محاسبه بیمه شخص ثالث ایران در 1401 چگونه است؟

کدخبر: ۴۹۴۵۹۲
آیا می‌توان تخفیف خسارت بیمه شخص ثالث را انتقال داد؟
محاسبه بیمه شخص ثالث ایران در 1401 چگونه است؟

 سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث ایران در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ دلیل برتری بیمه ایران نسبت به سایر بیمه‌ها چیست؟ در سال ۱۴۰۱نرخ بیمه شخص ثالث ایران چقدر است؟ همیشه یکی از دغدغه‌های رانندگان وسایل نقلیه خرید بیمه شخص ثالث است.

باید بیمه‌ای را انتخاب کرد که علاوه بر قیمت مناسب و پوشش کامل بیمه‌ای، هنگام پرداخت خسارت هزینه‌های اضافی را به بیمه‌گزار تحمیل نکند. در این مقاله به بررسی بیمه ایران می‌پردازیم و با نحوه خرید محاسبه بیمه شخص ثالث ایران در 1401آشنا می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چرا از بیمه ایران استفاده کنیم؟

بیمه ایران در پانزدهم آبان ماه سال ۱۳۱۴ به عنوان نخستین شرکت بیمه دولتی تأسیس گردید. این بیمه در همان آغاز فعالیت خود صدور بیمه نامه در رشته‌های مختلف را انجام داد. در مدت زمان کوتاهی در شهر‌های مشهد، شیراز، اصفهان، همدان، اهواز و بوشهر نمایندگی تأسیس کرد.

بیمه ایران به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت بیمه در کشور، در سال نخست فعالیتش ۶۲ درصد بازار بیمه کشور را در اختیار گرفت. همانطور که گفته شد این شرکت، بنیان‌گذار صنعت بیمه در ایران است و نامی شناخته شده و معتبر در بین مردم دارد. بیمه ایران با در اختیار داشتن سهم بزرگی از بیمه نامه‌های کشور به اولین انتخاب هر شخص برای خرید انواع بیمه تبدیل شده است.

ازکی

علت برتری بیمه ایران نسبت به سایر شرکت‌های بیمه چیست؟

بیمه ایران، ۲۱۲ شعبه و بیش از ۱۰ هزار نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد. این شرکت 8/47 درصد بازار بیمه شخص ثالث  را در اختیار دارد و به بزرگترین شبکه عرضه بیمه در کشور تبدیل شده است. بهترین ویژگی شرکت بیمه ایران، امکان پرداخت خسارت سیار در سراسر کشور با شماره‌گیری ۰۹۶۶۸ است. همچنین این بیمه دارای بیش از ۲۰ مرکز پرداخت خسارت فقط در شهر تهران است.

بیمه ایران از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه بیمه‌های زندگی و غیرزندگی است. این شرکت با پوشش بیمه‌های تجاری و خانواده شامل بیمه‌ نامه شخص ثالث و بدنه اتومبیل‌، بیمه‌های عمر، حادثه و تکمیل درمان اشخاص، آتش‌سوزی، باربری، مهندسی و مسئولیت، بیش از ۵۰% سهم صدور بیمه‌های بازرگانی کشور را در اختیار دارد.

همچنین این بیمه بسیاری از پروژه‌های بزرگ ملی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، هواپیمایی، سدسازی، نیروگاه‌ها و صنایع را تحت پوشش خود قرار داده است. به‌طوری که امروز نه تنها درسراسر کشور، بلکه درکشور‌های اروپایی و آسیایی، به‌ویژه در خاورمیانه شناخته شده است.

آیا امکان انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث ایران، وجود دارد؟

همیشه یکی از دغدغه‌ها و سؤالات فرد بیمه‌گزار، زمان فروش و خرید خودرو جدید، پیش می‌آید. آیا می‌توان سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه نامه شخص ثالث را از وسیله نقلیه قدیمی انتقال داد؟ یکی از قوانین جدید بیمه‌ که برای تشویق رانندگان به رانندگی کم خطر و قانون‌مند تصویب شد، قانون انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث است.

بر طبق قانون جدید، مالکین وسایل نقلیه می‌توانند، سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه نامه‌های شخص ثالث و حوادث راننده را به وسیله نقلیه دیگر از همان نوع (مثلاً سواری به سواری) و به افراد درجه یک خانواده (همسر، والدین و فرزندان) انتقال دهند.

شما می‌توانید برای محاسبه و قیمت بیمه شخص ثالث ایران از طریق لینک زیر اقدام کنید.

محاسبه بیمه شخص ثالث ایران

بیمه شخص ثالث

تعهدات مالی بیمه شخص ثالث ایران در سال جدید چقدر است؟

تعهدات مالی در بیمه نامه، برای جبران خسارت‌های مالی در هنگام تصادف به وسیله نقلیه شخص ثالث پرداخت می¬شود. به این نکته مهم توجه داشته باشید که میزان تعهدات مالی شرکت بیمه در همه بیمه نامه‌های شخص ثالث یکسان نیست و با توجه به انتخاب سقف پوشش خسارت مالی توسط بیمه‌گزار پرداخت می‌گردد.

در سال ۱۴۰۱ حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث معادل ۵/۲ درصد دیه در ماه حرام است. بنابراین در بیمه ایران کمترین میزان پوشش مالی در سال جدید ۲۰ میلیون تومان و حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان است.

بیمه‌گزار موظف است حداقل میزان پوشش مالی برای پرداخت خسارت را انتخاب کنید. اما با توجه به تعداد زیاد رانندگان و همچنین گرانی قطعات خودرو، در نتیجه تعیین سقف پوشش مالی پرداخت خسارت برای بیمه شخص ثالث، بهترین انتخاب است.

نرخ بیمه شخص ثالث ایران در ۱۴۰۱ چقدر است؟

عوامل بسیاری در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث ایران دخیل هستند، توجه به این عوامل می‌تواند شما را در انتخاب بهترین بیمه با بالاترین پوشش پرداخت خسارت کمک کند. حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی در هر سال و نرخ دیه اعلامی از سوی قوه قضاییه از عوامل اصلی و مؤثر در تعیین نرخ بیمه نامه است. در سال ۱۴۰۱ نرخ دیه ۲۵ درصد افزایش یافت، که به طبع نرخ بیمه شخص ثالث نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است.

عوامل دیگری نظیر نوع و مدل ماشین، سال ساخت، کاربری خودرو، مدت اعتبار بیمه نامه و میزان پوشش پرداخت خسارت که از طرف بیمه‌گزار انتخاب می‌شود، در افزایش نرخ بیمه شخص ثالث تأثیر‌گذار است.

نحوه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ایران

خرید بیمه شخص ثالث ماشین برای مالکان وسایل نقلیه اهمیت زیادی دارد و تمامی خودرو‌ها باید آن را داشته باشند. ‌امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله شما را بیش از پیش با اهمیت بیمه شخص ثالث آشنا کرده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ازکی به مقایسه آسان و انتخاب از بین شرکت‌های مختلف بیمه بپردازید.

همچنین با وارد کردن اطلاعاتی همچون پلاک خودرو، نوع خودرو، مدل خودرو، سال ساخت خودرو، سابقه تخفیف عدم خسارت و تاریخ سررسید بیمه نامه قبلی به راحتی و با سرعت بالا اقدام به خرید بیمه شخص ثالث ایران کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید