهی پیشرفته می باشد. در این گواهی نیز مالکیت دامنه و صحت مالکیت کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کسانی که از این گواهی بهره می برند، در کنار نام آدرس مرورگر خود، عبارت HTTPS را مشاهده می کنند و همچنین یک قفل سبز رنگ به نمایش در می آید. همچنین نام لاتین سازمان و یا شرکت مورد نظر نیز با همین رنگ نوشته می شود. به منظور تایید، بررسی و صدور گواهینامه نیاز است تا 1 تا دو هفته زمان بگذرد. 

sslگواهی

قیمت انواع گواهی SSL به چه صورت می باشد؟

همانطور که مشاهده کردید، چهار نوع مختلف از گواهی SSL وجود دارند که هر کدام از آن ها می توانند ویژگی های مختلفی را از خود به نمایش بگذارند. به طبع برای تهیه آن ها نیاز است تا هزینه مشخص شده ای را پرداخت کنید.

البته نوع رایگان آن نیز وجود دارد ولی اگر بخواهید بالاترین سطح امنیت را تجربه کنید، گزینه های دیگر در اولویت هستند. به ترتیب اولویت  و همچنین مزایا هزینه های پرداختی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بدین صورت که گواهی نوع اول همانطور که از نامش پیداست به صورت رایگان و سه ماهه در اختیار کاربر قرار می گیرد.

گواهی DV یا استاندارد ارزان تر از گواهی سازمانی و در نهایت گواهی سازمانی نیز ارزان تر از گواهی پیشرفته به حساب می آید. در نهایت برای بهره مندی از بالاترین سطح امنیت و مزیت ها گواهی پیشرفته یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود و می تواند از آن نهایت بهره را برد. 

جمع بندی 

گواهی SSL به منظور  امنیت بخشیدن به یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد، این سرویس در شرکت های معتبر با کاربردهای مختلفی ارائه می شود. خرید SSL از پارس پک این مزیت را به شما میدهد تا بر اساس نیازها و وب سایت خود از آن بهره برید.

هر کدام از انواع گواهی ها ویژگی های مختلفی را دارند و می تواند مزیت های بسیاری را از خود به نمایش بگذارند. هر چقدر این مزیت ها بیشتر باشد، به همان اندازه نیز باید هزینه بالاتری برای تهیه آن پرداخت شود که در حال حاضر گواهی پیشرفته گران تر از گزینه های دیگر به حساب می آید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید