در مورد نیوجرسی بتنی بیشتر بدانید!

کدخبر: ۴۹۴۴۲۶
با نگاهی جزئی به آمار مرگ و میر جهانی متوجه خواهید شد که درصد بالایی از این رقم مربوط به تصادفات جاده‌ای است.
در مورد نیوجرسی بتنی بیشتر بدانید!

 به طور دقیق در هر 24 ثانیه یک نفر در جهان به خاطر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهد، تصادفاتی که دلیل عمده آن واژگونی اتومبیل‌ها و نبود حاشیه صحیح و استاندارد جاده‌ای است. با وجود این آمار تکان دهنده، مسئولین و مهندسان راه و شهرسازی به فکر راه چاره‌ای برای حل این مشکل شدند که تا حدودی بتواند رقم تصادفات و واژگونی خودروها را کاهش دهد. به این منظور برای جداسازی جاده‌ها و هدایت خودروها به مسیر درست از نیوجرسی بتنی استفاده کردند. 

این وسیله توانسته است به طور مستقیم بر آمار تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای تاثیر بگذارد و از خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی ناشی از این حوادث جلوگیری کند. در این مقاله درباره این وسیله کاربردی و انواع آن اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم، اگر شما هم به این حوزه علاقه‌مند هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا دانش خود را در این زمینه بیافزایید.

نیوجرسی چیست؟

نیوجرسی بتنی وسیله‌ جداکننده مسیرها و فضاها در جاده‌ها و خیابان‌ها است که از سال 1950 تولید می‌شود، با توجه به ساختار و طراحی این نوع بلوک‌ها در هنگام برخورد اتومبیل‌ها با این قطعات، کمترین آسیب به خودروها وارد می‌شود؛ علاوه بر این از ورود خودروها به مناطق خطرناک جاده‌ای جلوگیری می‌شود.

به دلیل تاثیر شگفت‌انگیز این وسیله بر آمار تصادفات جاده‌ای، کشور ایران نیز از این وسیله استقبال کرده است و از سال 1375 در جاده‌های کشور نیز از این محصول استفاده می‌شود. با ایجاد کارخانه‌ها و تولیدکننده‌های داخلی نیوجرسی، این محصول توانسته است به یکی از کاربردی‌ترین و رایج‌ترین محصولات تبدیل شود.

انواع نیوجرسی

بلوک نیوجرسی با توجه به جنس و موارد مصرفی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به توضیح هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

بلوک نیوجرسی پلاستیکی 

به دلیل وزن بالای سایر محصولات و مشکل حمل و نقل، شرکت‌های تولیدکننده بلوک نیوجرسی اقدام به ساخت نیوجرسی پلاستیکی کردند. بعد از حمل و جابجایی این وسیله به مقصد موردنظر می‌توان حجم داخلی این بلوک را با آب پر کرد تا وزن سنگینی داشته و ایستایی بهتری داشته باشد.

بعد از پر کردن آب، وزن این بلوک از 9 کیلوگرم به یک بلوک بسیار سنگین تغییر می‌یابد. این محصول امکان تخلیه آب را نیز فراهم کرده است و شما می‌توانید بعد از استفاده، بدون مشکل آب آن را تخلیه کرده و جابجا نمایید. این نوع نیوجرسی معمولا در جاده‌ها و خیابان‌های داخل شهر، یا در محوطه‌های پارکینگ و پارک برای جداسازی فضاها استفاده می‌شود.

خرید نیوجرسی بتنی

بعد از آشنایی کامل با انواع نیوجرسی‌‌ها، نقاط تمایز نیوجرسی‌های بتنی و اتصالات مختلف آن‌ها را شناختید. حال وقت آن رسیده است درباره نحوه خرید نیوجرسی بتنی مطلع شوید. شما می‌توانید این محصول پرکاربرد را از شرکت رایان پی بتن تهیه نمایید، این شرکت یکی از برترین شرکت‌های تولید کننده قطعات بتنی مانند نیوجرسی است که از سال 1388 در این حوزه فعالیت می‌کند. 

بلوک نیوجرسی پلی اتیلن

این نوع بلوک‌ها از جنس پلی اتیلن ساخته شده و وزن اندکی دارند، همین امر باعث سهولت حمل و جابجایی آن‌ها شده است. به دلیل جنس این نوع نیوجرسی‌ها، معمولا در پروژه‌های موقت و داخل شهری از آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از مزایا و ویژگی‌های متفاوت این بلوک را می‌توان امکان اتصال و نصب چراغ دانست که دید در شب را نیز بهبود می‌بخشد. برای استفاده جاده‌ای، داخل این بلوک‌ها را با خاک و مواد دیگر پر می‌کنند تا ضربه و باد نتوانند آن‌ها را به راحتی جابجا کنند.

از ویژگی‌های شرکت رایان پی بتن می‌توان به مساحت گسترده آن (5000 متر مربع) و ابعاد سالن آن (800 متر مربع) اشاره کرد. این شرکت از آخرین و به‌روزترین تجهیزات و ماشین آلات صنعتی در تولید محصولات خود استفاده می‌کند که همین امر باعث افزایش کیفیت محصولات تولیدی مانند نیوجرسی و دال بتنی می‌شود.

نیوجرسی بتنی

نیوجرسی بتنی جز پرکاربردترین و محبوب‌ترین نوع نیوجرسی است که از مواد داخلی سیمان، سنگ دانه، آب و میلگرد تهیه می‌شود. استاندارد و شرایط ساخت این محصول به گونه‌ای است که آن را به عنوان مستحکم‌ترین بلوک نیوجرسی معروف کرده است. این بلوک‌ها را در ارتفاع و طول‌های مختلفی می‌سازند، شما می‌توانید با توجه به نیاز خود آن را تهیه نمایید. همچنین به دلیل مقاومت بالا در پروژه‌های دائمی و حاشیه بندی جاده‌ها و خیابان‌ها از نیوجرسی بتنی استفاده می‌شود.

انواع اتصالات نیوجرسی بتنی

اتصالات نیوجرسی

همان طور که در بخش قبلی گفته شد، نیوجرسی بتنی جز پرمصرف‌ترین نیوجرسی‌ها است که کاربردهای بسیاری در مکان‌های مختلف دارد. به دلیل اهمیت این نوع، در این قسمت درباره انواع اتصالات این نوع نیوجرسی توضیحات جامعی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

- بلوک‌ نیوجرسی بدون اتصال: این بلوک‌ها را نمی‌توان به یکدیگر متصل کرد. معمولا از این نوع بلوک در مناطقی که دارای مسیر پر پیچ و خم هستند استفاده می‌شود. همچنین در جداسازی فضاها مانند پمپ بنزین‌ها، پایانه‌ها و غیره از این نوع بلوک استفاده می‌شود.

- نیوجرسی بتنی مفصلی: این نوع نیوجرسی‌ها معمولا دارای محلی برای عبور دادن میلگرد هستند تا اتصالات محکمی شکل دهند. معمولا از این نوع نیوجرسی‌ها در مناطق حاشیه جاده‌ها استفاده می‌شود.

- نیوجرسی بتنی کام و زبانه: این نوع بلوک‌ها به عنوان نر و ماده نیز معروف هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملا به یکدیگر متصل می‌شوند و دیواره‌ای مقاوم و مستحکم به وجود می‌آورند. از این وسیله معمولا در جاده‌ها و خیابان‌ها و همچنین در حاشیه رودخانه‌ها نیز استفاده می‌کنند. این نیوجرسی‌ها دارای ابعاد مختلفی هستند که شما می‌توانید بنابر محل موردنیاز، در سایز و ابعاد مختلفی آن‌ها را تهیه نمایید.

- شرکت رایان پی بتن دارای 984 کارمند و متخصص است که هرکدام در جایگاه خود برای بهبود کیفیت و افزایش طول عمر محصولات تلاش می‌کنند. بهتر است بدانید این شرکت از سال 1388 تا به امروز موفق به انجام 13691 پروژه شده است، پس شما نیز می‌توانید با خیالی آسوده از خدمات این شرکت استفاده کنید. برای آگاهی از جزئیات و قیمت نیوجرسی می‌توانید از قسمت تماس با رایان، با متخصصان مجرب این شرکت در ارتباط باشید و پاسخ تمامی سوالات خود را در این زمینه دریافت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید