6 اشتباه رایج هنگام رزرو آنلاین اقامتگاه

کدخبر: ۳۹۵۸۰۵
امروزه هیچ کاری نیست که نتوان آن را به صورت اینترنتی انجام داد. رزرو آنلاین ویلا و سوئیت هنگام سفر هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر اهل سفر باشید حتما بیش از این با وبسایت های رزرو آنلاین اقامتگاه آشنا شده اید و یا تجربه رزرو از یکی این وبسایت ها را داشته اید.
6 اشتباه رایج هنگام رزرو آنلاین اقامتگاه

بی شک رزرو آنلاین اقامتگاه هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است و برای اجاره اقامتگاه در هر شهری تنها با چند کلیک می توانید اقامتگاه خود را رزرو کنید. اما گاهی برایمان پیش می آید که به دلیل رزرو از وبسایت های نامعتبر و یا سهل انگاری در روند رزرو اشتباهاتی انجام دهیم که در روند سفرمان تاثیر گذاشته و سفر را برایمان تلخ کند. در ادامه مقاله با 6 اشتباه رایج هنگام رزرو آنلاین اقامتگاه آشنا می شوید. 

اشتباه1: رزرو از وبسایت های نامعتبر

اگر چرخی در گوگل بزنید با وبسایت های مختلفی مواجه خواهید شد که در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه فعالیت می کنند. انتخاب وبسایتی قابل اعتماد و مطمئن در میان تعداد بالای اقامتگاه ها از دغدغه های هر مسافری است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. 

قبل از هر چیز بهتر است مجوزهای قانونی هر سایت را چک کنید. در میان وبسایت های فعال در این زمینه لیدوماتریپ یکی از امن ترین و قابل اعتمادترین وبسایت های موجود از نظر کاربران برای اجاره سوئیت، ویلا خانه روزانه و اقامتگاه بوم گردی می باشد. 

وجود نماد اعتماد الکترونیک و عضویت در کسب و کارهای مجازی کشوری موجب شده تا کاربران با خیالی آسوده رزرو خود را از طریق لیدوماتریپ انجام دهند. 

 اشتباه 2: عدم توجه به قوانین سایت و ملک

هر وبسایت و هر ملکی در سایت قوانین خاص خود را دارد که بهتر است قبل از انجام هرگونه رزرو این قوانین را مطالعه کنید. قوانین مخصوص هر ملکی از سمت مالک اقامتگاه مشخص می شود و ممکن است قوانین هر ملک با ملک دیگر متفاوت باشد پس فقط به مطالعه قوانین یک ملک اکتفا نکنید.

 قوانین مخصوص به کنسلی، اجازه ورود حیوانات خانگی و... از جمله مواردیست که بهتر است قبل از رزرو از آن ها اطلاع داشته باشید تا از بروز مشکلات احتمالی پیش گیری کنید.

اشتباه 3: بی توجهی به موقعیت جغرافیایی ویلا 

رامسر

از دیگر اشتباهات رایجی که بین مسافرین رخ می دهد عدم توجه به موقعیت جغرافیایی اقامتگاه ها می باشد. علی الخصوص اگر قصد اجاره ویلا در شمال را دارید بهتر است به این موضوع توجه بیشتری داشته باشید.

چراکه در شهرها و روستاهای کوچک شمالی، ممکن است فاصله اقامتگاه با مراکز خدماتی و خرید زیاد باشد. شما می توانید با چک کردن موقعیت واحد بر روی نقشه از فاصله حدودی ملک با مراکز خرید، سوپرمارکت، جاذبه های دیدنی و تاریخی و فاصله از جنگل و دریا در شهرهای شمالی مطلع شوید.  

اگر به شهری بزرگ و پرمسافر شمالی مانند رامسر سفر کرده اید معمولا با اجاره ویلا در رامسر به مراکز خدماتی دسترسی خوبی خواهید داشت. اما اگر به بخش های اطراف رامسر مانند کتالم و یا جواهرده سفر می کنید، فاصله اقامتگاه های آن را با نزدیکترین مراکز خدماتی را بررسی کنید. 

اشتباه 4: سهل انگاری در ثبت اطلاعات

قصد رزرو از هر سایتی را که داشته باشید برای ثبت درخواست رزرو خود ملزم به وارد کردن اطلاعات اولیه از جمله تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات هستید. 

این اطلاعات ثبت شده در فاکتور برای میزبان ارسال می گردد و در هنگام ورود این اطلاعات تطابق داده می شوند.  پس در ثبت اطلاعات هنگام اجاره ویلا دقت بیشتری داشته باشید چون درصورت وجود مغایرت ممکن است با مشکلاتی مانند عدم پذیرش از سمت میزبان مواجه شوید.

این اشتباهات به ظاهرساده، باعث بوجود آمدن دردسر برای شما می شود. به خصوص اگر به مقاصدی مانند کردان که آخر هفته ها شلوغ می شوند و احتمال تکمیل سریع ظرفیت واحد ها وجود دارد سفر می کنید و به دنبال اجاره ویلا کردان هستید، اطلاعات خود را با دقت وارد کنید تا در مقصد مشکلی پیش نیاید. چراکه پیدا کردن واحد جایگزین زمانبر خواهد بود. 

اشتباه 5: چک نکردن نظرات مسافرین قبلی

نظرات مسافرانی که قبل از شما در واحد اقامت داشته اند به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از تجربه ی اقامت مسافران قبلی استفاده کنید و بهترین تصمیم را درباره رزرو یا عدم رزرو اقامتگاه بگیرید. نظرات مسافران چه مثبت و چه منفی در سایت ثبت شده و مطالعه این نظرات یکی از مهم ترین کارهایست که بهتر است قبل از انجام رزرو انجام دهید.

اشتباه6: عدم مقایسه واحدها

قبل از رزرو قطعی هر واحد بهتر است مابقی واحدهای موجود در آن منطقه را نیز بررسی کنید و سپس اقدام به رزرو کنید. ممکن است بتوانید اقامتگاهی با امکانات مشابه اما با قیمت مناسب تر پیدا کنید. علی الخصوص اگر قصد سفر به تهران و اجاره روزانه خانه در تهران را داشته باشید به دلیل وجود تعداد بالای اقامتگاه ها با مقایسه امکانات و قیمت ها می توانید مقرون به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید.

لیدوماتریپ؛ سامانه رزرو آنلاین اقامتگاه را بیشتر بشناسیم

لیدوما تریپ

لیدوماتریپ یکی از قدیمی ترین وبسایت های رزرو آنلاین اقامتگاه است. لیدوما با در دست داشتن بیش از 7 هزار اقامتگاه در بیش از 400 شهر کشور نیاز شما به اقامتگاه را در سفر حل کرده و شما در این وبسایت می توانید در هر جایی از ایران، از جنوب گرفته تا شمال، چه اجاره سوئیت در کیش باشد و چه اجاره ویلا و سوئیت در شمال واحدی مناسب را پیدا کرده و رزرو کنید.  

برای رزرو ویلا، سوئیت، کلبه های جنگلی، خانه های سنتی و اقامتگاه های بوم گردی از لیدوماتریپ می توانید از طریق وبسایت و یا از طریق گوگل کلمه لیدوماتریپ را سرچ نمایید. حالا کافیست نام شهر مقصد، تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات را وارد کرده و درخواست رزرو خود را به صورت رایگان برای اقامتگاه موردپسند خود ثبت نمایید تا با خیال راحت سفر خود را به هر مقصدی از ایران، آغاز کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید