دکور اداری با جدیدترین متدهای روز دنیا توسط مکعب گروپ

کدخبر: ۴۱۰۷۲۳
طراحی محل‌های اداری نیازمند طراحی دکوراسیونی متفاوت از منزل هستند و برای همین امر اگر می‌خواهید که دکوراسیون محل کار خود را تغییر دهید، پیشنهاد می‌کنیم با یک مشاور تماس بگیرید و کار را به آن‌ها بسپارید.
دکور اداری با جدیدترین متدهای روز دنیا توسط مکعب گروپ

در دکوراسیون داخلی اداری باید نظم حاکم باشد. هم‌چنین فضا به صورت رسمی دکور شود تا نظم محیط در چشم هر بیننده‌ای مشهود باشد. یک محیط جذاب می‌تواند مخاطبان شرکت و یا محیط اداره شما را جذب کند و هم‌چنین برای کارمندان شرکت نیز بسیار جذاب و دل‌نشین خواهد بود و راندمان کار آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

در ادامه قصد داریم که چگونگی بهتر شدن دکوراسیون اداره را برای شما شرح دهیم و کمکی کرده باشیم تا دکور شرکت‌تان نیز زیباتر و شکیل‌تر دیده شود. گروه مکعب می‌تواند با کم‌ترین هزینه، شما را جهت مشاوره برای دکوراسیون داخلی شرکت‌تان یاری کند. این تیم با متخصصان بسیار خلاق و پرانرژی خود، بهترین دکوراسیون را برای شما در این زمینه تهیه می‌کند.

عوامل موثر در دکوراسیون داخلی شرکت

اولین موردی که در دکوراسیون اداری نقش مهمی دارد، معماری محیط و سبک آن است. امروزه دکوراسیون داخلی شرکت‌ها نیز بسیار طرفدار پیدا کرده است. طراح و مدیر اجرایی دکوراسیون باید از خلاقیت و طراحی خوبی برخوردار باشد تا بتواند اهداف پروژه را با موفقیت انجام دهد. برای یک اتاق و شرکت شیک و مدرن باید چند نکته را رعایت کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اولین نکته که باید در دکور کردن شرکت به آن توجه کرد، این است که هر شرکت تشکیل شده از کارمندان و مدیرانی است که نیازمند فضای خصوصی و یا نیمه خصوصی برای خود هستند. یک طراح باید به آن توجه داشته باشد. بهترین و کارآمدترین کاری که اکثر طراحان نیز انجام می‌دهند، کشیدن پارتیشن و دیوارهایی کوتاه بین بخش‌های مختلف شرکت است و مورد بعدی، رنگ بندی اتاق‌ها و بخش‌ها است که باید از علم روانشناسی بهره برد تا بهترین رنگ را که برای روحیه کارکنان خوب است و کارایی آنان را بالا می‌برد را انتخاب کرد.

مورد دوم نور محیط است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود زیرا محیط پرنور باعث روحیه و سرحال بودن کارکنان می‌شود و برعکس نور کم باعث خستگی و خواب آلودگی کارکنان و کارمندان شرکت خواهد شد.

دکوراسیون

مطلب بعدی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ هم‌چون گوگل و آمازون از این راه برای استراحت کارکنان خود استفاده می‌کنند، داشتن محیطی برای استراحت کارمندان و مدیران شرکت است. بهتر است که آن محیط نیز رسمی باشد و از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. نحوه چیدمان مبلمان در این بخش نیز مانند سایر بخش‌های شرکت بسیار مهم است.

نکته چهارم وجود گل و گیاه در محیط شرکت است. گزینه‌های متعددی هستند که می‌توانید گل و گیاه را در محیط شرکت بیاورید که به شرح زیر است:

-اگر محیط شرکت شما کوچک است و می‌خواهید که طبیعت را به گونه‌ای در شرکت داشته باشید، بهتر است از پنجره‌هایی که به سمت طبیعت هستند استفاده کنید تا کارمندان بتوانند از آن طریق نیز از گل و گیاه لذت ببرند.

-اگر گیاهی در محیط شرکت دارید، بهتر است که در کنار پنجره باشد و اگر از پنجره دور بود از نور مصنوعی استفاده کنید تا گیاه رشد خوبی داشته باشد.

-بهتر است در محیطی که گل و گیاه قرار داده‌اید موسیقی آرامش بخش و یا صدای طبیعت پخش شود زیرا طبق مطالعات محققان، موسیقی یکی از عوامل رشد گیاه است و نیز برای آرامش کارمندان موثر خواهد بود.

-در کارهای خلاقانه و هنری، وجود گیاه ممکن است تاثیرگذار باشد.

-استفاده از آکواریوم در محیط اداری نیز می‌تواند آرامشی را در آن بخش ایجاد کند.

دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون مدیران شرکت به چه صورت انجام می‌شود؟

حتما می‌دانید که مدیران نیازمند اتاق جدایی هستند تا اهداف شرکت را در آنجا برنامه ریزی کنند. وجود اتاقی برای جلسات نیز بسیار برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیر مهم است تا در آنجا به جلسات و کنفرانس‌های خود رسیدگی کند.

نداشتن مکان مناسب برای میز کنفرانس

ممکن است برخی مواقع، اتاق مدیر فضای کافی را برای میز کنفرانس نداشته باشد. در این صورت می‌توانید میز کنفرانس را با میز مدیریت ادغام کنید تا فضای کافی نیز برای مدیر و هم‌چنین اجرای کنفرانس و جلسات داشته باشید. اگر فضای خوبی را برای این کار ندارید، می‌توانید میز کنفرانس جداگانه‌ای را در اتاق مدیریت بگذارید تا جلسات در آنجا صورت گیرد. مورد دیگر اینکه می‌توانید برای اتاق کنفرانس و جلسات، اتاق جداگانه‌ای را ترتیب دهید تا جلسات در آن محل انجام شوند. باید توجه داشته باشید که این اتاق باید در نزدیکی اتاق مدیریت و میز منشی ایشان باشد.

اتاق جلسات

شرایط اتاق مدیریت

اتاق مدیریت باید ساکت و آرام باشد تا مدیر بتواند در فضای آرام استراتژی‌های مهمی را برای شرکت خود در نظر بگیرد و به اهداف کلی خود برسد.

هم‌چنین برای اتاق مدیر باید از دیوارهای عایق صدا و درب‌های ضد عایق استفاده شود و درب پنجره دوجداره باشد؛ در این صورت می‌توان فضای امنی را برای مدیر ایجاد کرد که برای آرامش او نیز بسیار تاثیرگذار است.

فضای کارمندان و کارکنان شرکت

برای فضای کارمندان باید از پارتیشن‌ها و کمدهای چند منظوره اداری استفاده کرد. این کمدها می‌توانند چند منظوره باشند. می‌توانید فضایی را برای بایگانی اسناد و مدارک داشته باشید که کارایی دیگری که می‌تواند داشته باشد ایجاد حریم شخصی برای کارکنان است.

داشتن فضایی که کارهای گروهی در آن انجام شود نیز یکی از گزینه‌هایی است که باید طراح دکوراسیون به آن توجه ویژه‌ای کند. داشتن یک میز برای کارهای گروهی باعث رشد کیفی کارها شده و هم‌چنین کارمندان توسط آن می‌توانند با یکدیگر درباره یک موضوع همفکری و مشورت کنند.

اگر فضای مناسبی جهت داشتن میز برای کارهایی گروهی ندارید، می‌توانید از میز ناهار‌خوری استفاده کنید تا فضایی برای صحبت با یکدیگر را هم داشته باشید.

برای دکوراسیون اداری چه میزان سرمایه‌ای لازم است؟

عوامل زیادی در راستای هزینه دکوراسیون اداری تاثیرگذار هستند. با دیدن متراژ نمی‌توان هزینه‌ای که لازم است را برآورد کرد. می‌دانید هزینه‌هایی که برای دکوراسیون اداری صرف می‌کنید می‌تواند کم باشد اما بهترین جلوه را داشته باشد.

نکات مهم در دکوراسیون اداری

استفاده از مبلمان مشکی، نشان از رسمی بودن محیط دارد و اگر در کنار آن رنگ قرمز نیز بکار ببرید، جلوه زیبایی را نشان می‌دهد. در انتخاب مبلمان اداری باید توجه کنید که طول عمر مبلی که انتخاب می‌کنید بالا باشد؛ به دلیل اینکه حجم رفت و آمد در شرکت‌ها و اداره‌ها بالاست، در نتیجه امکان خراب شدن مبلمان نیز افزایش می‌یابد. بنابراین در انتخاب نوع مبلمان دقت لازم را داشته باشید. برای مثال مبلمان چرم این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی آن را نظافت کنید و شستشو دهید.

یکی از دغدغه‌هایی که مدیران دارند این است که محیط شرکت برای کارمندان و کارکنان، محیطی شاد باشد. برای این موضوع بهترین کار این است که از رنگ‌های ملایم، پرانرژی و الهام بخش استفاده کنید. باید دقت داشته باشید که برای دکوراسیون اداری بهتر است از متخصص‌هایی که در این رشته فعالیت دارند کمک بگیرید.

بخش‌های مهمی که در دکوراسیون داخلی شرکت باید به آن توجه داشت

علاوه بر رنگ بندی، مبلمان باید از استانداردهایی برخوردار باشد تا در طول روز موجب خستگی کارکنان نشود. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود این است که برای هر فرد یک قفسه و یا کمد برای نگهداری وسایل شخصی‌اش در نظر بگیرید.

از دیگر موارد برای تغییر دکوراسیون، دیوارها هستند. همانطور که دیوارها در خانه نقش مهمی در دکوراسیون ایفا می‌کنند، در محیط اداره نیز باید به این نکته توجه کرد. دیزاین آن باعث می‌شود که محیط لوکس باشد و باعث رفع خستگی در کارکنان شود.

در مطالب بالا تمام تلاش خود را کردیم تا شما را با دکوراسیون داخلی اداری آشنا کنیم. یکی از نگرانی‌های مدیران این است که محیطی شاد برای کارمندان خود بسازند تا کارکرد آن‌ها نیز بالا رود.

امیدواریم که از مطالب بالا بهره لازم را برده باشید و برای طراحی دکوراسیون داخلی شرکت خود بهترین را انتخاب کنید. 

منبع: https://mokaabgroup.com/

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید