راهنمای ثبت شرکت در موسسه ثبتی ایلیا

کدخبر: ۴۲۷۰۶۹
وقتی ایده ثبت شرکت به ذهن تان خطور کرد مطمئناً از اطرافیان از محاسن ثبت شرکت کمی شنیده اید،
راهنمای ثبت شرکت در موسسه ثبتی ایلیا

 اما شاید اکنون از قواعد ثبت شرکت و شرایط مورد نظر در این زمینه بی اطلاع باشید بعد از مطالعه این مقاله یا شما تصمیم خود برای ثبت شرکت را عملی می کنید و یا از خیر ثبت شرکت به طور کلی میگذرید، چرا که ثبت شرکت قواعد و شرایط خاص خود را دارد و هر کسی که ایده ثبت شرکت خود را دارد باید ابتدا نسبت به همه جوانب آگاهی داشته باشد و با توجه به آنچه که در این مقاله عنوان کرده ایم بسنجید ببینید آیا با ثبت شرکت می توانید موفق عمل کنید و یا بدون آن هم می توانید فعالیت خود را گسترده کنید. 

دسته بندی شرکت ها

شرکت ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند، یا شرکت های تجاری هستند و یا شرکت ها مدنی هستند، شرکت های تجاری شرکت هایی هستند که در قانون تجارت از آنها نام برده شده است این شرکت ها زیر نظر اداره ثبت شرکت ها ثبت می شوند و حیات قانونی خود را آغاز می کنند و تا زمانی اعضاء آن بخواهند می تواند به حیات قانونی خود ادامه دهند، این شرکت ها دارای شخصیت حقوقی هستند یعنی از زمان تأسیس تا زمان انحلال مانند یک انسان دارای حقوق قانونی می باشند و کاملا با توجه به اراده دو یا چند نفر ایجاد می شوند.

اما شرکت های مدنی  شرایط متفاوتی را دارند به محض اینکه دو نفر سرمایه ای را برای شراکت در کسب و کاری در نظر می گیرند و توافق به تأسیس کسب و کاری می کنند، شرکت های مدنی تأسیس می شود، شرکت های مدنی جایی ثبت نمی شوند و تنها در قانون مدنی از آن نام برده شده است و حتی شخصیت حقوقی و مستقلی از اعضاء شریک خود ندارند و هر یک از شرکاء به تنهایی می توانند توافق را بهم بزنند.  

انواع شرکت های تجاری

شرکت های تجاری که موضوع ثبت در اداره ثبت شرکت ها می باشند شامل 8 نوع شرکت تجاری هستند که هر کدام از این شرکت ها شرایط خاص خود را برای تأسیس دارند و برخی از این شرکت ها به دلیل  شرایطی که دارند بیشترین آمار ثبت را به خود اختصاص داده اند.

  1. ثبت شرکت تجاری با مسئولیت محدود

  2. ثبت شرکت تجاری سهامی خاص

  3. ثبت شرکت تجاری سهامی عام

  4. ثبت شرکت تجاری تعاونی

  5. ثبت شرکت تجاری تضامنی

  6. ثبت شرکت تجاری مختلط سهامی

  7. ثبت شرکت تجاری مختلط غیر سهامی

  8. ثبت شرکت تجاری نسبی

از بین این شرکت ها بیشترین آمار ثبت را شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص دارند این دو شرکت شرایط ثبت شان با هم نیز متفاوت است، مثلاً برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل حضور دو شریک برای ثبت این شرکت الزامی است اما شرکت های سهامی خاص برای ثبت به 3 عضو هیئت مدیره و حداقل وجود دو بازرس نیاز دارد، (البته در تعداد بالا اعضاء و شرکاء هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد) شرکت با مسئولیت محدود دارای هیئت مدیره یا مدیر عاملی می باشد که تا زمانی که خود اعضاء اقدام به اعمال تغییرات در شرکت نکنند مدیران شرکت به سمت خود پا بر جا هستند ولی مدیران شرکت های سهامی خاص هر دو سال باید تغییر یا تمدید شوند و طی دو سال دارای اعتبار هستند و بازرسین این شرکت نیز یک سال دارای اعتبار هستند که پس از مدت اعتبار یک ساله خود باید تمدید یا تغییر پیدا کنند و سایر شرایط که می توانید مشاوره انتخاب نوع شرکت را از کارشناسان در ایلیا به صورت کاملاً رایگان دریافت کنید.

ثبت شرکت

مزایا و معایب ثبت شرکت

از مزایای ثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • شرکت ها بعد از ثبت دارای نام تجاری منحصر به خود هستند که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده و به شرکت دیگری داده نمی شود.

  • ثبت شرکت برای کسب و کار شما اعتبار می آورد و مشتریان تان تنها با یک استعلام ساده از اعتبار و وجود قانونی شرکت تان اطمینان حاصل کنند.

  • شرکت های تجاری تنها مجاز به شرکت در مناقصات و مزایدات متعدد می باشند در حالی که اشخاص حقیقی نمی توانند در این مناقصات شرکت کنند.

  • مسئولیت اعضاء در شرکت محدود می شود و دیگر یک نفر برای وصول مطالبات و یا پرداخت بدهی ها مسئول شناخته نمی شود.

  • با ثبت شرکت کسب و کارتان دارای شخصیت حقوقی می شود و مستقل از اعضاء می باشد بنابراین با فوت یا حجر هر عضو شرکت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

  • با ثبت شرکت می توانید از انواع تهسیلات و خدمات دولت برای شرکت های تجاری بهرمند شوید.

معایب شرکت های تجاری

  • شرکت های بعد از ثبت هر ساله باید دفاتر پلمپ خود را در یافت کنند و ورود و خروج های مالی شرکت را در این دفاتر ثبت و درج کنند.
  • همه اشخاص چه حقیقی و چه حقوقی موظف به پرداخت مالیات در کشور هستند و شرکت های تجاری هر ساله باید اظهار نامه عملکرد یک سال مالی خود را به اداره مالیات اعلام کنند.
  • اشخاص حقوقی نیز همانند کارفرما های خصوصی باید تمام مزایا و حق و حقوق کارکنان خود را بر اساس قانون کار پرداخت نمایند.

مراحل ثبت شرکت

  1. برای ثبت شرکت بعد از انتخاب نوع شرکت و قراردادن شرکاء و مدیران در سمت تعیین شده و تعیین میزان سرمایه و تقسیم سهام اعضاء باید 5 اسم به ترتیب اولویت سه یا چهار سیلابی برای شرکت انتخاب کنید و مدارک اعضاء و اوراق ثبتی را تنظیم نمایید.

  2. در این مرحله باید به سامانه اداره ثبت شرکت ها وارد شوید و ثبت سامانه ای را با توجه به اطلاعات از پیش تعریف شده وارد نمایید و ثبت نهایی را انجام دهید.

  3. در این مرحله باید منتظر ثبت اسم شرکت باشید در صورت عدم ثبت اسامی انتخابی، مجدد باید اسامی جدید انتخاب کنید و در سامانه قرار دهید و در صورت تایید باید مدارک و اوراق پس از امضاء اعضاء به همراه برگه پذیرش سامانه ای به اداره ثبت شرکت های حوضه ثبتی پست شود.

  4. در نهایت بعد از بررسی های کارشناسان اداره ثبت شرکت ها پیشنویس آگهی ثبت شرکت در صورت وجود همه شرایط صادر می شود که در سامانه اداره ثبت شرکت ها دریافت می کنید و با استفاده از ان باید به ادراه ثبت شرکت ها جهت دریافت سایر اوراق اقدام کنید.

پس از تکمیل مدارک و تحویل آن ها به کارشناسان ثبت ایلیا نوبت به آن می رسد که اسامی انتخابی برای ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت ها درج شود سپس پس از گذشت 4 روز کاری و تایید آن در اداره ثبت شرکت ها و درج تایید درسامانه ثبت شرکتها باید مابقی مدارک نیز تکمیل گردد و تمام اوراق شرکت که توسط ثبت ایلیا تنظیم شده است به امضای کلیه ی شرکا برسد.

ثبت شرکت ایلیا

اظهارنامه مالیاتی

اظهار نامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی است که به واسطه کسب و کارشان در اداره مالیات تشکیل پرونده مالیاتی انجام داده اند بنابراین باید هر ساله اظهار نامه مالیاتی خود را مبنی بر فعالیت و یا عدم فعالیت مجموعه خود در سامانه اداره مالیات ارسال کنند . برای ثبت اظهارنامه مالیاتی خود تنها کافی است با کارشناسان مجرب موسسه ما تماس بگیرید. اظهارنامه به معنای سند مالی یک شرکت بوده که به اشخاص حقیقی و حقوقی برای رسیدگی های مالی در یکسال ارائه می شود.

مدارک ثبت شرکت

  • کپی شناسنامه و کارت ملی اعضاء

  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین

  • دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره

  • اساسنامه شرکت

  • تقاضا نامه یا اظهار نامه

  • شرکت نامه

  • دو نسخه پذیرش سامانه ای

  • مجوز در صورت لزوم

در این مقاله شما تقریباً از صفر تا صد ثبت شرکت و شرایط و قواعد مربوطه در این زمینه آشنایی پیدا کردید، حال زمان این است که تصمیم خود را به طور قطعی بگیرید، موسسه ثبت شرکت ایلیا (https://eliya.ir/) یک پیشنهاد ویژه برای شما دارد، همین حالا تلفن خود را بردارید و با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید و مشاوره کامل ثبت شرکت را به صورت رایگان دریافت کنید، پیشنهاد می کنم قبل از اینکه تصمیم قطعی خود را بگیرید بهتر است با مشاوران ما که سالها تجربه ثبت و انحلال شرکت های کوچک و بزرگ را در سراسر ایران داشته اند گفتگو نمایید، بسیار سپاس گذاریم از همراهی تان.

برای اطلاعات بیشتر به سایت ثبت شرکت ایلیا مراجعه کنید و برای اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت از طریق کانال‌های زیر با ما در تماس باشید.

ایمیل: info@eliya.ir

شماره تلفن جهت مشاوره: ۰۲۶۳۲۱۳۷- ۰۲۱۲۶۶۵۵۱۱۹

آدرس پستی: کرج، میدان آزادگان

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید