برگزاری رویداد «آخرین اصلاحات قوانین مالیاتی و راهکارهای نرم‌افزاری مدیریت آن» در همکاران سیستم

کدخبر: ۴۱۸۵۹۱
فرشید رستگار مشاور مالیاتی به همراه امیرحسین پورعلی مدیر فروش راهکاران ابری همکاران سیستم روز سه‌شنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ در یک رویداد آنلاین به بیان آخرین اصلاحات قوانین مالیاتی و راهکارهای نرم‌افزاری و سیستمی متناسب با آن پرداختند.
برگزاری رویداد «آخرین اصلاحات قوانین مالیاتی و راهکارهای نرم‌افزاری مدیریت آن» در همکاران سیستم

در این رویداد که با حضور بیش از ۹۰۰ نفر از فعالان مالیاتی و مالی کسب‌وکارهای مختلف برگزار شد، ابتدا فرشید رستگار به بیان مهم‌ترین تغییرات و اصلاحات مالیاتی قانون بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و بر لزوم آمادگی کسب‌وکارها برای انطباق با این قوانین تاکید کرد. 

فرشید رستگار از بندهای «ت»، «ل» و «ق» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به عنوان مهم‌ترین اصلاحات مالیاتی یاد کرد. رستگار همچنین به برخی دیگر از تغییرات مالیاتی در بودجه از جمله معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی و هنری، حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه، حمایت از تولید و صاحبان کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا و لزوم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری و صنعتی اشاره کرد. 

در بخش دیگر رویداد، امیرحسین پورعلی مدیر فروش راهکاران ابری همکاران سیستم به بیان مزایای مهم استفاده از نرم‌افزارهای ابری برای کسب‌وکارها پرداخت. پورعلی به این نکته اشاره کرد که با گذشت زمان انتظارات سازمان‌های نظارتی مالیاتی از کسب‌وکارها بیشتر شده و حجم داده و عملیات بیشتری را از آنها درخواست می‌کنند. 

به گفته مدیر فروش راهکاران ابری همکاران سیستم امروزه کسب‌وکارها به نرم‌افزارهای مالی یکپارچه نیاز دارند. این یکپارچگی فقط مربوط به اطلاعات خود نرم‌افزار مالی نیست بلکه آنها نیاز دارند بین اطلاعات نرم‌افزار مالی با سایر نرم‌افزارها ارتباط و یکپارچگی وجود داشته باشد.  

مدیرفروش راهکاران ابری، با برشمردن انواع مالیات شرکت‌ها، چالش‌هایی که شرکت‌ها در این زمینه دارند را شرح داد و ویژگی‌های یک نرم‌افزار مالی برای حل بهینه‌ی این چالش‌ها را بیان کرد. 

به گفته‌ی پورعلی، تعیین دوره‌های گزارشگری مالیاتی، شناسایی عملیات مشمول مالیات، صدور سند کل برای تحریر دفاتر قانونی، اطمینان از عدم تغییر اطلاعات ثبت شده در دوره‌های گزارشگری، سهولت در تهیه صورت‌های مالی اساسی، گزارش‌های متناسب برای اثبات مالیات شناسایی شده و ارائه فایل‌های خروجی متناسب با آخرین قوانین جاری مالیاتی بخشی از این ویژگی‌ها هستند.

پورعلی در ادامه به تشریح خروجی‌های مورد انتظار یک نرم‌افزار مالی برای ارائه به نهادهای نظاراتی از جمله دفاتر روزنامه و کل، اظهارنامه عمومی، اظهارنامه آلایندگی، دیسکت مالیات حقوق، دیسکت خرید و فروش فصلی و برخی موارد دیگر پرداخت.

مدیر فروش راهکاران ابری همکاران سیستم با بیان مزایای نرم‌افزارهای ابری گفت: «در این نرم‌افزارها، تامین امنیت و میزبانی اطلاعات توسط شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار انجام می‌شود.   بنابراین دیگر نیازی به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای سرور، زیرساخت، شبکه و همچنین تامین نیروهای متخصص برای مدیریت این نرم‌افزارها نیست. از این رو صرفه‌جویی فوق‌العاده‌ای برای سازمان‌ها به همراه خواهد داشت.» 

به گفته پورعلی نرم‌افزارهای ابری برای شرکت‌هایی که پراکندگی جغرافیایی داشته و دارای شعبات مختلف هستند، بسیار کارآمد خواهد بود. چرا که از ثبت متعدد اطلاعات در چند نقطه جلوگیری می‌کند. او از کم‌هزینه بودن نرم‌افزارهای ابری به عنوان یک مزیت مهم دیگر یاد کرد. در سیستم‌های ابری مشتری می‌تواند بر مبنای میزان استفاده خود از نرم‌افزار، حق اشتراک سالانه یا ماهانه پرداخت کند.

پورعلی در پایان از نرم‌افزار راهکاران ابری همکاران سیستم به عنوان یک راه‌حل یکپارچه و جامع برای پاسخ به مسائل و نیازهای سازمان‌ها از جمله نیازهای مالی آنها یاد کرد و به بیان ویژگی‌های آن پرداخت. 

فیلم این رویداد را می‌توانید در این نشانی از وب‌سایت همکاران سیستم ببینید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید