بهترین موتورسیکلت‌ها تا 200 میلیون تومان

کدخبر: ۴۴۰۲۳۲
یکی از جذابیت‌های بازار موتورسیکلت، پیدا کردن محصول مناسب با قیمتی منطقی است.
بهترین موتورسیکلت‌ها تا 200 میلیون تومان

 اگرچه تلاطم نرخ ارز روی این بازار نیز تاثیرگذار بوده، ولی هنوز هم در یک مقایسه ساده می‌توان فهمید که ارزان‌ترین خودروی در بازار معادل قیمتی یکی از گران‌ترین موتورسیکلت‌های موجود است.

بررسی میدانی نشان می‌دهد با توجه به شرایط فعلی بازار، قیمت موتورسیکلت مناسب از حدود 10 میلیون تومان شروع می‌شود. طبیعی است که با این عدد محصولی نه‌چندان باکیفیت و با طراحی ضعیفی پیدا می‌کنید.

با این حال کارشناسان می‌گویند خرید یک موتورسیکلت مناسب دست‌کم برای مشتریان چیزی حدود 200 میلیون تومان آب می‌خورد. شما در ادامه با لیستی از بهترین گزینه‌های موجود که در این بازه قیمتی هستند آشنا خواهید شد. موتورسیکلت‌هایی که اسم و رسمشان در اخبار موتور بارها به گوشتان خورده است.

1 - اس.وای.ام Galaxy JX250

بی‌تردید این یکی از خاص‌ترین موتورسیکلت‌هایی است که می‌توانید با 200 میلیون تومان خریداری کنید. بزرگ‌ترین اسکوتر موجود در بازار که از برند معروف SYM تایوان وارد بازار ایران شده است. گلکسی فوق مجهز به یک پیشرانه حجیم 250 سی‌سی با انتقال قدرت تمام اتوماتیک است، تا ترکیب فنی آن نشان دهد که با یک محصولی مسافرتی روبرو هستیم.

رسیدن به سقف سرعتی 140 کیلومتر برساعت برای سازه‌ای که بیش از 180 کیلوگرم وزن دارد کار سختی برای این محصول نیست. شاید جالب باشد بدانید حجم باک مدل فوق 12 لیتر است که یک گزینه عالی برای پیمایش‌های طولانی به حساب می‌آید.

موتور

2 - هیوسانگ GT250R

به چهره جذاب و هیجان‌انگیز این موتور دقت کنید. شک نکنید که با یکی از بهترین اسپرت‌های حال حاضر طرف هستید. مدلی با قلب 2 سیلندر 2 قلو که توانسته 28 اسب‌بخار قدرت را از حجم 250 سی‌سی خود بیرون بکشد. گشتاور مدل جی‌تی 250 آر هم معادل 22 نیوتن‌متر اعلام شده است.

به لطف یک گیربکس 5 سرعته دستی رسیدن به سرعت نهایی 170 کیلومتر برساعتی زمان زیای از هیوسانگ نمی‌گیرد. به عقیده اغلب کارشناسان غیر از مسائل فنی، مزیت اصلی هیوسانگ سیستم تعلیق دو شاخه تلسکوپی وارونه آن است. هم‌چنین حضور ترمزهای دیسکی 300 و 230 میلی‌متری ایمنی پایداری آن را هم افزایش می‌دهد.

3 - کی.تی.ام RC250

این موتورساز اتریشی با مدل RC250 نشان داده است که علاوه بر مدل‌های تریل، تخصص ویژه‌ای در دنیای استریت‌فایترها دارد. باید اعتراف کرد که بر اساس معیارهای فنی، پیشرانه تک سیلندر 249 سی‌سی این موتور بازدهی بسیار عالی دارد. چراکه قدرت خروجی آن 26.6 اسب‌بخار در 10 هزار دور در دقیقه است.

تنها گیربکس 6 سرعته مسابقه‌ای و دستی آن نشان می‌دهد که با چه محصول هیجان‌انگیزی روبرو هستیم. توانایی بالای پیشرانه آن در مقابل مصرف سوخت 2.5 لیتری‌اش در هر 100 کیلومتر نشان می‌دهد اتریشی‌ها به سطح بالایی از مهندسی دستیابی پیدا کرده‌اند. در این موتور شما با تایرهای 110.70 و 150.60 میلی‌متری 17 اینچی در جلو و عقب روبرو هستید.

4 - وسپا Primavera 150

خیلی حیف می‌شد اگر در این لیست اثری از نام وسپا نبود. شما با این بودجه می‌توانید دست روی یکی از جذاب‌ترین 150‌ سی‌سی‌های این خانواده بگذارید. مدلی که به پریماورا معروف است. جالب‌تر آنکه حجم دقیق پیشرانه این موتور 155 سی‌سی اعلام شده است؛ مانند تمام دیگر وسپاهای موجود در بازار، پیشرانه این مدل نیز بسیار دقیق و میدانی است.

چراکه به لطف فناوری iGet حالا خروجی آن حدود 12 اسب‌بخار در دور موتور 7572 rpm ثبت شده است. این قدرت که با هوشمندی به یک گیربکس CVT متصل شده، می‌تواند به لطف یک کلاچ خشک اتوماتیک گریز از مرکز با لرزه‌گیر، تجربه بی‌مانند رانندگی را میسر کند.

اگرچه عجیب به نظر می‌رسد ولی وسپا پریماورا 150 مجهز به ترمز دیسکی 220 میلی‌متری در محور جلو است. اگرچه ترمز محور عقب آن مثل همیشه کاسه‌ای در نظر گرفته شده است. تایرهای جلو و عقب این مدل به ترتیب 110.70 و 120.70 میلی‌متری 12 اینچی هستند.

5 - یاماها R25

تصور اینکه بتوان با این بودجه سراغ یکی از محصولات یاماها رفت، کمی تعجب‌برانگیز است ولی مدل R25 بهترین خبر برای مشتریان این برند ناب ژاپنی خواهد بود. برای کاربران قدیمی یاماها مهم است بدانند که سیستم سوخت‌رسانی این مدل از شرکت DENSO تأمین شده است.

در قسمت قوای محرکه شاهد حضور یک پیشرانه 249 سی‌سی دو سیلندر با خروجی معجزه‌آسای 35.4 اسب‌بخاری در دور موتور 11 هزار و 987 دور در دقیقه هستیم. اگرچه طبق استانداردهای ایمنی سرعت نهایی مدل فوق روی عدد 127 کیلومتر برساعت محدود شده است. ثبت مصرف میانگین 2.5 لیتری برای موتورسیکلتی با این قدرت و البته در نظر گرفتن وزن 160 کیلوگرمی‌اش عالی است.

کاوازکی

6 - کاوازاکی KLX250

دوست‌داران مدل‌های تریل و آفرود هم نباید نگران باشند. در این بازه قیمتی می‌توان دست روی یکی از بهترین‌های این کلاس گذاشت. کاوازاکی با معرفی یکی از جذاب‌ترین مدل‌های 250 سی‌سی خود سعی کرده رقابت با یاماها و کی.تی.ام را در این میدان حفظ کند.

طبیعی است که برای چنین محصولی از یک پیشرانه تک سیلندر استفاده شود. پیشرانه‌ای آب‌خنک با بازدهی بالا که گشتاور نهایی‌اش 20.6 نیوتن‌متر در دور موتور 7000 دور در دقیقه ثبت شده است. کلاچ چندصفحه‌ای غوطه‌ور در روغن، انتخابی عالی برای عملکردهای سریع و پرفشار است.

کاوازاکی در بخش سیستم تعلیق محور جلوی این موتورسیکلت به سراغ ساختار دوشاخ تلسکوپی وارونه هیدرولیک، قطر 43 میلی‌متری قابل تنظیم و در محور عقب سراغ محور آونگی با شوک گازی قابل تنظیم، با علامت تجاری UNI-TRACK رفته است.

7 - وسپا Sprint S150

چرا وقتی می‌توان با این بودجه یک وسپای دیگر را معرفی کرد، این کار را نکنیم. مدل اسپرینت S را همواره به دلیل رینگ‌های استثنایی‌اش می‌شناسند. محصولی که برای آن نیز یک قوای محرکه 155 سی‌سی تک سیلندر، 4 زمانه، 3 سوپاپ، فناوری i-get در نظر گرفته شده که 11.7 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

گیربکس CVT با کلاچ خشک اتوماتیک گریز از مرکز و لرزه‌گیر، در مدل اسپرینت هم دیده می‌شود. یکی از نگرانی‌های همیشگی مشتریان وسپا پایداری محور عقب است که در این مدل با کمک‌فنر دو منظوره با تنظیم کشش اولیه فنر در چهار حالت به کلی برطرف شده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید