زاویه سازی فک و صورت به روش تزریق ژل و تزریق چربی

کدخبر: ۴۷۰۱۸۸
متخصصان پوست و جراحان پلاستیک سال هاست که از تزریق ژل و چربی برای تغییر در شکل فک و صورت استفاده می کنند از آنجا که این روش های غیر جراحی بسیار ایمن و موثر هستند مردان و زنان بیشتری به آن علاقمند شده‌اند.
زاویه سازی فک و صورت به روش تزریق ژل و تزریق چربی

در آمریکا بیش از15700000 روش کم تهاجمی در سال 2021 انجام شده است. اما کدامیک از این دو روش برای شما مناسب است این مقاله را بخوانید تا در مورد این دو روش اطلاعات بیشتری پیدا کنید نقاط مثبت و منفی آن را متوجه شوید و تصمیم بهتری بگیرید.

تزریق ژل برای زاویه سازی فک و صورت چیست؟

فیلر یا ژل موادی هستند که برای بازیابی یا تغییر شکل ناحیه خاصی از پوست تزریق می‌شوند فیلرها هیچ گونه روش جراحی نیاز ندارند و شما می توانید فقط به کلینیک بروید و آن را تزریق کنید. اکثر فیلرها قابلیت حل شدن دارند، بنابراین اگر نتیجه این روش جالب نبود یا واکنش غیر طبیعی داشتید می توانید آن را حذف کنید.

در تزریق ژل فوراً حجم چانه و خط فک را بازیابی می کنند. در این روش نواحی فرو رفته پر می‌شوند و شور و نشاط جوانی ایجاد می شود. این تزریق در اطراف خطوط بینی یا خطوط اطراف دهان انجام می‌شود با فیلر ها می‌توانید ظاهری بدون چروک صاف و نرم داشته باشید. تزریق ژل با استفاده از چندین محصول مثل هیالورونیک اسید غنی از رطوبت انجام می شود. خاصیت حجم دهندگی و صاف شدن پوست تا شش ماه و گاهی اوقات بیشتر از یک سال دوام دارد.

روش تزریق ژل و فرایند بهبودی چگونه است؟

زمان مورد نیاز برای استراحت بعد از تزریق فیلر ها بسیار کوتاه است فعالیت طبیعی را می توان بلافاصله از سر گرفت هر چند ممکن است به شما بگویند تا ۲۴ ساعت از کار کردن خودداری کنید. بیماران اغلب می توانند در مدت استراحت ناهار تزریق ژل را انجام دهند اما باید توجه داشته باشند که ورم و کبودی در قسمتی که ژل تزریق میشود ممکن است اتفاق بیفتد و معمولاً بعد از ۵ تا ۷ روز برطرف می‌شود.

مزایای تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل پایه و اساس لیفت صورت به صورت غیر جراحی است و برای تقویت خط فک  تا چند سال بعد از آن مورد استفاده قرار می گیرد که شامل:

  • تزریق ژل غیر تهاجمی است و نتایج خوبی به همراه دارد بسیار محبوب است هیچ‌گونه آماده سازی برای جراحی ندارد چون روش دیگری برای تکمیل این فرآیند نیاز نیست.

  • زمان بهبودی کمی نیاز دارد و برخی افراد می توانند بلافاصله به سر کار خود برگردند.

  • هزینه های اولیه خیلی کمتر از پیوند چربی است.

  • ممکن است ورم داشته باشید اما معمولاً به اندازه پیوند چربی طول نمی کشد و نتایج فوری به دست می دهد.

آیا این روش عوارض منفی هم دارد؟

  • نتایج فیلرهای پوستی موقتی هستند هرچند تعداد کمی از فیلرهای ترکیبی ممکن است بیشتر از دو سال دوام داشته باشند، بدن شما به تدریج و کاملا ایمن اکثر فیلرها را بعد از شش ماه جذب میکند.

  • هزینه های تزریق ژل بیشتر از تزریق چربی است چون نیاز به جلسات متعدد درمانی دارد تا نتایج مطلوب حفظ شوند.

  • هرچند فیلرها ایمن به نظر می‌رسند، اما تزریق یک ماده خارجی به بدن همیشه با واکنش های پوستی و عوارض جانبی همراه است.

تزریق چربی برای زاویه سازی فک و صورت چیست؟

تزریق چربی فرآیندی است که طی آن چربی از یک قسمت بدن برداشته می شود و مجدداً به قسمت دیگری در خط فک تزریق می شود. با یک لیپوساکشن کوچک از ناحیه‌ای که چربی اضافی دارد مثل باسن و ران ها و شکم چربی برداشته شده سپس تصفیه می‌شود و برای تزریق آماده می‌شود به عنوان آخرین مرحله چربی به خط فک برای زاویه‌سازی فک و صورت تزریق می شود تا نواحی تو رفته که حجم خود را از دست داده اند را پر کند. پیوند چربی نتایج عالی و ظاهری کاملاً طبیعی را برای زاویه سازی فک و صورت به همراه دارد.

 روش و فرایند بهبودی چگونه است؟

تزریق چربی فرآیند دو مرحله ای است که ابتدا سلول‌های چربی باید از طریق جراحی از یک قسمت از بدن برداشته شود سپس تصفیه شوند و در نهایت به صورت تزریق شوند. عموما چربی در قسمتهایی مثل باسن، ران ها و شکم جمع می شود هر دو روش به صورت جراحی سرپایی و با استفاده از ماده بیهوشی انجام می‌شوند.

برخی از پزشکان و بیماران ممکن است برای کنترل درد بیهوشی عمومی را ترجیح دهند. ورم و کبودی در هر دو قسمت گیرنده و اهداکننده چربی مورد انتظار است. توصیه هایی برای کنترل ورم و کبودی پوست در طی مشاوره قبل از عمل توضیح داده خواهد شد.

مزایای تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی مزایایی دارد که آن را از دیگر محصولات فیلر متمایز می کند:

  • چون در پیوند چربی از سلول های زنده پوست خود بدن به جای ژل های ساخته شده و مصنوعی استفاده می‌شود و مواد تزریق شده در چربی‌های موجود در ناحیه تحت درمان ادغام می شوند و نتیجه آن بسیار طبیعی و بادوام است.

  • ناحیه‌ای که چربی از آنجا برداشته شده است لاغرتر است و همراه با پستی و بلندی به نظر می‌رسد.

  • چربی منبع غنی از سلول های بنیادی است و زمانی که با روش پیوند چربی به قسمتی از پوست تزریق می شود به جوانسازی ناحیه تحت درمان کمک می کند.

آیا این روش نکات منفی هم دارد؟

مثل هر گونه تزریق چربی عوارض جانبی و خطراتی نیز دارد که شامل:

  • چون چربی انتقال یافته ممکن است دوباره جذب بدن شود بیش از یک درمان مورد نیاز است تا نتایج دلخواه و طولانی مدت ایجاد شود. اما درمان های بعدی خیلی رایج نیستند و نیازی نیست که تا سال‌ها بعد از آن انجام شوند.

  • چربی نسبت به فیلرهای پوستی ترکیبی گران‌تر هستند چون روش پیچیده تر است.

  • تزریق چربی نتایج قابل توجه و فوری را ارائه می‌کند .اما تاثیرات کامل آن تا ۳ یا شش ماه بعد از آن قابل مشاهده نیست.

کدام روش برای زاویه سازی فک و صورت بهتر است؟

تزریق ژل و چربی نتایج خوبی برای زاویه سازی فک و صورت ارائه می‌کند هر چند ژل ها نتایج فوری به همراه دارند اما نیاز به مراقبت منظم دارند. تزریق چربی نسبتاً روش پیچیده‌تری دارد چون دو مرحله دارد و نتایج آن سه تا شش ماه بعد کاملا مشخص میشود. وقتی که چربی تزریق می شود تاثیر آن دائمی است هر چند ممکن است نیاز به چک و بررسی داشته باشد.

روند پیری بدون توجه به اینکه شما درمانی انجام داده اید ادامه پیدا خواهد کرد. کار کردن با متخصصین پوست یا جراحان پلاستیک که بورد تخصصی دارند به این معناست که هر دو روش تزریق ژل و چربی می تواند نیازهای پوست شما را برطرف کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید