حقوق و دستمزد چالش بزرگ کارمندان در ایران و جهان

کدخبر: ۴۵۸۱۷۷
بحث حقوق و دستمزد از دیرباز برای تمام کارمندان جهان، بحث جنجالی و همچنین چالش برانگیزی بوده است.
حقوق و دستمزد چالش بزرگ کارمندان در ایران و جهان

 بسیاری از افراد از عرف جامعه در مورد حقوق مشاغل خود خبر ندارند و پس از استخدام در شرکت‌ها و مواجه با میزان دریافتی پایین خود، دچار ناامیدی و سرخوردگی می‌شوند که نتیجه آن، عدم رضایت شغلی خواهد بود.

بر اساس مقاله منتشر شده در بلاگ ایران سلری با عنوان ناگفته‌های حقوق و دستمزد در ایران و جهان، یکی از راهکارهایی که در سطح بین‌المللی برای این مشکلات ارائه شده، استفاده از مراجع گزارش و تخمین حقوق و دستمزد است.

تکنولوژی باعث کم شدن چالش‌ها در محیط‌های کاری و خصوصا برای کارمندان شده است. وجود وب‌سایت‌هایی که میزان دریافتی افراد در مشاغل مختلف، در رده‌های سازمانی مختلف و همچنین با مدارک تحصیلی متفاوت را عنوان می‌کنند، باعث شده است که کارجویان بتوانند با دست پر سر جلسه مصاحبه حاضر شوند و آن مبلغی را از کارفرما درخواست کنند که مناسب آنها است. برخی از وب‌سایت‌های بین‌الملل که این کار به خوبی انجام می‌دهند عبارت‌اند از:

• PayScale

• Glassdoor

• Salary

لازم است بدانید این سایت‌ها از روش خوداظهاری در ارائه گزارش‌ها استفاده می‌کنند. خود‌اظهاری به معنی اطلاعاتی است که خود کارمندان در پرسشنامه‌ها ارائه می‌دهند و در واقع اطلاعاتی واقعی و درست به شمار می‌آیند. اما نمونه ایرانی آن وب‌سایت ایران‌سلری است که تحولی بزرگ در بازار کار ایران به وجود آورده است.

ایران‌سلری

ایران سلری

ایران‌‌سلری از سال ۱۳۹۲ با توجه به داده‌های آماری به عنوان یک ابزار جانبی از سایت ایران‌تلنت فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۹۷ به عنوان یک مرجع و سایت مستقل در حوزه تعیین و مقایسه حقوق و دستمزد برای کارمندان و کارفرمایان به شکل رسمی شروع به کار کرد. ایران‌سلری نیز مانند همه سایت‌های مشابه خود از روش خوداظهاری در ارائه داده‌ها استفاده می‌کند و گزارش‌های خود را به صورت مداوم به روز می‌کند.

مزایایی که ایران‌سلری برای کاربران ایرانی دارد شامل موارد زیر می‌شود:

• ارائه گزارش‌های تخصصی با توجه به مولفه‌های تاثیرگذار بر حقوق و دستمزد

• تمام گزارش‌ها به صورت کاملا رایگان در اختیار کارمندان و کارجویان قرار می‌گیرد

• بیش از 300000 داده آماری حقوقی در این سایت موجود است که اعتبار گزارش‌ها را بالا می‌برد

• همه گزارش‌های ارائه شده در ایران‌سلری به صورت داده‌های عددی و نمودارهای کاربردی است مانند نمودار صدکی، نمودار حقوق و دستمزد افراد مشابه با شما، گزارش حقوق و دستمزد در استان‌های متفاوت، نمودار تاثیر سابقه‌کاری بر حقوق دریافتی و نمودار تاثیر رده شغلی بر حقوق دریافتی

دانستن حقوق و دستمزد چه تاثیری در روند کاریابی و تغییر شغل کارمندان دارد؟

مطمئنا یکی از پراهمیت‌ترین موضوعات بحث در کاریابی و استخدام، بحث حقوق و دستمزد است. همچنین از آنجایی که این موضوع تاثیر بسیاری زیادی در رضایت شغلی کارمندان دارد، به همین خاطر است که امروزه این گزارشات را بیشتر از قبل مشاهده می‌کنیم. ایران‌سلری در میان وب‌سایت‌هایی که معرفی کردیم، نمونه ایرانی و موفقی است که می‌توانید با استناد به آن به درک درستی از دریافتی خود و افراد مشابه خود در بازار کار برسید.

منبع: وبلاگ ایران سلری

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید