نکات مخفی اجاره خودرو

کدخبر: ۴۶۲۵۵۰
شرکت تهران رنت کار که بیش از 10 سال است در زمینه اجاره خودرو فعالیت می‌کند
نکات مخفی اجاره خودرو

اجاره خودرو که به آن رنت خودرو نیز می‌گویند، نکات بسیار مهمی دارد که باید به آن توجه داشته باشید و آن‌ها را بدانید. به صورت کلی اگر مدل ماشین را در نظر نگیریم، رنت خودرو را میتوان به دو دسته با راننده و بدون راننده تقسیم کرد.

اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده

بعد از اینکه تصمیم به اجاره خودرو گرفتید، حال نوبت آن رسیده است که انتخاب کنید خودرو همراه با راننده باشد یا خودتان قصد دارید رانندگی کنید. هرکدام شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد و به صورت کلی اگر خودرو بدون راننده بخواهید، مهم‌ترین مدرکی که نیاز است داشته باشید گواهینامه رانندگی است.

علاوه بر گواهینامه رانندگی، یک هزینه به عنوان بیعانه که به آن دپوزیت نیز می‌گویند دریافت می‌شود تا در مواقعی مانند تصادف و یا جریمه از آن استفاده شود. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که خودرو بدون راننده بهتر است یا با راننده؟

نمی‌توان مستقیما به این سوال پاسخ داد چرا که با توجه به نیاز هر شخص این موضوع متفاوت است و ممکن است برای یک نفر خودرو بدون راننده مناسب‌تر باشد و برای یک نفر دیگر با راننده؛ اما طبق آمار، رنت خودرو بدون راننده محبوبیت بیشتری دارد.

اجاره خودرو لوکس در تهران

شرایط کلی اجاره خودرو

به طور دقیق نمی‌توان گفت که چه شرایطی برای اجاره خودرو وجود دارد، چون هر شرکت و یا هر شخصی که خودرو اجاره می‌دهد قوانین دلخواه خودش را اعمال می‌کند. اما به طور کلی بعضی موارد هستند که نه تنها در ایران بلکه خارج از ایران هم یکسان است.

به طور مثال اگر کسی که خودرو را اجاره کرده، به دلیل سرعت غیرمجاز جریمه شود، قطعا شرکت اجاره دهنده خودرو نباید جریمه آن را پرداخت کند و به همین دلیل قبل از تحویل خودرو مبلغی که معمولا 10 درصد از قیمت خودرو است را به عنوان ودیعه برای خسارات احتمالی دریافت می‌کنند.

البته بعد از اتمام اجاره خودرو در صورتی که مشکلی پیش نیامده باشد این مبلغ عودت داده می‌شود. از آنجا که برخی جریمه‌های رانندگی با تاخیر اعمال می‌شوند، معمولا شرکت‌ها مبلغی را برای این موضوع نگهداری می‌کنند و بعد از حدود دو هفته مبلغ را عودت می‌دهند.

مورد بعدی که می‌توان گفت در همه جای دنیا نیز وجود دارد، میزان پیمایش خودرو است. قبل از تحویل خودرو می‌توانید بر سر این موضوع به توافق برسید و در صورتی که بیشتر از حد مجاز پیموده شود شامل هزینه اضافه خواهد شد. اما مهم‌ترین مدرک، گواهینامه است. گواهینامه رانندگی مجوز رانندگی هر شخص است که برای اجاره خودرو بدون راننده اجباری است.

اجاره خودرو در تهران

اجاره خودرو تهران

اجاره کردن خودرو در تمامی شهرها و کشورهای دنیا وجود دارد و معمولا در شهرهای توریستی و یا پایتخت‌ها این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.امروزه اجاره خودرو تهران به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است. از آنجا که تهران پایتخت است و خودروهای متفاوتی نیز در آن وجود دارد و از طرفی هم متقاضی نیز زیاد است، شرکت‌های مختلفی در این زمینه روی کار آمده‌اند که متقاضیان باید با دقت بیشتری این کار را انجام دهند.

اجاره خودرو لوکس

رنت خودرو فقط مربوط به خودروهای معمولی نیست. بسیاری از متقاضیان، خودروهای لوکس و لاکچری می‌خواهند. در برخی شهرها این مورد متنوع‌تر از سایر شهرها است؛ به عنوان مثال اجاره خودرو لوکس در تهران راحت‌تر از سایر شهرها است. همچنین تنوعی که شما در اجاره خودرو لوکس در تهران دارید در سایر شهرها ممکن است کمتر باشد و گزینه‌های بیشتری در تهران دارید.

اجاره ماشین عروس

شاید ابتدا تصور کنید زمانی که صحبت از اجاره ماشین عروس می‌شود، منظور اجاره خودرو لوکس است، اما این‌طور نیست! رنت خودرو تنها مربوط به خودروهای لوکس و لاکچری نیست و خودروهای معمولی و یا کلاسیک نیز در این دسته قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای بهترین روز زندگی‌تان خودروی موردعلاقه خود، چه لاکچری و یا کلاسیک را به عنوان ماشین عروس داشته باشید و لحظات خاطره‌انگیزی رقم بزنید. علاوه بر مراسم عروسی، برای تشریفات و مراسم مختلف نیز می‌توانید از رنت خودرو استفاده کنید.

اجاره ماشین عروس

مراحل اجاره خودرو

بعد از اینکه تصمیم به رنت خودرو گرفتید، نوبت به انتخاب شرکت اجاره دهنده است. شرکت تهران رنت کار که بیش از 10 سال است در زمینه اجاره خودرو فعالیت می‌کند و شرکتی قابل اعتماد با تنوع گوناگون خودرو و قیمتی مناسب است، می‌تواند انتخاب خوبی باشد. حالا وقت آن است که مدل خودرو را انتخاب کنید.

انتخاب مدل خودرو با توجه به سلیقه و بودجه ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد. اگر نمی‌دانید چه نوع خودرویی برای شما مناسب است، کافی است با تهران رنت کار تماس بگیرید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها و شرایط می‌توانید با شماره‌های 09121508600 و یا 09123585828 تماس بگیرید.

بعد از انتخاب مدل خودرو، نوبت قرارداد است. تمامی نکاتی که باید هردو طرف رعایت کنند در قرارداد باید ذکر شود. حتما به این نکته توجه داشته باشید که قرارداد را به صورت کامل مطالعه کنید و سعی کنید طبق قرارداد ماشین را تحویل بگیرید و تحویل دهید.

بعد از امضای قرارداد و پرداخت هزینه‌های موردنیاز، می‌توانید طبق قرارداد از خودرو استفاده کنید. مدت زمان این پروسه از ابتدا تا تحویل خودرو متفاوت است. به طور مثال در اکثر مواقع شرکت تهران رنت کار می‌تواند خودروی موردنظر شما را در کمتر از 2 ساعت به شما تحویل دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید