۱۲ پیشنهاد عالی برای مسافرت در ماه جولای

کدخبر: ۴۳۸۰۲۰
ماه جولای از روز ۱۰ تیرماه آغاز می‌شود، تابستان شروع شده اما در بعضی جاها، هنوز آن‌قدر هوا گرم نیست که برای سفر و گردشگری مناسب نباشد.
۱۲ پیشنهاد عالی برای مسافرت در ماه جولای

 بنابراین سفر به این مکان‌ها، به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا هم از هوای خوب بهره ببرند و هم در برخی از رنگارنگ‌ترین مکان‌های جهان به گشت‌و‌گذار بپردازند. از آن‌جا که اکثر این سفرها هوایی هستند، شرط اصلی برای رفتن به چنین سفرهای خیره‌کننده‌ای گرفتن بلیط هواپیما است. سفر با یک ایرلاین خوب می‌تواند کاری کند که به شما از همان لحظه‌ی سوارشدن به هواپیما، خوش بگذرد. بنابراین با خرید بلیط خود از یک شرکت معتبر، این آرامش را تضمین کنید. ما به شما فلایتیو را پیشنهاد می‎دهیم.

جاهای زیادی هست که شما می‌توانید برای گذارندن ماه جولای انتخاب کنید. می‌توانید به پرووانس بروید تا از مزارع اسطوخودوس را در شکوفایی کامل ببنیید و از عطر آن‌ها مست شوید یا به کوه فوجی ژاپن رفته و در بهترین زمان ممکن کوهنوردی کنید. بعضی از شهرهای تاریخی سراسر جهان نیز در ماه جولای برای سفر بسیار مناسب هستند. قدم زدن در خیابان‌های مونترال یا بوستون، شرکت در جشن‌های قرون وسطایی در تالین، پایتخت استونی یا خوش گذرانی در بادن-بادن، هر کدام ویژگی خاصی دارند. اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای سفر در ماه جولای هستید، این لیست را بخوانید.

کوه فوجی، ژاپن

صرف‌نظر از اینکه در چه زمانی از سال، ژاپن را برای دیدن انتخاب می‌کنید، مسحور زیبایی ظریف کوه فوجی می‌شوید. شیب آتشفشان فعال و قله‌ی پوشیده از برف در دریاچه‌ی کاواگوچی منعکس‌کننده‌ی تصاویر زیبای بی‌شماری است. فصل شروع کوهنوردی کوه فوجی در تابستان و اواسط تیرماه (ماه جولای) است.

صعود به قله‌ی کوه فوجی آسان نیست اما این کوهنوردی با مناظر بی‌نظیر و آرامشی که به شما می‌دهد، ارزش سختی مسیر را دارد. سعی کنید طوری زمان‌بندی کنید که به هنگام طلوع آفتاب در قله‌ی کوه باشید، در این حالت شانس بیشتری برای تماشای مناظر شفاف و زیبا بیشتر خواهید داشت. کوه‌پیمایی شما بسته به محل شروع و مسیری که طی می‌کنید بین چهار تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد. در طول راه، می‌توانید شب را در کلبه‌های کوهستانی بگذارنید. در بین راه، سرویس‌های بهداشتی و فروشگاه‌های کوچک که آب، غذا، بسته‌های اکسیژن، عصاهای مخصوص پیاده‌روی و سایر وسایل کوهنوردی را می‌فروشند وجود دارند.

در این مسیر چالش برانگیز با تعداد زیادی گردشگر دیگر که از کوه بالا می‌روند، رو‌به‌رو می‌شوید که خودش بخش منحصر به فردی از این تجربه است. با صعود به قله‌ی این میراث جهانی یونسکو به ارتفاع ۳،۷۷۶ متر، احساس موفقیت بزرگی خواهید داشت.

بادن-بادن، آلمان

بادن-بادن، که به «پایتخت تابستانی اروپا» معروف است، در ماه مرداد می‌درخشد. هوا گرم است، در باغ‌های شهر به روی عموم باز است و صدای موسیقی زنده و پایکوبی تقریباً هر شب در خارج از ساختمان تفریحی کورهاوس، که پر از وان‌های آب گرم است، شنیده می‌شود.

برترین جاذبه‌های گردشگری بادن-بادن، حمام‌های تاریخی هستند پس بگذارید استرس‌های زندگی در این شهر آب گرم مشهور از بین برود. فردریشس‌بد، حمام ۱۳۰ ساله‌ی به سبک رومی است که شما می‌توانید در آن یک آب گرم درمانی را تجربه کنید. برای تجربه‌ی یک حمام مدرن‌تر، به آب گرم کاراکالا بروید. این مراکز آب گرم‌، آب خود را از چشمه‌های پر از مواد معدنی که دارای خواص درمانی هستند، تامین می‌کنند. اگر قصد درمان و کسب آرامش در بادن-بادن را دارید، با خرید بلیط از فلایتیو آغاز کنید. به این ترتیب شما می‌توانید هواپیمایی را انتخاب کنید که از همان آغاز راه، آرامش را به شما هدیه کند.

پس از یک آرامش کامل در حمام‌های آب گرم، در خیابان لیشتن‌تالا آلی در پارک آن قدم بزنید که یک مسیر پیاده‌روی ۲.۵ کیلومتری در پایین رودخانه‌ی اوس است. قدمت این خیابان به قرن ۱۷ برمی‎گردد. در طول مسیر، از صومعه‌ی لیشتن‌تالا و موزه‌ی هنر و فناوری قرن ۱۹ عبور خواهید کرد. بادن-بادن را بدون سوار شدن قطار کوهستان مرکور ترک نکنید. این طولانی‌ترین و شیب‌دارترین راه آهن در آلمان است و نمای ۳۶۰ درجه‌ای از جنگل سیاه را در مرز فرانسه به شما نشان می‌دهد.

تالین، استونی

وقتی از کارهایی حرف می‌زنیم که باید در ماه جولای انجام شود، نباید تالین را فراموش کنیم. اتحادیه‌ی هنرهای محلی و صنایع دستی استونی یکی از مهم‌ترین رویدادهای سالانه‌ی خود، به نام روزهای قرون وسطایی، در اولین هفته‌ی ماه جولای برگزار می‌کند.

این جشن شهر قدیمی تالین را  به یک بازار قرون وسطایی گسترده در میدان شهر و اجرای زنده موسیقی و رقص در صحنه‎ای در فضای باز و رژه‌ی قرون وسطایی تبدیل می‌کند. این رژه پر از افرادی است که لباس سنتی پوشیده و پرچم‌ها را تکان می‌دهند. در اواخر ماه، شهر جشن‌های فرهنگی خود، به نام روزهای دریایی تالین، بر روی دریا و بندر برگزار می‌کند. مسابقه‌ی قایق‌سواری، کنسرت در کشتی مین روب، تورهای کشتی‌رانی، قایقرانی در خلیج و قایق سواری در دریای آزاد، آخر هفته در اطراف بنادر شهر برپا می‎شود.

در ماه جولای، جشنواره‌ی بین‌المللی ارگان تالین که قدیمی‌ترین جشنواره‌ی سالانه موسیقی در استونی را از دست ندهید. این برنامه شامل اجرای سازهای بادی موسیقی و ارگ‌های عتیقه در کلیساهای تاریخی اطراف تالین است.

پرووانس، فرانسه

مزارع اسطوخودوس در پرووانس در تمام طول تابستان گل می‌دهند اما بهترین زمان برای دیدن این جاذبه‎ی بنفش رنگ اوایل تا اواسط ماه جولای، درست قبل از فصل برداشت است. وقتی این مزارع با شکوفه‌های بنفش بلند را می‌بینید که در نسیم می‌رقصند و عطر عمیقاً آرامش‌بخش خود را در هوا می‌پراکنند، احساس می‌کنید که در درون یک داستان افسانه‎ای هستید.

وقتی صحبت از بهترین مزارع اسطوخودوس در پرووانس می‌شود، گزینه‌های زیادی دارید. برخی از مزارع در فلات والنسول، به ویژه در اطراف روستای زیبای سنت کروکس دووردون وجود دارند. شما هم‌چنین می‌توانید به صومعه‌ای در نزدیکی روستای گردس و یا سنت پل دوموزول بروید، جایی که ونسان ون گوگ بیش از ۱۴۰ اثر هنری را در آن نقاشی کرده است.

کبک، کانادا

با سفر به بخش فرانسوی کانادا در ماه جولای، یک تابستان عالی را برای خود رقم بزنید. آب‌وهوا فوق‌العاده است و جشنواره‌های زیادی در طول ماه در شهرهای کبک برپا می‌شود. به عنوان مثال، جشنواره‌ی بین‌المللی جاز مونترال که بزرگترین جشنواره‌ی جاز جهان است، از اواخر ماه ژوئن تا اوایل جولای برگزار می‌شود. حدود ۳۰۰۰ هنرمند از سراسر جهان در این جشنواره برنامه اجرا می‎کنند و صدها اجرای رایگان در فضای باز برگزار می‌شود. علاوه بر موسیقی جاز، قطعاتی در سبک‌های رِگه، بلوز، راک، پاپ و الکترونیک نیز اجرا می‌شود. علاوه براین، شما می‌توانید در ۱۰ روز اول ماه جولای در جشنواره‌ی سیرک مونترال شرکت کنید و آکروبات‌بازهای جسور را در میدان‌های عمومی ببینید.

شهر تاریخی کبک نیز تا اواسط ماه میزبان جشنواره‌ی سالانه‌ی کبک است. این جشنواره‎ی موسیقی ۱۱ روزه با حضور حدود ۱.۵ میلیون تماشاگر، میزبان اجراهایی از برخی از هنرمندان برتر در جهان است.

بوستون، ماساچوست

روز استقلال آمریکا یعنی چهارم جولای، یک رویداد بزرگ در بوستون واقع در ایالت ماساچوست است. جشنی که در این شهر تاریخی برگزار می‌شود، در واقع بزرگ‌ترین جشن در سراسر کشور است و سالانه حدود سه میلیون گردشگر از آمریکا و خارج از کشور را به خود جذب می‌کند. فستیوال بندری (هاربرفست) بوستون چند روز قبل از تعطیلات بزرگ آغاز می‌شود و دارای سفرهای دریایی، گشت‌وگذار در کشتی‌های قایقرانی قرن هجدهم و پیاده‌روی روی پل ریور است. این رویداد در شب ۴ جولای به اوج خود می‌رسد. در این زمان ارکستر معروف بوستون پاپ ایتالیا موسیقی میهن‌دوستانه را همراه با انفجار توپ اجرا می‌کند. در همین حال یک آتش‌بازی چشمگیر آسمان شب را روشن می‌کند.

شما می‎توانید با جامعه‎ی آسیای جنوب شرقی بوستون را در جشنواره‌ی خیابان اصلی محله‌ی چینی‎ها آشنا شوید، شاهد راه‌پیمایی‌های هنرهای رزمی، رقص، موسیقی و صنایع دستی سنتی باشید. در پارک فِنوی به تماشای بازی تیم معروف رد ساکس بروید و در جشنواره‌ی هنری فیگمنت، چیدمان‌های هنری را تماشا کنید. اگر به تئاتر علاقه دارید، اجراهای تئاتری رایگان شکسپیر مخصوص شماست. اگر به آرامش علاقه دارید، به یکی از جزایر بندر بوستون بروید. با ۳۰ دقیقه کشتی‌سواری ماجراجویانه، به این جزایر می‌رسید.

تالاب پانتانال، برزیل

پلنگ‌های جگوار یکی از دست نیافتنی‎ترین موجودات روی کره‌ی زمین هستند، اما شما شانس مناسبی برای تماشای این سومین گونه‌ی بزرگ گربه‌سانان را در ماه جولای در تالاب پانتانال برزیل دارید. فصل گرما و خشکی بخش‌هایی از آب بزرگ‌ترین تالاب جهان، امکان دسترسی به آن را آسان می‌کند. شما در امتداد ساحل رودخانه‎ی سیوابا، امکان دیدن این جگوارهای بی‌نظیر را خواهید داشت زیرا این ساحل جایی است که اعضای این گونه‌ی خالدار در آن گرد هم می‌آیند.

اگر امیدوار هستید که بتوانید نگاهی اجمالی به جگوارها بیاندازید، یک اقامت لااقل سه روزه در ماه جولای را در این منطقه داشته باشید. راهنمایان شما را در ابتدای روز به رودخانه می‌برند. در جاهای دیگر شاید فقط یک لحظه پلنگ‌ها را مشاهده کنید، اما در تالاب پانتال امکان دیدن آن‌ها برای چندین ساعت وجود دارد. گردشگران خوش‌شانس حتی می‌توانند جگوارها را ببینند که با توله‌های خود بازی می‌کنند.

با این همه حتی اگر جگوارها را ندیدید، یک تجربه‌ی غنی از حیات‌وحش را در این مکان متنوع از نظر زیست‌محیطی خواهید داشت. این تالاب کشورهای برزیل، پاراگوئه و بولیوی را در برمی‌گیرد. هر چه سریع‌تر برای خرید بلیط با فلایتیو تماس بگیرید تا انواع پرندگان از جمله لک‌لک، حواصیل، ماهی‌ها، مورچه‎خوارها، آرمادیلوهای غول‌پیکر، روباه‎ها و میمون‌های کاپوچین و ده‌ها حیوان را تماشا کنید.

پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی

ماه جولای و فصل تابستان بهترین زمان برای تماشای حیوانات شگفت‌انگیز در یک سافاری است. برای تجربه‌ی یک حیات‌وحش فراموش‌نشدنی، به یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین مناطق حفاظت‌شده‌ی آفریقای جنوبی یعنی پارک ملی کروگر بروید.

برای تماشای حیوانات باید صبح زود بیرون بروید تا فیل، کرگدن، بوفالو، شیر و پلنگ گریزان را ببینید. بدون شک وقتی به دنبال این موجودات می‌گردید، با حیوانات شگفت‌انگیز دیگری نیز روبرو می‌شوید. حتماً یک دوربین دو چشمی همراه داشته باشید تا آنتلوپ شاخدار، یوزپلنگ، کفتار و ... را ببینید.

پامپلونا، اسپانیا

دویدن گاوها، یکی از مشهورترین رویدادهای اسپانیا است که هر سال از ۶ تا ۱۴ جولای برگزار می‌شود. این سنت به سال ۱۵۹۱ برمی‌گردد و هزاران نفر از بازدیدکنندگان هیجان‌زده و عصبی را به پامپلونا می‌کشاند. این جشنواره با موسیقی محلی، مراسم صبحگاهی و ادای احترام سنت فیرمیانوس آغاز می‎شود اما نمایش اصلی هیجان‌انگیز آن زمانی شروع می‎شود که گاوها در خیابان‌ها می‎دوند و تماشاگران آنها را تشویق می‌کنند. این تجربه‌ی منحصر به فرد، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های پامپلونا و اسپانیا است.

بورئیونگ، کره‌ی جنوبی

بوریئونگ، در ۲۰۰ کیلومتری سئول قرار دارد و در اواسط تا اواخر ماه جولای میزبان جشنواره‎ی گلی معروف بوریئونگ است. این جشن دو هفته‌ای یک مبارزه‌ی بزرگ با گل است که مسافران را از سر تا پا با لجن خاکستری می‌پوشاند. شما در گل‌ولای غنی از مواد معدنی، که می‌گویند برای پوست مفید است، کشتی می‌گیرید، شنا می‎کنید و سر می‎خوردید. در نزدیکی این جشن ساحلی است که می‌توانید خود را در آن بشویید.

هلسینکی، فنلاند

در ماه جولای در هلسینکی تقریباً ۲۰ ساعت روز است. در این زمان شما می‌توانید بیش از ۲۰ اجرای جاز رایگان را در کنسرت‌های سالانه‎ی جاز ببینید. اگر عاشق موسیقی متال هستید، بدانید که موزیسین‌های فنلاندی در آن سرآمد هستند. پس به جشنواره‌ی متال پوشکا بروید. همچنین می‌توانید در جشن سالانه‌ی الفنتسی شاهد رقص در فضای باز و پیک‌نیک باشید.

پارک ملی دره‌ی گل‌ها، اوتاراکند، هند

دره‌ی گل‌ها جایی تماشایی است که باید به آن جا بروید تا این‌همه زیبایی را باور کنید. فرشی از حدود ۳۰۰ گونه گل‌وحشی با رنگ‌های متنوع انتظار شما را می‎کشند. شما فرصت محدودی برای دیدن این میراث جهانی یونسکو در زیباترین حالت خود را دارید، گل‌ها تنها از اواسط جولای تا اواسط آگوست، وجود دارند. رسیدن به اینجا آسان نیست و ممکن است ساعت‌ها طول بکشد و پیاده‌روی زیادی داشته باشد، در ضمن مراقب باران‌های موسمی منطقه باشید. اما همه‌ی این‌ها ارزش چیزی را که می‌بینید، دارد. این پیاده‌روی را هرگز فراموش نمی‌کنید. در نزدیکی دره‌ی گل‌ها می‌توانید پلنگ برفی، خرس سیاه آسیایی و گوسفند آبی را نیز ببنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید