کدام آسانسور برای ساختمان شما مناسب است؟

کدخبر: ۴۹۴۱۹۲
امروزه آسانسورها یکی از ضروری ترین تجهیزات برای ساختمان ها و آپارتمان ها محسوب می شود.
کدام آسانسور برای ساختمان شما مناسب است؟

 به گونه ای که تصور وجود آپارتمان ها یا برج های بلند و چند طبقه بدون وجود آسانسور غیر ممکن است. با توجه به نوع کاربری آسانسورها و طراحی های خاص هر کدام، سیستم های مختلفی طراحی و به بازار عرضه می شود.

این سیستم ها هر یک می تواند در ساختمان‌ها با کاربری های متفاوت، مورد استفاده قرار گیرد. ساختمان های کوچک یا بلند هر کدام به سیستم آسانسور خاصی نیاز دارد. این که کدام سیستم آسانسور می تواند برای ساختمان شما مناسب باشد، سوالیست که در این مقاله تلاش کرده ایم به آن پاسخ دهیم.

آسانسور مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

مساله بسیار مهمی که باید به هنگام انتخاب یک آسانسور مناسب برای ساختمان به آن توجه شود، ویژگی های آن است. در واقع با وجود این ویژگی ها در آسانسورها می توان گفت که آن سیستم برای ساختمان مورد نظر می تواند مناسب باشد. در ادامه به بررسی این ویژگی ها پرداخته ایم.

  • راحتی استفاده

می‌توان گفت بدیهی ترین ویژگی یک آسانسور مناسب، راحتی استفاده از آن است. یعنی کاربران و افراد بتوانند به راحتی از آن برای جابجایی خود و وسایلشان استفاده کنند. در این ارتباط یک سیستم آسانسور نباید آلودگی صوتی ایجاد کند و به هنگام بالا یا پایین رفتن کم ترین میزان سر و صدا را ایجاد کند. همچنین آسانسور به هنگام استفاده نباید لرزشی داشته باشد تا افراد دچار ترس و اضطراب نشوند.

  • کارایی و بازدهی بالا

از دیگر ویژگی های مهم یک آسانسور مناسب، کارایی و بازدهی بالای آن است. این ویژگی بدان معناست که طراحی و ساختار آسانسور به گونه ای باشد که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن، تعداد افراد و حجم بار را با توجه به ظرفیت آن جابجا کند. یعنی امکان استفاده از بیشترین میزان ظرفیت در مدت زمان اندکی وجود داشته باشد. بازدهی مناسب ضمن صرفه جویی در انرژی، از اتلاف وقت افراد هم جلوگیری می کند.

  • دسترسی پذیر بودن

از دیگر ویژگی های مناسب برای آسانسورها، دسترسی راحت به آن است. یعنی هر گاه کاربر به آسانسور نیاز داشته باشد بتواند بدون هیچ مشکلی به آن دسترسی داشته و از آن استفاده کند. یعنی باید کاربر از این مساله اطمینان داشته باشد.

  • وجود ایمنی

قطعا یکی از ویژگی های بسیار مهم آسانسورها، وجود ایمنی در آن هاست. این مساله از مهم ترین و اساسی ترین ویژگی هایی است که هر آسانسوری باید از آن برخوردار باشد. از این رو در طراحی و تولید آسانسور باید به این ویژگی توجه اساسی شود تا پس از نصب و راه اندازی سیستم از بروز حوادث و سوانح حتی در کم ترین میزان آن هم جلوگیری شود و احتمال بروز آن ها هم به حداقل ممکن برسد.

به این منظور لازم است آسانسوری که برای ساختمان خود انتخاب می کنید از آپشن های ایمنی همانند تلفن کابین، زنگ هشدار، سیستم ترمز زنجیره ای و همچنین سیستم پشتیبانی قطع برق برخوردار باشد.

شرکت هیرو، بهترین شرکت آسانسور

  • توجه به نوع ساختمان ها

ویژگی دیگری که در انتخاب آسانسور مناسب برای ساختمان باید توجه شود، نوع ساختمان مورد نظر برای نصب و راه اندازی آن است. زیرا ساختمان ها هر یک، نوع متفاوتی از سیستم های آسانسور را نیاز دارد. برای مثال آسانسور هیدرولیک برای ساختمان هایی که ارتفاع آن ها تا سه طبقه می رسد، مناسب تر است.

اما برای ساختمان های چند طبقه و برج ها، آسانسورهای کششی گزینه مناسبی است. همچنین ساختمان های مسکونی، تجاری، صنعتی و .... هر یک با توجه به کاربری خود، سیستم آسانسور مخصوص به خود را نیاز دارد.

  • اعتبار شرکت سازنده

از دیگر ویژگی های مهمی که ضروری است در انتخاب آسانسور مناسب برای ساختمان به آن توجه خاصی شود، معتبر بودن شرکت است. از این رو لازم است شرکت سازنده را از نظر سابقه و اعتبار آن در میان مشتریان و سایر سازنده ها بررسی کنید.

آسانسورهایی که شرکت های معتبر طراحی و تولید می کنند، همگی از تاییدیه استاندارد برخوردار هستند. استاندارد بودن سیستم به معنای آن است که آسانسور از ایمنی زیاد و قطعات آن از استحکام و دوام بالایی برخوردار است.

  • گارانتی معتبر

از نکات مهم دیگر در انتخاب و خرید آسانسور برای ساختمان، داشتن گارانتی معتبر است. به این منظور حتما دقت داشته باشید وقتی که یک آسانسور را از نظر فنی و ایمنی بررسی کرده و با توجه به ویژگی های مختلف برای ساختمان خود مناسب دانستید، گارانتی معتبر را از شرکت سازنده دریافت کنید.

زیرا هر محصولی امکان بروز خرابی و ایراد در آن وجود دارد. اما با وجود گارانتی معتبر می توانید از خدمات شرکت تا مدت معینی به صورت رایگان استفاده کنید و نیازی به پرداخت هزینه های دیگر نباشد. البته نوع گارانتی هایی هم که توسط شرکت ها ارائه می شود با یکدیگر تفاوت دارد.

به طوری که برخی از شرکت ها تنها قطعات خاصی را مشمول گارانتی می کنند، در حالی که برخی دیگر بیشتر قسمت های آسانسور را تحت پوشش گارانتی قرار می دهند. پس به دنبال شرکتی باشید که قسمت های زیادی از آسانسور را مشمول گارانتی می کند و دایره خدمات آن وسیع تر است. همچنین طول مدت گارانتی هم اهمیت دارد و بهتر است شرکت سازنده ای که انتخاب می کنید، مدت زمان گارانتی محصولات آن زیاد باشد.

  • قیمت آسانسور

از دیگر ویژگی های مورد توجه در انتخاب آسانسور مناسب برای ساختمان، قیمت آن است. آسانسورها با توجه به نوع و مدل آن ها که از سیستم های لوکس و لاکچری گرفته تا مدل های معمولی و اقتصادی را شامل می شود، قیمت های متفاوتی دارد.

به این منظور لازم است تمام هزینه های خرید یک آسانسور را از مرحله خرید تا مرحله نصب و راه اندازی و حتی مرحله سرویس و نگهداری را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید و در نهایت سیستمی را انتخاب و خریداری کنید که بتوانید از پس هزینه های آن بربیایید.

برای مثال ممکن است آسانسور هیدرولیک از نظر هزینه نسبت به آسانسور کششی بالاتر باشد که در این صورت نیازی نیست که برای خرید آن هزینه زیادی صرف کنید و با خرید آسانسور کششی و معمولی هم نیاز شما برای جابجایی بین طبقات مختلف ساختمان برطرف می شود.

همچنین آسانسورهای لاکچری و لوکس تنها در ساختمان های مجلل یا ویلاهای چند طبقه بیشتر مناسب تر است و نیازی به آن نیست که در ساختمان مسکونی از چنین آسانسورهایی استفاده شود.

  • توجه به ابعاد و ظرفیت آسانسور

مساله دیگری که ضروری است برای انتخاب آسانسور مناسب برای ساختمان خود به آن توجه کنید، ظرفیت و ابعاد آسانسور است. هر ساختمانی از نظر نوع کاربری، تعداد طبقات، تعداد افراد ساکن یا شاغل و ... باهم تفاوت های زیادی دارند.

از این رو آسانسوری را باید انتخاب کنید که ظرفیت و ابعاد آن با ساختمان شما متناسب باشد. برای مثال آسانسورهای مورد نیاز برای ساختمان های تجاری نسبت به ساختمان های مسکونی عریض‌تر هستند.

زیرا علاوه بر جابجایی بارهای سنگین، باید از طرفین فضای کافی هم برای ورود و خروج ایمن افراد هم وجود داشته باشد. همچنین ظرفیت آن ها بسیار بیشتر است. یا به دلیل آن که تعداد افراد ساکن در ساختمان کوچک کم است، نیازی به نصب سیستمی ندارد که ظرفیت آن زیاد است.

  • توجه به نوع موتور

موتورهای آسانسور به دو نوع گیربکسی و گیرلس تقسیم می شود. این دو نوع موتور تفاوت های زیادی باهم دارند. اما تفاوت اساسی آن در وجود سیستم کاهنده در اطراف موتور است. به طوری که موتورهای گیربکس، ابعاد بزرگی دارند و از سیستم کاهنده به همراه چرخ دنده برخوردارند.

هر چه ساختمان ها بلند بوده و تعداد طبقات آن ها زیاد باشد، استفاده از موتورهای گیرلس (بدون چرخ دنده) مناسب تر است. در مقابل برای ساختمان های کم ارتفاع با طبقات کم تر، استفاده از موتورهای گیربکس گزینه مناسبی است.

آسانسور هیدرولیک

شرکت هیرو آسانسور، طراح و مجری انواع آسانسور برای ساختمان ها

شرکت هیرو آسانسور، از جمله شرکت های معتبری است که طی چندین سال فعالیت خود موفق شده است تا نیازهای مشتریان به انواع آسانسور را به نحو مطلوبی برطرف سازد. این شرکت با برخورداری از پرسنل توانمند و متخصص و همچنین کسب تجربیات گرانبها طی چندین سال فعالیت، آسانسورهایی را طراحی و تولید می کند که کاملا منطبق با نیازهای مشتریان است.

با توجه به ویژگی های یک آسانسور مناسب برای ساختمان که در بالا آن ها را برشمردیم، شرکت هیرو آسانسور مفتخر است با تکیه بر دانش تخصصی و فنی و نیز با وجود تکنسین های خلاق و آموزش دیده که تجربیات زیادی در طراحی و اجرای انواع آسانسور دارند، سیستم آسانسوری که برای ساختمان شما کاملا مناسب باشد را طراحی و تولید کند.

شرکت هیرو آسانسور با توجه به این موضوع تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا آسانسورهایی را طراحی، تولید و اجرا کند که دربردارنده ویژگی های برشمرده شده باشد. چنانچه شما به عنوان مشتری نیازمند سیستم آسانسوری هستید که برای ساختمان شما مناسب باشد، می توانید از طریق ارتباط با شرکت هیرو آسانسور و ثبت مشخصات ساختمان و ویژگی هایی که برای آسانسور نیاز دارید، پس از دریافت مشاوره های فنی از سوی کارشناسان شرکت نسبت به ثبت درخواست و انعقاد قرارداد با شرکت اقدام کنید.

برگرفته از وب سایت شرکت هیرو آسانسور : heroasansor

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید