اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

کدخبر: ۳۹۲۸۹۹
اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

هر دانشجویی که قصد تحصیل در کانادا را دارد از همان ابتدا تلاش می‌کند تا مقدمات لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا را فراهم کند. در این مقاله تلاش می‌شود اطلاعات لازم در مورد پروسه دریافت پذیرش تحصیلی کانادا به شکلی ارائه شود که دانشجویان بتوانند به شکل مناسب همه پیش‌نیازهای لازم برای دریافت پذیرش و سپس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را فراهم کنند.

بااین‌حال اگر هم می‌خواهید جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه و سپس اخذ پذیرش رایگان بعد از انتخاب رشته، با هوشمندترین ابزار سرچ رشته در دنیا را تجربه کنید می‌توانید وارد سایت اسمارت اپلای شوید.

همچنین اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای تحصیلی کانادا دارید می‌توانید از مشاوره متخصصان این موسسه بهره‌مند شوید و از شرایط استثنایی اخذ پذیرش رایگان که توسط این موسسه پیش‌بینی‌شده اطلاع کسب کنید.

برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا چه باید بکنید؟

برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا شما باید با برداشتن چند گام مشخص همراه شود. گام‌هایی که اگر با صبر و حوصله و استفاده از مشورت افراد متخصص همراه شود شانس موفقیت افزایش می‌یابد.

گام نخست: در ابتدا در مورد رشته تحصیلی مدنظرتان و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن دارید به جمع‌بندی برسید. طبیعی است که هم انتخاب رشته و هم انتخاب دانشگاه پیچیدگی‌های خود رادارند و برگ خریدهای مختلفی از هزینه زندگی گرفته تا هزینه تحصیل در کانادا و بازار کار رشته و ... در این تصمیم‌گیری مؤثرند. فراموش نکنید که ممکن است مجبور شوید برای چندین دانشگاه درخواست خود را ارسال کنید تا درنهایت یکی از درخواست‌های شما با پاسخ مثبت روبرو شود.

گام دوم: پیش از ارسال درخواست به هر دانشگاهی، در ابتدا شرایط و مدارک موردنیاز آن دانشگاه را دقیق مطالعه کنید. بکوشید کاملاً مطابق با دستورالعمل‌های دانشگاه مدارکتان را تهیه و تنظیم کنید. همچنین برای ثبت درخواست و بررسی مدارکتان مبلغی باید به‌حساب دانشگاه مقصدتان واریز کنید.

گام سوم: پس‌ازآنکه پذیرش تحصیلی‌تان را دریافت کردید حالا وقت آن است که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. شما باید نامه پذیرشتان را به همراه تعدادی مدارک دیگر برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا ارسال کنید. 

چه مدارکی برای دریافت پذیرش تحصیلی از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا باید تهیه کنید؟

شرایط پذیرش کالج‌ها نسبت به دانشگاه‌ها ساده‌تر است و همین موضوع باعث می‌شود تحصیل در کالج به انتخاب طیف گسترده‌ای از دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود. به‌ویژه افراد دارای معدل پایین‌تر و یا مدرک زبان پایین‌تر تحصیل در کالج برایشان در دسترس تر از دانشگاه است. بااین‌حال این نکته را نباید فراموش کنید که آفیسرهای اداره در مورد افراد دارای پذیرش از کالج سخت‌گیری بیشتری نشان می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود تحصیل در کالج قدری با ریسک همراه باشد.

توصیه ما به شما این است که تلاش کنید با ارتقای شرایطتان در ابتدای امر از دانشگاه‌ها پذیرش اخذ کنید و تنها در شرایط خاص ادامه تحصیل در کالج را دنبال کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا

• اسکن پاسپورت معتبر

• ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات آن به‌صورت جداگانه و با فرمت pdf

• یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ با فرمت pdf یا jpeg

• پرداخت ادمیشن فی دانشگاه

• تهیه انگیزه نامه (Sop) مرتبط با رشته موردنظر با فرمت word

• دو یا سه توصیه نامه (LOR) از اساتید با فرمت pdf

• تهیه رزومه به زبان انگلیسی یا فرانسوی با فرمت word

• ارائه مدرک زبان با فرمت Pdf (به این مهم توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند که مدرک زبان را به‌صورت مستقیم از سنتر دریافت کنند)

• آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی

• تکمیل فرم‌های موردنیاز

متقاضیان دوره کارشناسی: اسکن اصل کلیه مدارک تحصیلی و ریزنمرات دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه نسخه ترجمه‌شده آن‌ها

متقاضیان دوره کارشناسی ارشد: اسکن اصل کلیه مدارک تحصیلی و ریزنمرات کارشناسی (و کارشناسی ارشد در صورت وجود) به همراه نسخه ترجمه‌شده آن‌ها

متقاضیان دوره‌ی دکتری: علاوه بر مدارک بالا لازم است در صورت وجود نسبت به ارائه مقالات خود در نشریات علمی داخلی و بین‌المللی اقدام نمایند.

اگر ابزار سرچ اسمارت اپلای را تابه‌حال استفاده نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم فقط ۶۰ ثانیه زمان بگذارید و یک‌بار این فرصت بزرگ را امتحان کنید. شاید همین حالا با شرایط شما امکان اقدام برای تحصیل رایگان در کانادا را داشته باشید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت اسمارت اپلای جستجو در تمام دانشگاه‌های کانادا و کالج‌های کانادا را به ابزار سرچ آن بسپارید و با یک کلیک نتیجه را مشاهده ‌کنید.

جمع‌بندی: اهمیت بهره گرفتن از مشاوره متخصصان اسمارت اپلای برای دریافت یک پذیرش مناسب

تلاش شد این مطلب مانند یک‌راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا برای شما عمل کند. در ابتدا گام‌های لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا را برای شما توضیح دادیم. سپس با مدارک لازم برای پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا و چگونگی تهیه آن‌ها آشنا شدید. دیدید که پیش از آنکه وارد پروسه دریافت ویزا شوید باید وقت بگذارید و با دقت مدارک لازم را تهیه کنید. ابتدا باید تلاش خود را متوجه دریافت پذیرش از مدرسه یا دانشگاه کنید. پس‌ازآنکه پذیرش را دریافت کردید تازه در ابتدای یک‌راه جدید قرار می‌گیرید.

بنابراین پروسه دریافت پذیرش تحصیلی کانادا اگرچه شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد ولی درواقع این‌گونه نیست و باید تلاش کنید تا با نهایت دقت آن را انجام دهید. اگر نیازمند کمک در این زمینه هستید .کافی است به وب‌سایت اسمارت اپلای مراجعه کنید ، تنها در ۶۰ ثانیه به چند سؤال ساده جواب بدهید. در سرعتی بی‌نظیر تمامی انتخاب‌هایی که برای شما وجود دارد برایتان لیست می‌شوند. پس‌ازآن اگر تمایل داشتید می‌توانید از شانس دریافت پذیرش تحصیلی در کانادا به‌صورت رایگان هم استفاده کنید. همه‌چیز خیلی سریع و هوشمند!

جستجوی هوشمند دانشگاه های کانادا + اپلای رایگان

  اسمارت اپلای

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید