ثبت شرکت مهندسین مشاور

کدخبر: ۴۹۲۷۷۰
امروزه ثبت شرکت مهندسین مشاور دارای مراحل حقوقی و جزییات قانونی مختلفی است و به همین دلیل نیز بهتر است تمامی کسانی که قصد عضویت و راه اندازی شرکت را دارند، تمامی اطلاعات لازم را در رابطه با مراحل ثبتی آن بدست آورند و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرند.
ثبت شرکت مهندسین مشاور

تفاوت شرکت مهندسین مشاور با دیگر شرکت ها

هنگامی که در مورد ثبت شرکت صحبت می کنیم، برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که تفاوت شرکت مهندسین مشاور با دیگر شرکت هایی که به ثبت میرسند، چیست؟

اولین و مهمترین تفاوت شرکت مهندسین مشاور با دیگر شرکت هایی که امروزه به ثبت میرسند در 2 مورد می باشد. به طور کلی به توضیح این تفاوت ها می پردازیم تا با انها اشنا شوید:

موضوع فعالیت شرکت: موضوع اصلی فعالیت های شرکت های مهندسین مشاور، ارائه خدمات مهندسی می باشد و این موضوع فعالیتی تنها مختص به شرکت های مهندسی است. بنابراین موضوع فعالیت تمامی شرکت های مهندسی، انجام فعالیت های مرتبط با رشته ها و گرایش های مختلف مهندسی است.

نام شرکت: شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که مهندسی بودن فعالیت شرکت برای انتخاب نام آن کافی نمی باشد. معمولا برای انتخاب نام شرکت های مهندسی از واژه هایی مانند مهندسی، فنی مهندسی، گروه مهندسین یا مهندسین استفاده می شود که معنای هر یک از این واژه ها با یکدیگر تفاوت است و مدارک مجزایی را باید برای هر یک از آنها ارائه داد. و همچنین شما میتوانید ثبت برند نیز برای خود انجام دهید تا با برند تجاری خود نیز فعالیت نمایید.

ثبت برند

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص مهندسین مشاور

اساسی ترین و مهمترین مسئله ای که در هنگام ثبت باید به آن دقت کرد تا هیچ گونه مشکل قانونی پیش نیاید، شرایط ثبت کردن شرکت مهندسین مشاور می باشد. مسلما برای ثبت هر شرکتی، شرایط قانونی متفاوتی وجود دارد و نمی توان انتظار داشت که مراحل قانونی ثبت شرکتها با یکدیگر یکسان باشد، بنابراین کاملا واضح است که شرایط ثبت شرکت مهندسین مشاور در حالتی که شرکت از نوع سهامی خاص باشد با شرایطی که شرکت از نوع مسئولیت محدود باشد، متفاوت است. پس به معرفی شرایط ثبت شرکت سهامی خاص مهندسین مشاور می پردازیم. این شرایط به قرار ذیل است:

1.      برای ثبت اولیه باید حداقل 3 نفر عضو در شرکت های مهندسین مشاور وجود داشته باشد و علاوه بر این 3 نفر یا 2 نفر بازرس نیز حضور داشته باشند.

2.      دومین شرطی که می توان برای ثبت شرکت مهندسین مشاور به ان اشاره کرد آن است که در همان ابتدای تشکیل شرکت باید حتما 35 درصد از سرمایه کلی به صورت نقدی از جانب سهامداران و اعضا شرکت پرداخت شود.

3.      حداقل سرمایه ای که برای ثبت شرکت نیاز است، 100 هزار تومان است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص مهندسین مشاور

·        کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا

·        امضای اقرارنامه

·        اصل گواهی عدم سوء پیشینه

·        اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

  ثبت-برند

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود مهندسین مشاور

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود با شرایطی که برای شرکت های مهندسی سهام خاص به آنها اشاره کردیم، متفاوت می باشند. شرایط ثبت شرکت مهندسین مشاور با مسئولیت محدود به موارد زیر تقسیم می شوند:

1.      حداقل 2 عضو

2.      حداقل سرمایه 100 هزار تومان

3.      تعهدنامه پرداخت سرمایه

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود مهندسین مشاور

1.      کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا

2.      اصل گواهی عدم سوء پیشینه

3.      امضای اقرارنامه

4.      مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

5.      تکمیل فرم تقاضانامه(در دو نسخه) ،اساسنامه( در دو نسخه) و شرکتنامه

  ثبت-شرکت

هزینه ثبت شرکت مهندسین مشاور چقدر است؟

یکی از مهمترین مسائلی که معمولا برای ثبت کردن انواع شرکت ها، ذهن بسیاری از افراد را درگیر میکند آن است که نمی دانند دقیقا برای گذران مراحل قانونی ثبت یک شرکت باید چقدر هزینه بپردازند. حقیقت آن است که تعیین هزینه برای ثبت شرکت ها به موارد مختلفی بستگی دارد و نمی توان در حالت کلی به این سوال، جواب داد و برای آگاه شدن در مورد هزینه ها باید شرایط گوناگون شرکت مورد بررسی قرار گیرد.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در مورد اخذ و تمدید و ارتقا رتبه ی شرکت های مشاور، اخذ و تمدید و ارتقا رتبه شرکت های EPC، رتبه بندی شرکت، انجام نقل و انتقال سهام و...... بدانید؛ این امکان برای شما ایجاد شده است تا به راحتی در هر زمان و مکانی با موسسه پارسه تماس بگیرید و از مزایای خدمات مشاوره با متخصصان ما بهره مند شوید، پارسه باسابقه ترین و تخصصی ترین شرکت اخذ رتبه و ثبت شرکت در ایران است و با برترین شرکتها همکاری داشته است. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید