ریپل چیست؟ آینده ارز XRP

کدخبر: ۴۸۶۱۸۱
در پایان سال‌های 2017 و 2018، ارز دیجیتال ریپل جهش بی‌نظیری را تجربه کرد و برای مدت کوتاهی پس از بیت کوین، دومین ارز دیجیتال با بیشترین ارزش بازار (مارکت کپ) در جهان شد.
ریپل چیست؟ آینده ارز XRP

 پس از این رشد قیمت XRP با سقوط شدیدی مواجه شد. ریپل (XRP) بر خلاف بیشتر ارزهای دیجیتال، متمرکز محسوب می‌شود و برای انتقالات مالی میان بانکی ازش استفاده می‌شود. هدف XRP ظهور یک روش جدید محاسبه برای سیستم بانکی بود، یعنی ایجاد سیستم جایگزین نقل و انتقالات بین بانکی با حداقل کارمزد. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر آینده ارز ریپل (XRP) خواهیم پرداخت تا اگر قصد خرید ریپل داشتید به راحتی بتوانید تصمیم گیری کنید.

اهداف ریپل (XRP) چیست؟

طبیعتا اهداف یک پروژه در آینده آن موثر است؛ بنابراین جهت پیش بینی آینده ارز ریپل بیایید تا اهداف آن را بررسی کنیم. هدف اصلی پروتکل ریپل اطمینان از سرعت بالای انتقال پول است. این سیستم از یک رجیستری اجماع برای ثبت اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها استفاده می‌کند که از بسیاری از جهات با بلاک چین کلاسیک متفاوت است.

در الگوریتم‌های اجماع سنتی، مانند اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS)، اعتماد به گره‌ها بر اساس قدرت محاسباتی آنها یا مقدار تعادل شکل می‌گیرد. در ریپل، اعتماد بر اساس شهرت صاحبان اعتبارسنجی گره ها، که بانک ها و سایر شرکت های ثبت شده هستند (Axis Bank، American Express، Royal Bank of Canada) ایجاد می شود. 

با اینکه انتشار حداکثر تعداد توکن ریپل ۱ میلیارد است، دریافت سکه در سیستم با استخراج یا جعل غیرممکن است. هیچ پاداشی برای بررسی تراکنش ها وجود ندارد: کمیسیون های انجام نقل و انتقالات به طور غیرقابل برگشتی "سوخته" می شوند و تعداد توکن های در گردش را کاهش می دهند. بانک هایی که از پروتکل ریپل برای تسویه حساب های متقابل استفاده می کنند، به عملکرد پایدار سیستم علاقه مند هستند، بنابراین اغلب دارندگان گره هستند.

مکانیسم اجماع شبکه ریپل اغلب به دلیل عدم شفافیت و درجه پایین عدم تمرکز مورد انتقاد قرار می گیرد. در ژوئیه 2021، تنها 55 اعتبار سنجی گره تایید تراکنش را انجام دادند.

ریپل از تبدیل ارز و دارایی فوری پشتیبانی می کند. کاربر نیازی به نگرانی در مورد نوع ارز در موجودی خود ندارد: هنگام انجام انتقال، مبادله به صورت خودکار انجام می شود. امکان تبادل در چنین روشی سریع، سیستم ریپل را به یک مرکز برای تسویه حساب های بین المللی و پرداخت های بین بانکی تبدیل می کند.

سازندگان سیستم موافق مقررات قانونی ارزهای دیجیتال هستند. پایبندی دقیق به الزامات رسمی باعث شده است که Ripple در بین موسسات مالی بزرگ به رسمیت شناخته شود اما در مقابل مانند بیت کوین، اتریوم، سولانا و… متمرکز محسوب نمی‌شود. از سال 2014، بانک های معروفی مانند میتسوبیشی UFJ، UBS و Unicredit به طور فعال به این سیستم متصل شده اند.

ریپل

تحلیل تکنیکال ریپل

شبکه ریپل بر اساس الگوریتم اجماع پروتکل ریپل عمل می کند و از سیستم های معروف Proof of Work یا Proof of Stake استفاده نمی کند. درعوض، پروتکل تراکنش ریپل اعتبارسنجی ثابت حساب‌ها و تراکنش‌های اکوسیستم را توسط بسیاری از گره‌های مستقل انجام می‌دهد.

برای اینکه عملیات اعتبار سنجی را بگذراند، همه گره ها باید روی آن توافق داشته باشند و این تنها راه انجام تراکنش هاست. این پروتکل به سیستم اجازه می دهد تا از "هزینه های مضاعف" در درجه اول با انجام نظرسنجی برای تعیین نظر اکثریت جلوگیری کند.

هزینه مضاعف خطری است که یک ارز دیجیتال می تواند داشته باشد. این یک مشکل بالقوه منحصر به فرد برای ارزهای دیجیتال است زیرا اطلاعات دیجیتال را می توان به راحتی توسط افراد باهوشی که شبکه بلاک چین و قدرت محاسباتی لازم برای دستکاری آن را درک می کنند، بازتولید کرد.

ریپل به شما اجازه نمی دهد که همان مقدار کوین را دو یا چند بار خرج کنید زیرا سیستم ابتدا تراکنش درخواستی را شناسایی می کند و تمام تراکنش های بعدی را حذف می کند. فرآیند اعتبارسنجی در این پروتکل اجماع تنها چند ثانیه طول می کشد، بنابراین زمان تراکنش حداقل است: به طور متوسط، حدود چهار ثانیه طول می کشد تا عملیات تکمیل شود. معماری ریپل شبیه به معماری سیستم پرداخت سریع جهانی سوئیفت است.

تحلیل قیمت XRP

برای سال‌ها پس از ایجاد آن، قیمت ریپل آنقدر ناچیز بود که تقریباً بی‌ارزش بود. تا سال 2017، ارزش دارایی در حدود 0.01 دلار در نوسان بود، اما با شروع پوشش گسترده‌تر توکن، این مقدار تغییر کرد. همچنین از رشد صعودی صنعت کریپتو در آن سال استفاده کرد.

تا آوریل 2017، XRP به 0.05 دلار افزایش یافته بود. افزایش تدریجی آن ادامه یافت و در ماه می به 0.25 دلار رسید. پس از آن، ریپل به نقطه بی بازگشتی رسیده بود، زیرا توجه علاقه مندان به ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده بود. ارزش دارایی در طول سال 2017 و تا آغاز سال 2018 رشد کرد، زمانی که به سطح رکورد 3.84 دلار رسید.

اما این کوین خیلی زود با افت شدیدی همراه شد که بر تمام ارزهای دیجیتال دیگر تاثیر گذاشت. تا پایان سال 2019، قیمت ریپل در 0.30 دلار تثبیت شد و در طول آن سال از مرز 0.5 دلار تجاوز نکرد.

با این حال، رشد صعودی سال 2020 که تا پایان سال ادامه داشت، به افزایش نرخ ارز ریپل کمک کرد و ارزش توکن قبل از پایان سال به 0.8 دلار رسید. آغاز سال 2021 قرار بود رشد XRP ادامه دار باشد، اما به دلیل اعلام شکایت کمیسیون SEC این اتفاق نیفتاد.

پس از اعلام این موضوع برخی از صرافی ها XRP را از پلتفرم های خود حذف کردند و قیمتش افت کرد. بسیاری از کسانی که ریپل داشتند نیز با وحشت آن را فروختند. این منجر به این واقعیت شد که قیمت XRP به طور پیوسته شروع به کاهش به 0.166 دلار کرد. با این حال، XRP دوباره به 0.755 دلار افزایش یافت. در حال حاضر، ریپل از 0.7 تا 0.9 دلار معامله می شود. 

جدول پیش بینی آینده ارز ریپل در سال 2025

جدول قیمت

در جدول زیر حدس و گمانی که کارشناسان برای قیمت ریپل در سال 2025 میلادی می‌زنند را نوشته ایم. البته در نظر داشته باشید که این پیش بینی‌ها صد در صدی نیست و امکان خطا دارد.

خرید ریپل از اوکی اکسچنج

برای خرید ارز دیجیتال از ok-ex.io  رمزارز مورد نظر خود چه خرید ریپل باشد، چه بیت کوین و… می‌توانید به راحتی از اوکی اکسچنج که یک صرافی داخلی و با سابقه است استفاده کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. یادتان نرود که پیش از خرید و فروش ارز دیجیتال حتما کوینی که می‌خواهید را بررسی کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید