بهترین راه برای کاریابی دریایی چیست؟

کدخبر: ۴۶۰۰۵۳
بهترین راه برای کاریابی دریایی چیست؟

بهترین راه برای پیداکردن کار مناسب در دریا

اگر به دنیای حرفه‌ای قایق‌رانی یا کشتی‌رانی علاقه‌مند هستید و احتمالا از کارهای سنتی و روتین خسته شده اید، کاریابی دریایی و کار در دریا می تواند برای شما مناسب و هیجان انگیز باشد. این حرفه ای است که هم هیجان انگیز و هم از نظر مالی سودآور است. شما می توانید به دنیا سفر کنید و برای حضور در دریای آزاد پول دریافت می کنید.

به دلیل احاطه شدن کشور عزیزمان ایران، با دریای خزر از سمت شمال و خلیج فارس از سمت جنوب و حائز اهمیت بودن این دو منطقه آبی از لحاظ تجاری و حمل و نقل دریایی، بازار کار صنعت دریایی و خدمات دریایی در ایران بسیار عالی بوده و فرصت های شغلی مناسبی همیشه در این صنعت وجود دارد. به دلیل تنوع بالا در عناوین و حوزه های کاری صنعت دریایی، آینده شغلی افراد کارآزموده و تحصیل کرده در این حوزه تضمین شده و افراد می توانند در بخش های مختلف خدمات دریایی، مشغول به کار شوند.

به طور سنتی، افراد بومی و ساکنین شهرهای ساحلی معمولا به صنعت دریایی و کار در این زمینه مشغول می شدند و افرادی که در شهرهای به دور از دریا زندگی می کردند، فرصتی برای آموزش و تجربه این کار هیجان انگیز و پر درآمد را نداشتند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و برگزاری رشته های دانشگاهی و دوره های بین المللی توسط موسسات آموزشی، این محدودیت برداشته شده و همه افراد ساکن در همه شهرها و کشورها، قادر به تحصیل برای اشتغال در بخش دریایی و دستیابی به شغل دلخواه خود هستند.

شاید بزرگ ترین مشکلی که در مسیر کاریابی و استخدام دریایی در ایران وجود دارد، همین روش کاریابی سنتی افراد در دنیای مدرن و دیجیتال امروزی است. روش سنتی کاریابی به این معنی است که افراد می بایست به صورت حضوری در مناطق ساحلی، جویای کار باشند و با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند.

اما پیشرفت تکنولوژی و شبکه اینترنت، طول مسافت مابین کارفرما و نیروی انسانی را به حداقل رسانده و افراد می توانند درخواست های استخدامی و فرصت های شغلی خود را از طریق رسانه های معتبر مجازی، اعلام و شایسته ترین افراد را برای پیشبرد اهداف صنعتی خود در خدمات دریایی، جذب نمایند.

مجموعه کشتی داران، با مهیا نمودن بستری مناسب جهت تعامل حداکثری دریانوردان و نیروی انسانی، سعی در پیشرفت خدمات دریایی کشور نموده و با بکارگیری تجارب چندین ساله خود در زمینه تجهیزات و خدمات دریایی و با آگاهی کامل از کاستی ها و مشکلات در مسیر کاریابی دریایی، سایت جامع ارائه دهنده خدمات دریایی کشتی داران را طراحی و در دسترس فعالان حوزه دریایی قرار داده است تا بهترین و ساده ترین راه برای کاریابی دریایی را تجربه نمایند.

تیم کشتی داران از افردا مجرب در واحدهای فناوری اطلاعات، بازرگانی، تبلیغات و امور کاربران تشکیل شده است. همچنین پایه این شرکت بر اساس فناوری اطلاعات می‌باشد و با بکارگیری دانش و تکنولوژی امروزی یعنی راه اندازی سایت کشتی داران، ارتباط میان افراد جویای کار با شناورداران و کارفرمایان را تسهیل بخشیده و با در نظر گرفتن بخش اختصاصی کاریابی و استخدام دریایی، روش سنتی کاریابی در حوزه دریایی را کنار زده و با هموار نمودن این مسیر، تحولی ژرف در کاریابی و استخدام دریایی ایران به وجود آورده است.

در ادامه، نحوه ورود به حوزه خدمات دریایی و مسیرهای شغلی دریایی موجود، مورد بحث قرار گرفته تا بینشی جدید درباره برنامه‌های کارآموزی دریایی و فعالیت در این زمینه به شما داده شود.

کاریابی و استخدام دریایی چیست؟

اشتغال دریانوردی به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با کشتی‌رانی یا تجارت در آب‌های قابل کشتیرانی ارتباط معناداری دارند. منظور از استخدام دریایی، شغلی است که با بارگیری، تخلیه، ساخت و ساز یا تعمیر کشتی مرتبط باشد. اشتغال دریایی یک مفهوم شغلی است که به ماهیت فعالیت های کارکنان بستگی دارد و هرگونه فعالیت در خصوص دریانوردی و صنایع کشتیرانی و دریایی، در دسته استخدام دریایی قرار می گیرد.

کشتی داران

چگونه در صنعت دریانوردی استخدام شویم؟

اگر که تحقیقات خود را کامل انجام داده اید و تصمیم گرفتید که در حرفه دریا مشغول به کار شوید و به آن علاقه دارید، می توانید از دو روش زیر اقدام نمایید و به صنعت دریایی راه یابید:

1. برای ورود به صنعت دریایی، جویای کار ابتدایی برای شروع باشید

اگر مطمئن نیستید که هدف نهایی شما کار در حرفه دریایی است یا خیر، می توانید در ابتدای راه به یک موقعیت شغلی ابتدایی بروید و سپس به تدریج راه خود را در حوزه خدمات دریایی ادامه و یا انصراف دهید. قابل ذکر است که این استراتژی فقط برای کشتی های کوچکتر و خدمات دریایی محلی قابل قبول است (معمولا برای کسانی که در نزدیکی ساحل ساکن هستند، این روش مناسب است). کشتی های بزرگتر و با اهداف بین المللی دارای شرایط سخت تر برای اعضای خدمه خود هستند و اغلب نیاز به ارائه گواهینامه ها و مدارک آموزشی خدمه دارند.

بعضی از افراد ابتدا کار خود را به صورت سنتی و تجربی آغاز می کنند و سپس گواهینامه ها و آموزش ها را به دست می آورند، زیرا آنها می خواهند در حرفه خود پیشرفت کنند و وارد مراحل پیشرفته تر شوند مانند صنعت حمل و نقل بین المللی، ورود به ارتش دریایی و...

2. به موسسات یا دانشگاه های آموزش دریایی بروید

اگر شما در حال وارد شدن به صنعت دریایی هستید و به دنبال کار حرفه ای در صنعت حمل و نقل و یا در کشتی ها و ناوبرهای بزرگ تجاری و نظامی هستید، پس هیچ راهی بهتر از شرکت در دانشگاه یا آکادمی آموزش دریایی برای شما وجود ندارد. دریانوردان و کارفرمایانا از اهمیت این آموزش مطلع بوده و آن را محترم می شمارند و قعطا افراد تحصیل کرده در این حوزه به فرصت های شغلی بهتر و قابل پیشرفت دست خواهند یافت.

مشاغل مختلف حرفه دریایی در کاریابی و استخدام کشتی داران

همانطور که قبلا ذکر شد، چندین مسیر شغلی مختلفی وجود دارد که در صنعت دریایی قرار دارد و در حالی که اعضای خدمه به معنای واقعی کلمه در همان قایق هستند، وظایف روزمره آنها ممکن است بسیار متفاوت باشد. شایع ترین موقعیت هایی که می توانید دنبال کنید در اینجا ذکر شده اند:

خدمه عمومی

به عنوان خدمه عمومی، شما مسئول کارهایی هستید که بر روی عرشه انجام می شود. مانند عملیات حمل و نقل، نگهداری تجهیزات، تعمیر و نگهداری تجهیزات، تعمیر و نگهداری کشتی و احتمالا کمک به ناوبری.

ملوان

ملوان نیروی دریا

ملوان به کسی گفته می شود که در هدایت، کمک در عملیات تعمیرونگهداری ، خدمات در شناورها بر روی آب و در بندرگاه‌ها نقشی ایفا می کنند.

مهندس دریایی

به عنوان یک مهندس دریایی، شما مسئول سیستم پیچیده تر فنی در کشتی هستید. بسیاری از مهندسان بسیار تخصصی هستند و تنها در یک بخش از کشتی، مانند اتاق موتور یا سیستم های الکترونیکی کار می کنند.

افسر عرشه (کاپیتان)

افسر عرشه مدیریت خدمه و ملوانان را به عهده دارد. آنها همچنین مسئول مدیریت دیده بان ناوبری، نظارت بر موقعیت کشتی با تکنولوژی ناوبری هستند

آشپز دریایی

آشپز دریایی از جمله شغل های پرطرفدار است که همه انواع کشتی ها و دریانوردان به آن نیاز دارند.

مهماندار کشتی

بیشتر این شغل برای کشتی های تفریحی تعریف می شود.

شغل های دریایی مبتنی بر زمین

اگر علاقمند به کشتی هستید اما نمی خواهید برروی دریاهای آزاد بروید می توانید شغل مبتنی بر زمین در صنعت دریایی را انتخاب کنید که این شامل کشتی سازی و تعمیر، عملیات پورت، حسابداری و بودجه بندی، سفارش قطعات و موارد دیگر می شود.

شغل هم‌راستای صنعت دریا

اگر به صنعت دریایی علاقه مندید اما نمی خواهید روز کاری خود را در یک بندر یا در دریا صرف کنید، شغل هایی وجود دارد که با صنعت حمل و نقل ارتباط برقرار می کنند بدون اینکه مستقیما بخشی از آن باشد. زمینه های شغلی مانند حسابداری، روابط عمومی، قانون دریایی، زیست شناسی دریایی و بیشتر می توانند نقش‌های ارزشمندی را برای شرکت های حمل و نقل بازی کنند، اما هیچ یک از کارهای حمل و نقل واقعی را شامل نمی شود.

جمع بندی

تمامی حرفه های صنایع دریایی ذکر شده فوق، در بخش کاریابی و استخدام کشتی داران قابل درخواست هستند و افراد جویای کار می توانند با ورود به این بخش، سابقه کاری و مدارک خود را در قالب آگهی قرار دهند تا با کارفرمایان این زمینه ارتباط برقرار کرده و مناسب ترین شغل با درآمد عالی را بدست آورند. همچنین نیازمندی های نیروی کار نیز در این بخش قابل مشاهده می باشد.

تیم کشتی داران دارای مجوزهای معتبر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده تا با ایجاد بستری امن، تعامل کارفرما و نیروی انسانی آماده به کار دریایی را ارتقا ببخشد، فرصت های شغلی مختلف را به طور جامع جمع آوری کند و حق انتخاب به کارفرمایان و کارجویان اعطا نماید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید