قیمت کارشناسی خودروی کارکرده چگونه محاسبه می‌شود

کدخبر: ۴۱۱۶۵۱
برآورد قیمت یک خودروی کارکرده، ‌یکی از چالش‌های بازار این خودروهاست که به عوامل بسیار زیادی بستگی داشته و به همین دلیل بسیار متغیر است.
قیمت کارشناسی خودروی کارکرده چگونه محاسبه می‌شود

 در سبک سنتی بازار خودرو، با توجه به میزان کارکرد، و با بررسی بخش‌های مختلف بدنه، قیمتی حدودی برای خودرو تعیین می‌شد که بخش بسیار زیادی از آن وارد بحث دلالی و مسائل مربوط به آن می‌شد. یعنی گاهی قیمت تعیین شده، ارزش واقعی خودرو نبوده و تابع بسیاری از نکات مختلف بازار می‌شد.

اما با راه‌اندازی سایت‎های کارشناسی خودرو، این امکان برای افراد فراهم شده تا با استفاده از خدمات این سایت‌ها هم قیمت تخمینی و هم قیمت دقیق خودروی مورد نظرشان را به‌ دست آورند. سایت کارنامه نیز با داشتن سرویس کارشناسی خودرو و بخش محاسبه آنلاین، هر دو نوع سرویس را به کاربران سایت ارائه می‌کند. چگونه ؟ با ما همراه باشید.

قیمت کارشناسی خودرو با کارنامه

اگر قصد خرید خودروی کارکرده داشته باشید، می‌توانید از کارشناسان سایت کارنامه کمک بگیرید. تیم حرفه‌ای این سایت، با بررسی فنی و بدنه خودرو، تمامی نکات مربوط به خودرو را بررسی کرده و یک گزارش کارشناسی جامع و کامل به شما تحویل خواهند داد. متخصصان کارشناسی ماشین کارنامه، با بررسی قیمت روز خودرو، و با توجه به آگهی‌های موجود در سایت دیوار، ارزش خودرو را برآورد کرده و قیمت آن‌را اعلام خواهند کرد.

این سرویس برای فروشندگان خودرو نیز کاربرد دارد. اگر فروشنده خودرو باشید، می‌توانید با کمک گرفتن از سرویس کارشناسی، ضمن به دست آوردن قیمت واقعی ماشین خود، فرم کارشناسی خودرو را نیز ضمیمه آگهی خودرو در سایت دیوار کنید و به این ترتیب نیازی به سوال و جواب‌ها مختلف با خریداران نخواهید داشت زیرا تمامی اطلاعات لازم در فرم کارشناسی ثبت شده است.

تخمین آنلاین قیمت خودرو کارنامه

سایت کارنامه، علاوه بر  سرویس کارشناسی خودرو که در آن قیمت ماشین برآورد می‌شود، یک سرویس تخمین آنلاین قیمت خودرو نیز دارند که شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از آن قیمت خودروی خود را برآورد کنید. به این منظور باید بعد از ورود به سایت کارنامه، بخش محاسبه آنلاین و تخمین قیمت خودرو کارکرده را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به خودرو را در آن وارد کنید.

در این قسمت باید برند خودرو، مدل خودروی مورد نظر، تیپ خودرو، سال ساخت، میزان کارکرد، رنگ و وضعیت بدنه را وارد کنید. در قسمت وضعیت بدنه از شما در مورد امکان تصادفی بودن و یا رنگ شدگی خودرو اطلاعاتی خواسته می‌شود. با وارد کردن تمامی این اطلاعات، سایت یک بازه قیمتی به شما اعلام می‌کند که یک میانگین قیمت حداقل و حداکثری و البته قیمت مدل صفر خودروی مورد نیز  است.

این بازه متغیر به دلیل وجود موارد مختلفی است که در قیمت خودرو تاثیر گذار است. با استفاده از این فرم تا حدودی می‌توان اطلاعاتی در مورد  کارشناسی قیمت انواع خودرو کارکرده به دست آورد. به این ترتیب اگر قصد خرید یا فروش خودرویی را داشته باشید، تا حدودی مظنه بازار را به دست آورده و سپس می‌توانید تصمیم به خرید یا فروش بگیرید.

تخمین آنلاین یا کارشناسی قیمت؟ کدامیک مطمئن‌تر است؟

تخمین آنلاین قیمت خودرو، یک قیمت حدودی از خودرو را به شما می‌دهد. طبیعی است که ارزش‌گذاری بر روی یک خودرو، تابع مسائل مختلفی است که هر کدام می‌تواند در بالا و پایین بردن قیمت تاثیرگذار باشد. با اینکه دقت این سامانه بسیار بالاست اما باز هم مسائل مختلف می‌تواند در تعیین قیمت قطعی موثر باشد.

اما در بحث کارشناسی خرید خودرو کارنامه، کارشناسان این سایت با بررسی دقیق خودرو از نزدیک، و با توجه به تمامی نکات مربوط به بحث فنی و بدنه، قیمت قطعی خودرو را اعلام خواهند کرد. این کارشناسی قیمت، با توجه به قیمت مدل کارکرده و صفر موجود در بازار و با در نظر گرفتن تمامی جوانب، اعلام می‌شود و قیمتی قطعی و واقعی است.

به همین جهت شاید بتوان گفت که تخمین آنلاین بیشتر برای بدست آوردن نبض بازار و حدود قیمتی کارآمد است و کارشناسی برای تعیین قیمت قطعی و انجام معامله. حالا انتخاب با شماست.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید