درنظر گرفتن سیاست‌های تشویقی برای تسهیل فعالیت فروشگاه‌های آنلاین ضروری است

کدخبر: ۴۲۰۳۵۲
درنظر گرفتن سیاست‌های تشویقی برای تسهیل فعالیت فروشگاه‌های آنلاین ضروری است

سخنگوی فراکسیون اقتصاد دانش بنیان با تاکید براینکه باید ستاد مقابله با قاچاق باید با دقت و سختگیرانه با قاچاق کالا مقابله کند، گفت: در نظر گرفتن سیاست های تشویقی به منظور تسهیل فعالیت فروشگاه‌های آنلاین امری ضروری است.

محمد رشیدی درباره ضرورت حمایت از فروشگاه‌های آنلاین به دلیل ظرفیت مبارزه با قاچاق، گفت: مجلس در حال بررسی طرحی تحت عنوان بهبود فضای کسب و کار است و این طرح به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت. در این طرح باید به تمامی مشاغل در همه رده‌ها توجه کرد به این معنا که علاوه براینکه باید شرایطی فراهم کرد که فروشندگان حضوری با رعایت تمامی مقررات‌ها، بتوانند فروش خود را رونق بخشند، فروشگاه‌های آنلاین که در شیوع کرونا، به کاهش تجمعات کمک بزرگی کردند، هم باید به سهولت فعالیت خود را گسترش دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گسترش کسب و کارهای مجازی با جدیت در دنیا پیگیری می‌شود و نباید در برابر این موضوع ایستاد، به طور مثال آمازون شرکتی است که به تمام دنیا کالا ارسال می کند، حتی برخی افراد از این شرکت خرید کرده و خود به توزیع کالا می پردازند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با در نظر گرفتن سیاست های تشویقی زمینه تسهیل فعالیت فروشگاه‌های آنلاین را فراهم کرد، افزود: شرایط اقتصادی کنونی موجب شده که مردم به دنبال خرید کالای ارزانتر باشند بنابراین در صورتی که دستگاه های نظارتی و دولت نتوانند از قاچاق کالا به کشور جلوگیری کنند مردم به سراغ خرید این کالاها به دلیل قیمت ارزان آنها خواهند رفت و این امر موجب ضربه به تولید و محدودیت فعالیت فروشگاه‌های آنلاین می‌شود.

سخنگوی فراکسیون اقتصاد دانش بنیان با تاکید براینکه باید ستاد مقابله با قاچاق باید با دقت و سختگیرانه با قاچاق کالا مقابله کند، ادامه داد: مبارزه با قاچاق موضوع مهم دیگری است که باید با اعمال محدودیت‌های بیشتر و شناسایی مبادی واردات کالای قاچاق نه تنها از تولید داخل حمایت کرد بلکه زمینه رقابت فروشگاه های آنلاین با بازارهای حضوری را نیز فراهم کرد.

وی تصریح کرد: باید با در نظر گرفتن مجازات های سنگین از قاچاق کالا به کشور جلوگیری کرد مادامی که کالای قاچاق در کشور وجود دارد تولید داخل، ارائه دهندگان خدمات آنلاین و.. دچار ضرر و زیان می شوند و نمی‌توانند تلاشی برای گسترش و بهبود خدمات خود داشته باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید