نرم‌افزار حسابداری تحت‌وب چیست ؟

کدخبر: ۴۴۱۶۰۹
انتخاب یک نرم‌افزار مالی مناسب، دغدغه‌ی بسیاری از مدیران و سرپرستان مالی شرکت‌ها است.
نرم‌افزار حسابداری تحت‌وب چیست ؟

آنها گزینه‌های مختلفی پیش‌رو دارند. اما در سالیان اخیر بحث استفاده از نرم‌افزار حسابداری تحت وب بیشتر بر سر زبان‌ها افتاده است. نرم‌افزار حسابداری تحت وب چیست، چه مزایایی دارد و تفاوت‌های مهم آن با سایر نسخه‌های نرم‌افزاری چیست؟ اینها سوالاتی هستند که در این نوشتار قرار است به آنها پاسخ دهیم. 

با نرم‌افزار حسابداری تحت وب بیشتر آشنا شویم 

امروزه اکثر ما از نرم‌افزارهای تحت وب در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنیم. نرم‌افزارهایی از قبیل شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و تاکسی‌های اینترنتی همگی نمونه‌هایی از کاربرد نرم‌افزار‌های تحت وب هستند. نرم‌افزار تحت وب به برنامه‌ای گفته می‌شود که از طریق اینترنت و با استفاده مرورگر‌های مختلف مانند کروم یا فایرفاکس به راحتی می‌توان به آنها دسترسی داشت. 

در واقع دیگر نیازی به خریداری قفل نرم افزار و نصب آن بر روی سیستم نیست. بلکه به راحتی می‌توان از طریق اینترنت و با موبایل یا لپ‌تاپ از آن استفاده کرد. نرم‌افزار تحت شبکه حسابداری معمولا در دو نسخه ابری و غیرابری ارائه می‌شود.

در نسخه ابری همه‌ی تجهیزات و زیرساخت‌های موردنیاز از قبیل سرور توسط یک سرویس‌دهنده بیرونی عرضه می‌شود و نیازی به تجهیز زیرساخت در شرکت سرویس‌گیرنده نیست. اما در نسخه غیرابری این زیرساخت در محل شرکت تجهیز می‌شود. با این حال، همچنان دسترسی به نرم‌افزار از طریق وب امکان‌پذیر است. 

چرا باید از نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب استفاده کرد؟ 

نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب مزایای زیادی برای کسب‌و‌کارها ایجاد می‌کنند. که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم. 

دسترسی بهتر 

در نسخه تحت وب نرم‌افزار حسابداری کاربران دسترسی بهتر و راحت‌تری به آن دارند. چرا که دیگر محدود به نقطه جغرافیایی خاصی نیستند و از هر نقطه از طریق اینترنت می‌توانند به نرم‌افزار دسترسی داشته باشند.  این ویژگی خصوصا در ایام پاندمی کرونا می‌تواند قابلیت بسیار خوبی برای امکان دورکاری پرسنل توسط سازمان‌ها فراهم کند. 

به‌صرفه‌تر 

نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب خصوصا نسخه ابری آنها به مراتب ارزان‌تر از نسخه‌های سنتی هستند و به دلیل حذف هزینه‌های زیرساختی یک راهکار مقرون‌به‌صرفه برای شرکت‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شوند. 

کاهش هزینه‌ها 

معمولا برای تهیه نسخه‌های فیزیکی یک نرم‌افزار باید قیمت بیشتری نسبت به نسخه تحت وب پرداخت کرد. در حالی که کاربران در استفاده از نسخه تحت شبکه نه تنها هزینه‌های کمتری بابت استقرار، پشتیبانی و بروزرسانی پرداخت می‌کنند بلکه همه این هزینه‌ها را در قالب حق اشتراک و به صورت ماهانه، سه ماهه یا یک ساله می‌پردازند. 

بروزرسانی آسان‌تر

برخلاف نسخه‌های فیزیکی، نرم‌افزار حسابداری تحت وب به شکل خودکار بروزرسانی شده و تمامی کاربران می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافه یا تخصص فنی  از آخرین نسخه آپدیت شده استفاده کنند. 

بهترین نرم‌افزار حسابداری تحت وب کدام است؟ 

برای بسیاری از مدیران شرکت‌ها و حسابداران سوال است که بهترین نرم‌افزار حسابداری تحت وب کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در پاسخ باید گفت چنین نرم‌افزاری اساسا وجود ندارد! این انتظارات و نیازهای یک کسب‌وکار است که باید براساس آنها دست به انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری زد.  

فاکتورهایی از قبیل اینکه کسب‌وکار مدنظر در چه زمینه‌ای فعالیت دارد، سطح گستردگی فعالیت آن چگونه است و نیازهای حسابداری و مالی آن چیست. 

با این حال، به طور کل نرم‌افزارهای تحت وب توسط شرکت‌های مختلف با امکانات و قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شوند که پیشنهاد می‌شود حتما به خوش‌نامی و سابقه شرکت‌های عرضه‌کننده نرم‌افزارهای تحت وب باید دقت کرد. 

نرم‌افزار حسابداری تحت وب همکاران سیستم چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

همکاران سیستم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات نرم‌افزاری در ایران؛ مدت‌ها است که نرم‌افزارهای تحت وب خود را تحت عنوان راهکاران ابری به کسب‌وکارها عرضه کرده است. نرم‌افزارهای مالی ابری بخشی از این راهکار است که خود از ماژول‌های مختلف زیر تشکیل شده است: 

  • دفترکل 

  • دریافت و پرداخت 

  • دارایی‌های ثابت 

  • صورت‌های مالی 

  • تسهیلات مالی 

راهکار مالی همکاران سیستم مزیت‌ها و کاربردهای مختلفی برای شرکت‌ها دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • با کمک نرم‌افزارهای مالی ابری می‌توان با سرعت و دقت بیش‌تری نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی و گزارش‌های خرید و فروش فصلی اقدام کرد. 

  • از حسابداری شعب غیرمستقل به شکل کامل پشتیبانی می‌کند و بهترین راهکار برای شرکت‌هایی با شعب مختلف است. 

  • این راهکار از حسابداری مالیاتی و ارائه گزارش‌های قانونی مالیات بر ارزش افزوده به طور کامل پشتیبانی می‌کند. 

  •  با بکارگیری این راهکار می‌توانید تا 9 سطح، حساب‌ها را طبقه‌بندی کنید.

دیگر ویژگی‌های این سیستم را در صفحه راهکار مالی راهکاران ابری ببینید. 

در نهایت این شما هستید که تصمیم‌ می‌گیرید از کدام نرم‌افزار استفاده کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری تحت وب با همکاران سیستم در ارتباط باشید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید