آغاز پذیره‌نویسی صندوق سهامی «سلام» در بورس

کدخبر: ۴۸۷۴۷۱
پذیره‌نویسی نخستین صندوق سهامی قرن با نماد «سلام» از ۲۲ فروردین ماه جاری در بورس آغاز می‌شود.
آغاز پذیره‌نویسی صندوق سهامی «سلام» در بورس

این صندوق که از نوع قابل‌معامله(ETF) است، با مدیریت حرفه‌ای سبدگردان فارابی، پرتفویی از سهام برترین‌ شرکت‌های بورسی و فرابورسی را تشکیل می‌دهد و سرمایه‌گذاران آن به‌سادگی می‌توانند از طریق سامانه معاملات آنلاین همه کارگزاری‌ها در آن سرمایه‌گذاری کنند.

جهت اطلاع از زمان پذیره‌نویسی به این لینک مراجعه کنید.

صندوق سرمایه‌گذاری سلام فارابی(در سهام)

طبق مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق سرمایه‌گذاری جدید سبدگردان فارابی در فهرست صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله(ETF) در بورس اوراق بهادار تهران با نماد «سلام» درج شد. صندوق سهامی «سلام» با مزیت‌هایی نظیر نقدشوندگی بالا، مدیریت حرفه‌ای دارایی، سرمایه‌گذاری معاف از مالیات و امکان خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری از طریق سامانه‌های معاملات آنلاین همه کارگزاری‌ها، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه محسوب می‌شود.

نحوه شرکت در پذیره‌نویسی

پذیره‌نویسی واحدهای عادی صندوق سهامی «سلام» از روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ به مدت ۵ روز کاری آغاز می‌شود. واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق از نوع قابل معامله یا ETF بوده و از طریق سامانه معاملات آنلاین کلیه کارگزاری‌ها قابل خرید است. تعداد کل واحدهای صندوق در مرحله پذیره‌نویسی ۹۹ میلیون واحد در نظر گرفته شده و با قیمت پایه ۱۰ هزار ریال عرضه می‌شود. طبق شرایط اعلام شده برای پذیره‌نویسی صندوق «سلام»، حداقل میزان خرید واحدها ۱۰.۰۰۰ ریال است و محدودیتی هم برای خرید هر کد حقیقی یا حقوقی وجود ندارد.

برای شرکت در این پذیره‌نویسی باید کد سهامداری یا همان کد بورسی داشته باشید. اگر تاکنون موفق به دریافت کد بورسی نشده‌اید می‌توانید از طریق صفحه‌ی دریافت کد بورسی به‌صورت کاملاً رایگان، ظرف چند دقیقه فرایند ثبت‌نام و احراز هویت خود را  در کارگزاری فارابی انجام دهید. پس از دریافت کد بورسی می‌توانید از طریق سامانه معاملاتی آنلاین فارابیکسو یا سایر سامانه‌های معاملاتی آنلاین کارگزاری‌ها، در پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «سلام» شرکت کنید.

بازدهی صندوق «سلام» چقدر است؟

تجربه نشان داده بازدهی بازار سرمایه همواره از بازدهی بازارهای موازی بیشتر بوده است. به‌طور مثال طی ۱۰ سال اخیر بازدهی بازار ارز تقریباً دو هزار درصد بوده، اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، بازدهی بسیار بالاتری نسبت به بازار ارز داشته‌اند. برای نمونه بازدهی صندوق سهامی «یکم اکسیر» که یکی دیگر از صندوق‌های تحت مدیریت سبدگردان فارابی محسوب می‌شود، ظرف ۱۰ سال اخیر بیش از ۱۲ هزار درصد بوده، درحالی‌که هیچ‌یک از بازارهای موازی در مدت زمان مشابه، چنین بازدهی برای سرمایه‌گذاران نداشته‌اند.

سرمایه‌گذاری در صندوق «سلام» برای چه کسانی مناسب است؟

این صندوق بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای افرادی است که قصد کسب بازدهی متناسب با رشد بازار سرمایه را دارند. بیشتر دارایی این صندوق‌ در سهام شرکت‌های برتر بورسی و فرابورسی سرمایه‌گذاری می‌شود؛ بنابراین صندوق‌ «سلام» پرداخت سود دوره‌ای ندارد و سرمایه‌گذاران از اختلاف قیمت خرید و فروش هر واحد آن، سود کسب می‌کنند. به عبارتی می‌توان گفت در صورتی که قیمت فروش واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌، از قیمت خرید آن بیشتر باشد، سرمایه‌گذاری منجر به سود خواهد شد.

سبدگردان فارابی به منظور کسب بازدهی مطلوب سرمایه‌گذاران، از تحلیلگران حرفه‌ای و خبره بازار در مدیریت صندوق «سلام» استفاده می‌کند. به این ترتیب با سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانید بدون داشتن دانش یا صرف وقت برای تحلیل و بررسی بازار، بازدهی مطلوبی از سرمایه‌گذاری خود کسب کنید. در ضمن توجه داشته باشید که صندوق «سلام» نیز مانند سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار، مجوزهای لازم برای فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده‌ است.

به غیر از مدیریت حرفه‌ای و بازدهی مناسب، مزیت دیگر این صندوق قابلیت خرید و فروش آنلاین واحدهای سرمایه‌گذاری آن است. در واقع افراد متقاضی به‌سادگی می‌توانند بدون مراجعه حضوری به کارگزاری فارابی، فرایند احراز هویت غیرحضوری سجام و ثبت‌‌نام کارگزاری را انجام داده و سپس از طریق سامانه آنلاین معاملاتی فارابیکسو یا سایر سامانه‌های معاملات آنلاین کارگزاری‌ها اقدام به خرید واحدهای این صندوق کنند. 

علاوه بر موارد ذکر شده توجه داشته باشید که خرید و فروش واحدهای این صندوق، معاف از مالیات بوده و کارمزد معاملاتی آن نیز نسبت به کارمزد خرید و فروش مستقیم سهام بسیار ناچیز است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید