خرید کتاب اقتصاد کلان

کدخبر: ۴۹۰۹۵۵
اقتصاد تمام جوامع را درگیر خودش کرده است و بر روی زندگی تمام مردم تأثیر می‌گذارد.
خرید کتاب اقتصاد کلان

 اقتصاد تمام جنبه‌های زندگی مردم را تحت شعاع خودش قرار داده است. اقتصاد یکی از عوامل اصلی در حرکت و پیشرفت کشورهاست. علم اقتصاد در ظاهر موضوع ساده و روشنی به نظر می‌آید اما در حقیقت موضوعی مهم و تأثیرگذار است و شاخه‌های مختلفی دارد. جامعه نیاز مبرم به اقتصاد دارد و به نوعی نبض جامعه در دست اقتصاد است.

شاید در یک تعریف کُلی بتوان گفت که اقتصاد علم بررسی اشخاص، دولت‌ها، شرکت‌ها و کشورهاست و این‌که چگونه این گروه امکانات و عوامل تولید کمیاب و محدود موجود در طبیعت را به تولید کالاها و خدمات اختصاص می‌دهند. شاید تنها کلماتی که از اقتصاد به گوش شما خورده تورم باشد اما یکی از مقوله‌های مهم اقتصاد، اقتصاد کلان است که به بررسی مسائل اقتصادی در سطح ملی یک کشور می‌پردازد. اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با اقتصاد کلان هستید با ما همراه شوید.

خرید کتاب اقتصاد کلان - تبیین جهان از طریق تحلیل اقتصاد کلان

وقتی قیمت محصولی که می‌خواهید بخرید بالا برود، این بر روی زندگی شما تأثیر می‌گذارد. اما چرا قیمت بالا می‌رود؟ آیا تقاضا بیشتر از عرضه است؟ آیا هزینۀ آن به خاطر مواد اولیۀ مورد نیاز برای ساختنش بالا می‌رود؟ یا این‌که آیا جنگ در یک کشور ناشناخته بر قیمت تأثیر می‌گذارد؟ برای پاسخ دادن به این سؤالات باید به اقتصاد کلان روی آورید.

اقتصاد کلان در مقابل اقتصاد خُرد شاخه‌ای از اقتصاد است که به عملکرد، ساختار، رفتار و تصمیم‌گیری یک اقتصاد به عنوان یک کل می‌پردازد. در اقتصاد خُرد ما با نهادهای تولید، عرضه و فروش و خرید مواجه هستیم و در اقتصاد خُرد تغییرات کمیت قیمت و عرضه و تقاضای بازارها بررسی می‌شود.

اما اقتصاد کلان پای را فراتر نهاده و در واقع با اقتصاد ملی، منطقه‌ای و جهانی سروکار دارد و به مسائلی مثل ثبات اقتصادی، توازن تراز بازرگانی خارجی، رشد اقتصادی، اشتغال، تورم، مخارج و درآمدهای دولت، رکود اقتصادی، بحران اقتصادی، بیکاری و غیره می‌پردازد.

از نظر سیاست‌گذاری‌ها اقتصاد کلان از گذشته تا به امروز تفاوت‌های عمده‌ای داشته اما کلیت آن‌ در جامعه تغییر چندانی نکرده است. مهم‌ترین اهداف اقتصاد کلان اشتغال کامل، ثبات قیمت‌ها، توزیع عادلانۀ درآمد در جامعه و رشد و توسعۀ اقتصادی مداوم است. اقتصاد کلان سه عنوان اصلی دارد که شامل تولید و درآمد، بیکاری، تورم و کاهش قیمت‌ها می‌شود.

با بررسی اقتصاد کلان نه تنها می‌توانید تشخیص بدهید که در حال حاضر در چه شرایطی قرار داریم بلکه می‌توانید مسیر اقتصادی آینده را نیز حدس بزنید چون که فضای کلان اقتصادی به شدت بر روی بازار سرمایه تأثیر می‌گذارد. حال اگر مایل هستید که بیشتر در مورد اقتصاد کلان بدانید خرید کتاب اقتصاد کلان را به شما توصیه می‌کنیم.

خرید کتاب اقتصاد کلان اثر گریگوری منکیو

کتاب اقتصاد کلان نوشتۀ گریگوری منکیو استاد دانشگاه هاروارد است. این کتاب اولین بار در سال 1992 منتشر شد و شاید بتوان گفت که یکی از روان‌ترین و معروف‌ترین مراجع یادگیری اقتصاد کلان است. گریگوری منکیو در دانشگاه‌های ام‌آی‌تی و پرینستون تحصیل کرده است. وی مقاله‌ها و کتاب‌های زیادی در زمینۀ اقتصاد به چاپ رسانده و کتاب‌هایش جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های درسی در زمینۀ اقتصاد دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.

کتاب «اقتصاد کلان» را معمولاً مخاطبانی یا دانشجویانی می‌خوانند که از قبل چندان با اقتصاد کلان آشنایی نداشته‌اند. این کتاب از زمان انتشار اولین نسخه و کتاب شمارۀ یک اقتصاد کلان بوده است. کتاب اقتصاد کلان گریگوری منکیو به 5 بخش و 19 فصل تقسیم شده است.

منیکو در این کتاب رویکرد اقتصادی‌اش را ساده کرده و به آن گزینه‌های دیجیتالی قدرتمند جدیدی اضافه کرده است. از نظر منکیو تمام اقتصاددان‌های کلان مجموعه دانش مشترکی دارند اما همۀ آن‌ها دیدگاه یکسانی در چگونگی آموزش این دانش ندارند. نویسنده ابتدا در این کتاب تعادلی بین مسائل کوتاه‌مدت و بلندمدت اقتصاد کلان ایجاد کرده است.

با خرید کتاب اقتصاد کلان متوجه می‌شوید که همۀ اقتصاددان‌ها موافقند که سیاست‌های عمومی و سایر رویدادها بر اقتصاد در افق‌های زمانی مختلف تأثیر می‌گذارند. ما در دورۀ کوتاه‌مدت خودمان زندگی می‌کنیم اما دورۀ بلندمدتی نیز داریم که از والدین به ما می‌رسد.

در نتیجه نویسنده در کتاب «اقتصاد کلان» هم به موضوعات کوتاه مدت مثل چرخۀ تجاری و سیاست تثبیت و هم به موضوعات بلند مدت مثل رشد اقتصادی، نرخ طبیعی بیکاری، تورم مداوم و اثرات دولت پرداخته است. هیچ کدام از این افق‌های زمانی بر دیگری برتری ندارند.

دومین مسئلۀ حائز اهمیت در کتاب «اقتصاد کلان» ادغام نظریه‌های کینزی و کلاسیک است. از نظر نویسنده نظریۀ عمومی کینزی پایه و اساس بسیاری از نواسانات اقتصادی است اما اقتصاد کلاسیک پاسخ‌های درستی به بسیاری از سؤالات اساسی ارائه داده است.

نویسنده در این کتاب بسیاری از مشارکت‌های اقتصاددان‌های کلاسیک قبل از کینزی و اقتصادان‌های کلاسیک جدید سه دهۀ گذشته را گنجانده است. با خرید کتاب اقتصاد کلان و مطالعۀ این بخش مطالب زیادی در مورد نظریۀ وجوه قابل استقراض، نظریۀ کمیت پول و مشکل ناسازگاری زمانی یاد خواهید گرفت.

نویسنده مباحث کتاب اقتصاد کلان را با استفاده از انواع مدل‌های ساده ارائه کرده است. به جای استفاده از یک مدل، نویسنده دانشجوها را تشویق کرده تا نحوۀ استفاده و مقایسۀ مجموعه‌ای از مدل‌های برجسته را بیاموزند. با خرید کتاب اقتصاد کلان متوجه می‌شوید که نویسنده با این رویکرد از دانشجویان می‌خواهد که مثل اقتصاددان‌ها فکر کنند که همیشه مدل‌های مختلف را در هنگام تجزیه و تحلیل رویدادهای اقتصادی یا سیاست‌های عمومی در ذهن دارند.

با خرید کتاب اقتصاد کلان و خواندنش مطالعات موردی متعددی را یاد می‌گیرید که از نظریۀ اقتصاد کلان برای روشن کردن داده‌ها یا رویدادهای دنیای واقعی استفاده می‌کنند. نویسنده برای برجسته کردن کاربرد گستردۀ نظریۀ پایه، مطالعات موردی را هم از مسائل جاری پیش روی اقتصادهای جهان و هم از قسمت‌های تاریخی دراماتیک استخراج کرده است.

با این مطالعات موردی نویسنده سیاست‌های الکساندر همیلتون، هنری فورد، جورج بوش و باراک اوباما را تحیل کرده است. نویسنده معتقد است که فصل آخر این کتابش برای دانشجویان اقتصاد بسیار مهم است. در این فصل نویسنده پرسش‌های اساسی‌ای مطرح کرده که دانشجویان می‌توانند با تحقیق و بررسی به تمام پرسش‌های کتاب پاسخ دهند.

 

با خرید کتاب اقتصاد کلان و مطالعۀ آن با دانش اقتصاد کلان، داده‌های اقتصاد کلان، نظریه کلاسیک، اقتصاد در بلندمدت، درآمد ملی، منبع و نحوه خرج آن،  سیستم پولی، تورم، عوامل به‌وجود آورنده آن، تاثیرات و هزینه‌های اجتماعی، اقتصاد باز، بیکاری و بازار نیروی کار، نظریه رشد، اقتصاد در بازه زمانی بسیار بلندمدت، رشد اقتصادی، فناوری، شواهد تجربی و سیاست‌گذاری، نظریه چرخه تجاری، نوسانات اقتصادی، تقاضای کل، عرضه کل و مبادله کوتاه‌مدت بین تورم و بیکاری، مدل پویای نوسانات اقتصادی، درک رفتار مصرف‌کننده، نظریه سرمایه‌گذاری، نگرش‌های جایگزین در سیاست‌های برقرارکننده ثبات، نگرش‌های جایگزین در سیاست‌های برقرارکننده ثبات و نظام مالی آشنا خواهید شد.

خرید کتاب اقتصاد کلان- گریگوری منکیو

گریگوری منکیو نویسندۀ کتاب اقتصاد کلان و سرپرست طرح‌های اقتصادی دانشگاه‌های کمبریج و ماساچوست است. گریگوری منکیو را پدر اقتصاد کلان می‌دانند. وی مشاورۀ بانک مرکزی آمریکا و دفتر بودجۀ مجلس آمریکا بوده است. گریگوری منیکو به طور گسترده در مورد اقتصاد و سیاست اقتصادی نوشته است. وی را چهل و پنجمین اقتصاددان تأثیرگذار جهان می‌دانند. منکیو وبلاگ محبوبی نیز دارد و از سال 2007 تقریباً هر ماه برای بخش تجاری یکشنبۀ نیویورک تایمز مطلب می‌نویسد.

پروفسور منکیو نویسنده‌ای پُرکار است و به طور منظم در بحث‌های دانشگاهی و سیاسی شرکت می‌کند. تحقیقاتش شامل کار بر روی تعدیل قیمت‌ها، رفتار مصرف‌کننده، بازارهای مالی، سیاست‌های پولی و مالی و رشد اقتصادی می‌شود. مقاله‌هایش در نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال منتشر شده‌اند. منکیو یک اقتصاددان نیوکینزی است. در سال 2002 منکیو و ریکاردو ریس جایگزینی برای منحنی فیلیپس جدید کینزی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفت پیشنهاد کردند.

این منحنی جدید مبتنی بر انتشار آهستۀ اطلاعات در میان جمعیت تعیین‌کنندۀ قیمت بود. ویژگی‌های مدل اطلاعاتی‌شان با دیدگاه‌های پذیرفته شدۀ اثرات سیاست پولی سازگار بود. منکیو در سال 2003 مقاله‌ای منتشر کرد و در آن داده‌های مربوط به انتظارات تورمی را تجزیه و تحلیل کرد.

همچنین منکیو چندین مقاله در مورد تحلیل تجربی رفتار مصرف‌کننده نوشته است و اغلب بر نقش ناهمگونی تأکید می‌کند. از جمله کتاب‌های معروفش می‌توان به «مبانی اقتصاد»، «نظریۀ اقتصاد کلان»، «نظریۀ اقتصاد خُرد» و «کلیات علم اقتصاد» اشاره کرد که همگی به فارسی ترجمه شده‌اند.

کلام آخر

منکیو کتاب‌های درسی پرطرفداری نوشته است که یکی از آن‌ها سطح متوسط اقتصاد کلان و دیگری دروس مقدماتی اصول اقتصاد است. کتاب اصول اقتصادش بیش از دو میلیون نسخه فروخت و به بیست زبان ترجمه شده است. با این‌که حدود بیست سال از انتشار کتاب گذشته اما این کتاب در دانشگاه‌های سراسر دنیا تدریس می‌شود و یکی از کتاب‌های اصلی رشتۀ اقتصاد است. منکیو در کتاب‌هایش مطالعه و درک اقتصاد را برای خوانندگان و دانشجویان آسان و لذت‌بخش کرده است.

کتاب اقتصاد کلان به زبان‌های مختلفی مثل آلمانی، فرانسوی، چینی، کره‌ای و روسی ترجمه شده است. ویرایش ششم کتاب اقتصاد کلان در سال 2007 منتشر شد و نشر نی ناشر خوب کتابهای حوزه علوم انسانی آن را به صورت تک جلدی با ترجمۀ حمیدرضا ارباب به چاپ رسانده است. اگر مایل به خرید کتاب اقتصاد کلان هستید می‌توانید به سایت خرید کتاب آنلاین سی‌بوک مراجعه کنید و این کتاب را با تخفیف ویژه تهیه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید