سوئد لباس تابستانی می‌پوشد

کدخبر: ۴۲۳۵۷۴
دمایی که می‌توانید در تابستان از سوئد انتظار داشته باشید، 15 تا 30 درجه است.
سوئد لباس تابستانی می‌پوشد

البته برخی روزها گرم می‌شود که خیلی کم پیش می‌آید. دما هنگام روز حدود 20 درجه و هنگام شب حدود 10 درجه است، پس توصیه می‌شود برای سفر به سوئد در تابستان یک بلوز و یا ژاکت داشته باشید. اگر می‌خواهید هوای گرم را تجربه کنید، بهترین زمان برای تهیه بلیط هواپیما جهت سفر به کشور سوئد بین ماه‌های مه و سپتامبر است. در طول این زمان شما روزهای طولانی با غروب‌هایی نزدیک به نیمه شب را تجربه می‌کنید.

در این منطقه، خورشید در ماه ژوئن غروب نمی‌کند. این امر باعث می‌شود که تابستان برای بازدید از سوئد، به منظور گشت و گذار طولانی و فعالیت در فضای باز، کاملا مناسب باشد. در ادامه چندین پیشنهاد برای بازدید از سوئد در فصل تابستان آورده‌ایم تا تجربه لذت‌بخش‌تری از سفر خود داشته باشید.

گشت وگذار در استکهلم زیبا را در سفر به سوئد فراموش نکنید

پایتخت سوئد بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و هنگام سفر به کشور سوئد در تابستان، باید برای چند روز در استکهلم برنامه‌ای داشته باشید. توصیه می‌شود حداقل 2 یا 3 روز را به گشت و گذار در خیابان های «GamlaStan» بپردازید. استکهلم یک شهر قدیمی قرون وسطایی است که دارای ساختمان‌های رنگارنگ زیادی است. به جزیره «Djurgarden» بروید. این جزیره زیبا و سبز دارای مسیرهای زیاد و یک موزه در فضای باز با حیوانات شمال اروپا است. همچنین شما می‌توانید از موزه آبا دیدن کنید.

از دیگر مکان‌های مورد علاقه گردشگران، بازدید از«Östermalms Saluhall» است که یک سالن غذای بزرگ از دهه 1880 است. بهترین زمان برای بازدید از این مکان، زمان صرف ناهار است که در آن می‌توانید برخی از بهترین غذاهای دریایی مرغوب سوئدی را امتحان کنید. مطمئناً شما مایل نیستید که بدون چشیدن کوفته سنتی یا کوفته گوشتی سوئدی که با پوره سیب زمینی درست می‌شود و یا  مربای«لینگوبری»، شهر را ترک کنید.

بعد از ظهر زمان خوبی برای گشت و گذار و تفریح در فروشگاه‌های محله «Södermalm» است. شما می‌توانید با روحیه خلاقانه و همراه با آرامش، ساعت‌ها در خیابان‌های شهر قدم بزنید. همچنین کافه‌های دنج زیادی برای صرف Fika (ترکیب قهوه‌ بعد ازظهر با کیک)، وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. 

روز خود را با بازدید از پارک «Monteliusvägen» به پایان برسانید و منظره زیبای شهر را تماشا کنید. اگر کمی بیشتر وقت خود را در استکهلم بگذرانید، حدود 30،000 جزیره برای گشت و گذار وجود دارد و تورهای قایقرانی زیادی را می‌توانید تجربه کنید.

نیمه تابستان را مانند مردم محلی جشن بگیرید

نیمه تابستان، جشن ویژه‌ای در سوئد در ماه ژوئن برگزار می‌شود. این جشن در واقع یکی از بزرگترین و معروف‌ترین تعطیلات در کل این کشور است. در این جشن به طور سنتی، زنان لباس‌های سفید یا گل‌دار می‌پوشند، در حالی که مردان یک پیراهن آبی یا سفید می‌پوشند و بعد همه در اطراف تیرک (ستون) نیمه تابستان که با گل‌های محلی تزئین می‌شود، می‌رقصند.

فراموش نکنید که اگر زن هستید باید یک سربند گلدار بپوشید و آماده خوردن نوشیدنی، شاه ماهی و سیب زمینی آب پز شده شوید. حتی رسمی وجود دارد که اگر به طور اتفاقی جایی در کنار دریاچه در یک ییلاق سوئدی جشن گرفتید، حتما باید در دریاچه شنا کنید!

در خانه‌های تابستانی سوئد وقت بگذرانید

خانه‌های تابستانی در سوئد، «sommarstuga»  نامیده می‌شوند و یک تفریح بسیار محبوب برای کسانی است که می‌خواهند تعطیلات تابستانی خود را در سوئد سپری کنند. بسیاری از خانه‌های تابستانی در مناطق روستایی یا کنار دریا با پس‌زمینه‌هایی زیبا مثل کوه، جنگل و یا دریاچه واقع شده‌اند. شما احتمالا کلبه‌های قرمز را در یک کارت پستال و یا در تلویزیون دیده‌اید؛ خانه‌های تابستانی دقیقا شبیه آنها هستند. یکی از جذابیت‌های سفر به سوئد، سکونت در این کلبه‌های هیجان‌انگیز است.

بیش از50٪ سوئدی‌ها از طریق خانواده یا دوستان به‌راحتی به یک کلبه تابستانی دسترسی دارند و آنها بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ محلی آنهاست و راه حلی برای جدا شدن از استرس زندگی در یک شهر و بازگشت دوباره به طبیعت است. 

بسیاری از سوئدی‌ها برای دسترسی آسان، خانه‌های تابستانی خود را طوری انتخاب می‌کنند که  فقط حدود یک ساعت یا بیشتر از خانه‌هایشان دور باشد. با این حال، خانه‌های تابستانی سوئدی زیادی در Airbnb (یک سرویس آنلاین برای اجاره‌کردن و اجاره دادن اماکن اقامتی در سراسر دنیا) ارائه می‌شود. توصیه می‌شود چند روز را برای استراحت در حومه شهر به سبک سوئدی اختصاص دهید. 

از سواحل لذت ببرید

سوئد به خاطر فعالیت‌های زمستانی خود شناخته می‌شود؛ اما آیا می‌دانید سوئد برای گذراندن روزهای آفتابی تابستان، سواحل و نقاط ساحلی زیبایی دارد؟ حتی می‌توانید موج‌های زیبایی را در«Töro»، جنوب استکهلم، مکانی که سالانه یک مسابقه موج‌سواری برگزار می‌کنند، ببینید. مطمئنا آب خیلی سرد است؛ اما این باعث می‌شود که جذابیت بیشتری پیدا کند و باعث شود سونا در سوئد برای گرم شدن مناسب باشد.

سوئدی‌ها عاشق بیرون رفتن در طول سال هستند، پس انجام فعالیت‌های مختلف در سراسر این کشور کم نیست. فعالیت‌های تابستانی سوئد شامل مواردی مثل شنا، کایاک، قایقرانی، پیاده روی، دوچرخه‌سواری، یوگا در پارک و یا کوهنوردی است.

یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های سوئد که احتمالا چیزی در مورد آن نمی‌دانستید، فعالیتی در فضای باز به نام «جهت‌یابی» است. این یک ورزش فکری با خواندن نقشه و همراه با یک تمرین برای تصمیم‌گیری است. شاید ضروری باشد در سفر به سوئد، این ورزش جذاب را نیز امتحان کنید!

در سفر به سوئد، آفتاب نیمه شب را خواهید دید

چیزهای خاص و عجیبی را می‌توانید در سوئد ببینید! تجربه نور خورشید در نیمه‌شب چیز کاملا خاصی است. در اوایل ماه ژوئن تا اوایل ژوئیه، می‌توانید 24 ساعت کامل، نور خورشید را در مناطق شمالی «لاپلند» سوئد در قطب شمال، داشته باشید. خورشید در این قسمت از جهان غروب نمی‌کند.

مطمئنا آفتاب نیمه‌شب موقع خواب اذیتتان می‌کند، پس بهتر است یک ماسک خواب مناسب تهیه کنید و از پرده‌های سیاه در محل اقامت خود استفاده کنید تا با دیدن آسمان فریب نخورید و بیدار نشوید! به طور کلی، تجربیات جالب زیادی را می‌توانید هنگام آفتاب نیمه شب در سوئد داشته باشید، مانند:

• در«Kebnekaise»، بلندترین کوه سوئد، به اسکی بروید.

• نیمه شب گلف بازی کنید.

• هر وقت دلتان خواست شنا کنید.

• به جشنواره موسیقی بروید.

• خورشید نیمه‌شب را تماشا کنید.

جمع بندی

تابستان زمان جالبی برای سفر به کشور سوئد است، همه بیرون از خانه هستند، روزها طولانی و دما متوسط است. اگر قصد دارید تعطیلات تابستانی خود را در سوئد بگذرانید، امیدواریم این مقاله الهام بخش خوبی برای شما باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید