مدارک لازم برای امتحان آیین نامه چیست؟ (نکات ناگفته)

کدخبر: ۴۶۳۱۵۵
در قدم اول برای اینکه بتوانید در امتحان رانندگی شرکت کنید باید با شرایط و مدارک لازم برای امتحان آیین نامه آشنا شوید.
مدارک لازم برای امتحان آیین نامه چیست؟ (نکات ناگفته)

 در این مطلب قصد داریم تمام موارد مورد نیاز برای شرکت در امتحان آیین نامه را شرح دهیم بنابراین از شما دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

با فرا رسیدن سن 18 سالگی، گرفتن گواهینامه تبدیل به یکی از مهم ترین دغدغه افراد می شود. هر چقدر زودتر نسبت به گرفتن گواهینامه اقدام کنید کار شما آسان تر خواهد بود در غیر اینصورت با بالا تر رفتن سن مشغله فکری و کاری تان اجازه نخواهد داد که به راحتی در امتحان آیین نامه شرکت نمایید.

برای شرکت در امتحان آیین نامه چه شرایطی لازم است؟

امتحان آیین نامه جزو مهم ترین امتحاناتی است که افراد در طول زندگی با آن دست و پنجه نرم می کنند. مهم ترین شرط لازم برای شرکت در این آزمون این است که فرد مورد نظر دارای 18 سال باشد. علاوه بر این، فرد ثبت نام کننده برای آزمون رانندگی باید از لحاظ جسمی، روحی و روانی در شرایط ایده الی قرار داشته باشد. با داشتن شرایط ذکر شده می توانید به راحتی در این آزمون شرکت کنید و مدرک گواهینامه خودتان را به دست آورید.

برای شرکت در امتحان آیین نامه چه مدارکی نیاز است؟

با گذر از مرحله اول و داشتن شرایط لازم برای شرکت در امتحان رانندگی نوبت به این می رسد که مدارک مورد نیاز را فراهم نمایید. مدارک مورد نیاز برای شرکت در این آزمون عبارت اند از:

8 قطعه عکس 3*4 که صورت شما را به طور کامل پوشش بدهد و هیچ گونه موارد اضافی داخل عکس وجود نداشته باشد (داشتن حجاب و پوشش اسلامی در عکس ها برای بانوان الزامی است)

اصل عکس شناسنامه عکس دار به همراه یک عدد کپی از آن (اگر شناسنامه دارای توضیحات باشد باید از صفحه توضیحات نیز کپی بگیرید)

اصل کارت ملی به همراه یک عدد کپی آن (در صورت نداشتن کارت ملی، ارائه گواهی از ثبت احوال کفایت می کند)

کارت سلامت جسمی و روانی از مراجع پزشکی مجاز و دارای صلاحیت

ارائه اطلاعات درباره گروه خونی (گروه خونی جزو ضروراتی است که بر روی مدرک گواهینامه شما ثبت خواهد شد بنابراین جتما باید آن را به درستی اعلام نمایید)

ارائه مدرک برای روشن شدن وضعیت نظام وظیفه (کارت پایان‌خدمت ، کفالت ، معافیت ، گواهی اشتغال به تحصیل از آموزش پرورش یا دانشگاه با قید شماره معافیت تحصیلی)

پرداخت هزینه های مورد نیاز برای شرکت در امتحان آیین نامه (این کار به دو روش پرداخت از طریق فیش بانکی یا به صورت مستقیم از طریق درگاه پرداخت موجود در آموزشگاه)

امتحان آیین نامه در چند مرحله برگزار می شود؟

آیین نامه

برای دریافت مدرک گواهینامه شما باید چهار مرحله را پشت سر بگذارید. هر یک از این مراحل اهمیت و سختی مربوط به خود را دارد بنابراین باید دقت زیادی به خرج دهید. مراحل دریافت گواهینامه عبارت اند از:

1- شرکت در کلاس های تئوری

در مرحله اول پس از ثبت نام شما باید در کلاس های تئوری که شامل 8 جلسه می باشد شرکت کنید. 6 جلسه از این جلسات مربوط به آموزش قواعد راهنمایی و رانندگی و 2 جلسه آن مربوط به مسائل فنی خودرو می باشد.

نکته: توجه داشته باشید که باید در تمام جلسات حضور داشته باشید در غیر اینصورت با مشکل مواجه می شوید. همچنین در صورت شرکت نکردن در جلسه اول از بقیه جلسات محروم خواهید شد.

2- شرکت در کلاس های رانندگی

پس از اینکه با قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین مسائل فنی خودرو آشنا شدید، نوبت به این می رسد که به طور عملی رانندگی را یاد بگیرید. در این مرحله شما باید 12 جلسه آموزش رانندگی از صفر تا صد که هر کدام 2 ساعت می باشند را پشت سر بگذارید. معمولا 10 جلسه در روز و 2 جلسه در شب برگزار می شود تا شما بتوانید با شرایط مختلف آشنا شوید.

3- امتحان تئوری رانندگی

امتحان تئوری جزو مراحل سختی است که بیشتر افراد آن را سخت تر از امتحان عملی رانندگی می دانند. در امتحان تئوری شما با 30 سوال مختلف رو به رو خواهید شد که برای قبولی باید به 26 عدد از این سوالات پاسخ دهید. با گذر از این مرحله شما به مرحله آخر یعنی امتحان عملی رانندگی راه پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید که شانس و درصد قبولی خود در این آزمون را افزایش دهید، می توانید نمونه سوالات آیین نامه را از سایت آیین تست دانلود نمایید.

4- امتحان عملی رانندگی

غول آخری که با آن رو به رو خواهید شد امتحان عملی رانندگی می باشد. البته این مرحله زیاد هم سخت نیست اگر به صورت اصولی آموزش ببینید به راحتی خواهید توانست در این آزمون قبول شوید. در این مرحله از شما سوالاتی پرسیده می شود که قبلا با مربی خود تمرین کرده اید پس زیاد جای نگرانی نیست. اگر در هر زمینه ای از آموزش رانندگی مشکل داشتید می توانید از آیین تست کمک بگیرید.

پس از اینکه این مراحل را پشت سر گذاشتید و مدرک قبولی را دریافت کردید باید به آموزشگاه مراجعه کنید و اقدامات لازم برای اخذ گواهینامه را انجام دهید.

نکات مورد توجه راجع به آزمون آیین نامه

آزمون آیین نامه

برای اینکه امتحان آیین نامه را به سلامت پشت سر بگذارید و به مشکل برنخورید باید یک سری نکات را بدانید. نکات ضروری و مورد نیاز در این زمینه عبارت اند از:

1- با توجه به وجود بیماری کرونا شما حتما باید از ماسک و دستکش استفاده نمایید. این کار باعث می شود که در سلامت کامل و بدون هیچگونه استرس و نگرانی در جلسات شرکت کنید.

2- هنگام شرکت در امتحان تئوری و عملی رانندگی حتما مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) را همراه خود داشته باشید.

3- به هیچ وجه از تلفن همراه یا کتاب در امتحان تئوری استفاده نکنید. تنها داشتن یک عدد خودکار برای شرکت در آزمون کافی است.

4- قوانین لازم برای شرکت در آزمون ها را مطالعه کنید تا با هیچ مشکلی رو به رو نشوید.

5- برای قبولی در آزمون تئوری باید 26 سوال را درست جواب دهید. همچنین با داشتن سه غلط جزئی در امتحان عملی می توانید خود را قبول شده بدانید. استثنا ها را از یاد نبرید چون باعث می شوند که به اشتباه بیوفتید و در امتحان مردود شوید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی کامل شرایط و مدارک مورد نیاز برای امتحان آیین نامه پرداختیم. برای دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه برای افزایش شانس قبولی خود در ازمون پیشنهاد می کنیم سایت آیین تست را از دست ندهید. موفقیت و سلامتی شما عزیزان ارزوی قلبی ماست.

منبع: aeentest

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید