هر آنچه باید از ورق مولتی استایل بدانید

کدخبر: ۴۶۰۸۹۸
این نوع ورقه ها از مزایا و کاربرد بسیار زیادی برخوردار بوده...
هر آنچه باید از ورق مولتی استایل بدانید

ورق های مولتی استایل که امروزه نقش پر اهمیتی در بازار پیدا کرده‌ اند در واقع از زیر مجموعه‌ های ورق پلکسی بوده و جذابیت و انعطاف ‌پذیری خاصی را دارند. با توجه به مقاومت بالایی که دارد برای انواع مختلف کارهای تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم برای شما در رابطه با ورق مولتی استایل مطالب بیشتری را بیان کنیم. پس دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ورق مولتی استایل چیست؟

مولتی استایل مخفف عبارت Acrylonitrile Butadiene Styrene می ‌باشد. در حالت کلی این ورقه های پلاستیکی از دو لایه پلکسی گلاس تولید شده که جنس لایه اول اکرولیک و لایه دوم آن طرح فلز می باشد و برای تولید رنگ های متنوع خاصی روی لایه اول قرار خواهد گرفت. این نوع ورقه ها از مزایا و کاربرد بسیار زیادی برخوردار بوده و همچنین انواع متنوعی از آن ها مانند خش دار و براق برای طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می شود.

هنگام دیدن این نوع پلاستیک می توانید به خوبی متوجه شباهت آن با فلز شوید و همچنین در رنگ های متنوعی همچون استیل، نقره ای، طلایی و غیره تولید می شود. در ادامه سعی می کنیم در رابطه با مزایای آن موارد بیشتری را برای شما بیان کنیم.

ورق های مولتی استایل چه مزایایی دارند؟

ورق های مولتی استایل از هزینه پایین تری نسبت به آینه و شیشه برخوردار می باشد. همچنین با مشاهده آن می توانید به خوبی متوجه این موضوع شوید که از سایر متریال ها سبک تر است و به همین دلیل می توانید اطمینان داشته باشید که در هنگام جابجایی و حمل و نقل آن هیچگونه مشکل یا و خطر جدی به وجود نخواهد آمد.

از دیگر ویژگی‌های خاص این ورقه های مولتی استایل یا دو لایه می ‌توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد. با توجه به انعطاف پذیری بالا و ضخامت متناسبی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند. ورقه های مولتی استایل از قابلیت حک و برش برخوردار بوده و به همین دلیل نیز باعث شده در ساخت پلاک های تبلیغاتی و انواع مختلفی از تندیس ها کاربرد داشته باشد. به این نکته اشاره کردیم تنوع رنگ بسیار بالایی دارد، اما در بین تمامی آن ها رنگ نقره ای و طلایی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و محبوبیت بالاتری را نیز به همراه دارد.

برای نصب این نوع از ورقه ها به هیچ عنوان احتیاج به انجام کار سختی نیست، نصب آسان و مقاومت داشتن در برابر مواردی همچون رطوبت و سطح چسبندگی بالا از دیگر ویژگی های منحصر به فرد ورقه های مولتی استایل است.

برای برش و حکاکی ورقه های مولتی استایل به هیچ عنوان احتیاج به انجام کار سختی نیست و شما می توانید برای این کار از لیزرهای مخصوص استفاده کنید.

انواع ورق مولتی استایل

در این بخش قصد داریم برای شما به توضیح انواع ورق های مولتی استایل بپردازیم تا بتوانید با آن ها به طور کامل تر آشنا شوید.

مولتی استایل براق

اگر بخواهیم بگوییم کدام یک از ورقه های مولتی استایل از طرفدار بیشتری برخوردار است قطعاً پاسخ ما نوع براق آن می ‌باشد که در رنگ های مسی و طلایی و نقره‌ ای موجود بوده و به فروش می ‌رسد. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت این نوع ورق شده زیبایی و درخشان بودن آن است که به خوبی می تواند نور خورشید را انعکاس دهد. در رابطه با کاربرد آن نیز باید بگوییم بیشتر برای دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی با توجه به فضای کلی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

مولتی استایل براق

مولتی استایل خش دار

این مدل از ورقه ها نیز دارای طرفداران خاص خود می باشد. هنگام نگاه کردن روی سطح آن می توانید به خوبی مشاهده کنید یک سری خش روی آن ایجاد شده که همین خش ها باعث منحصر به فرد شدن ورقه ها و در نهایت طرح  جذاب و متنوع آن شده است. هنگام استفاده می توانید به خوبی متوجه این موضوع شوید جلوه زیبایی به مکان مورد نظر می بخشد. این نوع ورقه ها نیز در رنگ های طلایی و نقره ای تولید شده و می توانید نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

ورقه های مولتی استایل چه کاربردی دارند؟

همان طور که می ‌دانید هنگام ورود به سالن های زیبایی و آرایشگاه ها اولین نکته ‌ای که می ‌تواند توجه شما را به خود جلب کند نوع دکوراسیون داخلی آن است. در بسیاری از مواقع آموزشگاه های مختلف، اصناف و املاک تابلوهایی را سر در مغازه یا شرکت خود قرار می دهند که تمامی فعالیت های مخصوص به آن ها و همچنین نام برند روی آن موجود می باشد.

 لازم است بدانید تمامی موارد نام برده شده با استفاده از ورق های مولتی استایل ساخته می شوند به طور کلی این نوع از ورقه ها در صنعت کاربرد ویژه و بسیار بالایی به همراه دارند.

از دیگر کاربردهای ویژه ورق مولتی استایل می توان به صنعت پلاک سازی اشاره کرد که تشابه بسیار زیادی با صنعت تابلو سازی به همراه دارد. در دفاتر حقوقی، اتاق های بیمارستان، مطب ‌ها و سایر مکان های مشابه نیز سعی می‌ شود با توجه به کارایی خاصی که این نوع ورقه ها به همراه دارند مورد استفاده قرار بگیرند.

معمولاً در ساخت اکثر پلاک های صنعتی و تجاری از رنگ نقره ای و طلایی استفاده می شود تا متنی که قرار است روی آن نوشته شود کاملاً خوانا و واضح باشد.

از دیگر کاربردهای مهم ورق مولتی استایل می توان به صنعت خودروسازی اشاره کرد البته لازم به ذکر است بیان کنیم خودروهایی که از جنس abs تولید می شوند بسیار سبک تر از سایر خودروهای دیگر هستند و معمولاً در قسمت هایی مانند قطعات بدنه، روکش چرخ و داشبورد امکان استفاده از این ورق وجود دارد.

با توجه به کاربرد بالا و فوق العاده ورق مولتی استایل و کیفیت بسیار خوبی که به همراه دارد لازم است این نکته را بیان کنیم در برخی از شرایط ها استفاده از آن امکان پذیر نیست‌. به عنوان مثال زمانی که می‌ خواهید این نوع ورقه را برای کار خاصی مورد استفاده قرار دهید به هیچ عنوان نباید با آب تماسی داشته باشد، در معرض مستقیم نور خورشید نیز نباید قرار بگیرد به این دلیل که نباید در معرض دمای بالای ۶۰ درجه قرار داده شود.

به این موضوع توجه داشته باشید ورقه های مولتی استایل نباید به صورت عمودی در جایی نصب شوند، زیرا ممکن است در مدت زمان کوتاهی به صورت کامل حالت خمیدگی پیدا کنند. از قرار دادن آن ها در مکان‌ هایی که دچار گرد و غبار می شوند نیز باید خودداری کنید.

ورق مولتی استایل

از کجا ورق مولتی استایل بخریم؟

یکی از سوالاتی که در زمینه این ورق های صنعتی و بسیار پر کابرد پرسیده می شود این است از کجا می توان این ورق های مولتی استایل را تهیه کرد؟ همانطور که می دانید این ورق ها در داخل تولید نشده و به صورت یک محصول وارداتی به داخل کشور آورده می شوند. یکی از شرکت های وارد کننده ای که در این زمینه فعالیت داشته و در واقع می توان گفت که قطب فروش محصولاتی مانند مولتی استایل و پلکسی است شرکت پامنار می باشد. 

شرکت پامنار یک شرکت وارد کننده و توزیع کننده محصولات صنعتی مانند پلکسی، مولتی استایل و حتی پلی کربنات می باشد که با بیش از یک دهه تجربه خود را یه عنوان یک مرجع مطمئن و حرفه ای در کشورمان معرفی نموده است. پیشنهاد می کنید قبل از خرید هر کدام از این ورق های صنعتی حتما از مشاوره های رایگان کارشناسان شرکت پامنار بهره ببرید. 

سخن پایانی

در مطالب فوق سعی کردیم برای شما در رابطه با ورقه ‌های مولتی استایل مواردی را بیان کنیم که می ‌تواند در بسیاری از مواقع به شما کمک کند و همچنین به توضیح این موضوع پرداختیم این ورقه ها در صنایع مختلف کاربرد زیادی به همراه دارند. می توانید با توجه به نوع سلیقه و همچنین مکانی که قرار است از آن استفاده کنید رنگ های متنوع آن که شامل استیل نقره ای طلایی و غیره می شود تهیه کنید.

از خواص و مزایای بسیار فوق‌العاده ای نیز برخوردار بوده و می توانید اطمینان داشته باشید بر خلاف ضخامت کم آن، مقاومت بالایی دارند. همچنین کمک کردیم که قیمت روز و همچنین خرید ورق مولتی استایل را از یک وب سایت مطمئن پیگیری کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید