تاثیر سامانه AVL در آینده ناوگان حمل‌ونقل عمومی چیست؟

کدخبر: ۴۹۸۳۷۵
با افزایش جمعیت تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی افزایش پیدا می‌کند.
تاثیر سامانه AVL در آینده ناوگان حمل‌ونقل عمومی چیست؟

 همین امر موجب شده برای بهبود ایمنی، کارایی، کیفیت سرویس دهی و همنیطور برای سهولت حمل‌ونقل از فناوری های پیشرفته استفاده شود. یکی از این فناوری‌ها استفاده از سامانه نظارت خودکار بوده که این فناوری موجب شده تا خودروها طبق برنامه معین مسیر خود را ردیابی کنند.

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در گروه کاوشکام آسیا تهیه شده است، با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با سامانه مدیریت ناوگان AVL، کاربردها و مزایای آن و همینطور تاثیر آن در آینده ناوگان حمل‌ونقل عمومی بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با مدیریت ناوگان حمل‌ونقل

مدیریت ناوگان چیست؟ این سوالی است که برای اکثر افراد وجود داشته و ابتدا می‌خواهند با مفهوم اصلی مدیریت ناوگان آشنا شوند. به طور کلی سامانه مدیریت ناوگان ابزاری بهینه جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری استفاده از ناوگان در سازمان‌ها می‌باشد.

خرید نرم‌افزار مدیریت ناوگان امکان بهبود رفتار راننده، افزایش راندمان و بهره‌وری استفاده از ناوگان، مدیریت بهتر ماموریت‌ها و عملیات تعریف شده و افزایش امنیت ناوگان با جلوگیری از سرقت آن‌ها را در اختیار کسب‌وکارها و شرکت‌ها قرار می‌دهد.

کاوشکام

مدیریت ناوگان حمل‌ونقل

کاربرد مدیریت ناوگان

در حوزه مدیریت ناوگان سیستم‌های مدیریت ناوگان علاوه بر ردیابی خودروهای سبک و سنگین دارای نرم‌‌افزارهایی تخصصی هستند که به منظور کنترل نحوه رانندگی و بررسی دقیق خودرو استفاده می‌‌شوند.

نظارت و مدیریت در سیستم مدیریت ناوگان شامل:

  • مدیریت تصادف؛

  • بررسی چگونگی رانندگی؛

  • مدیریت سرعت؛

  • مدیریت سوخت؛

  • بررسی مسیرها و مسافت‌ های طی شده؛

  • روشن و خاموش بودن موتور خودرو؛

  • باز یا بسته بودن درب خودرو؛

و بسیاری موارد پرکاربرد دیگر است که کمک شایانی به مدیران سازمان‌ها می‌کند.

سامانه مدیریت ناوگان، اطلاعاتی را در اختیار مدیران سازمان‌ ها قرار می‌‌دهد که باعث می‌شود با آسودگی‌خاطر خودروهای ارزشمند سازمانی را به رانندگان بسپارند. توسط سامانه مدیریت ناوگان اطلاعات زیادی از وضعیت خودروها و چگونگی وضعیت رانندگی توسط جی‌پی‌اس خودرو تولید و برای مدیر ناوگان ارسال می‌‌شود که به طور قابل توجهی در بهبود عملکرد سازمان‌‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

در سیستم مدیریت ناوگان جهت به‌دست آوردن و استفاده از داده‌‌های ارسالی نیاز است که از سرور قوی استفاده شود که تمامی این اطلاعات توسط سرور تحلیل و بررسی شود تا در نهایت اطلاعات کامل در اختیار مدیر ناوگان قرار گیرد. طبق مطالعاتی که انجام گرفته است شرکت‌‌هایی که از سامانه مدیریت ناوگان استفاده می‌کنند مصرف سوختشان 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

اهداف مدیریت ناوگان

هر سازمانی که از وسایل نقلیه در مشاغل خود استفاده می‌کند به نوعی به مدیریت ناوگان حرفه‌‌ای احتیاج دارد. هدف از این کار کنترل کل چرخه عمر وسایل نقلیه تجاری در کنار کاهش خطر مرتبط، بهبود کارایی، افزایش بهره‌وری و اطمینان از انطباق با قوانین است.

وسایل نقلیه شخصی مورد استفاده برای اهداف کار، معروف به ناوگان خاکستری آنها نیز باید در این فرآیند گنجانده شوند. درک فرآیندهای لازم برای اداره ناوگان، شرکت را قادر می‌‌سازد تا هزینه‌های مربوطه را کنترل کند، در بازار باقی بماند و انتظارات خدمات مشتریان را تحقق بخشد.

ناوگان

اهداف مدیریت ناوگان

سیستم‌های پیشرفته مدیریت ناوگان ((fleet management system) FMS)

سیستم‌ های پیشرفته مدیریت ناوگان تمامی اطلاعات پردازش شده توسط ردیاب خودرو که با استفاده از اینترنت و یا سیم‌ کارت ارسال می‌ شود، جمع‌ آوری می ‌کنند و به صورت آمار و ارقام نمایش می ‌دهند. اطلاعاتی که از طریق نرم‌ افزار مدیریت ناوگان نمایش داده می‌ شود عبارتند از: میزان مصرف سوخت، مسافت طی شده، سرعت خودرو و بسیاری اطلاعات کاربردی دیگر که در مدیریت خودروها به مدیران کمک می ‌کند.

تاثیر سامانه AVL در آینده ناوگان حمل‌ونقل عمومی

همان طور که در ابتدای این گزارش اشاره کردیم، از سامانه AVL جهت ردیابی خودروهای حمل‌ونقل، بهبود ایمنی، کیفیت سرویس‌دهی استفاده می‌شود. در بیانی واضح‌تر باید بگویم که سامانه AVL یکی از ابزارهای خودکار جهت ردیابی موقعیت مکانی خودرو بوده که دارای کاربردهای متعددی می‌باشد.

از جمله کاربردهای سامانه AVL می‎توان به هر یک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • کنترل و نظارت خودکار خودرو

  • مدیریت ناوگان حمل‌ونقلی

  • دریافت داده‌ها و اطلاعات کاربران و مسافران (شناسایی و سرشماری آن‌ها)

  • دریافت کرایه و الویت‌دهی عبور خودروها

مدیریت ناوگان

مدیریت ناوگان AVL

مزایای استفاده از سامانه AVL برای حمل‌ونقل عمومی

سامانه AVL مزایای مختلفی دارد. هر یک از این مزایا شامل موارد زیر می‌باشد:

  • کاهش اتلاف زمان سفر

  • افزایش ایمنی

  • کاهش میزان آلاینده‌های هوا

حما و نقل عمومی

مدیریت ناوگان AVL حمل و نقل عمومی

خرید سامانه مدیریت ناوگان AVL از کاوشکام آسیا

در این گزارش شما عزیزان را با سامانه مدیریت ناوگان حمل‌ونقل، کاربردها، ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا کردیم. همچنین با تاثیرات سامانه مدیریت ناوگان AVL در آینده حمل‌ونقل عمومی نیز اطلاعات لازم را به‌دست آورید. اگر قصد خرید مدیریت ناوگان حمل‌ونقل با قیمت مناسب را دارید، ما به شما مجموعه کاوشکام آسیا را معرفی می‌کنیم.

گروه کاوشکام آسیا، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات در کشور، در سال 1370 توسط تعدادی از اعضاء هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تاسیس گشت. فعالیت اولیه این گروه طراحی و ساخت مدارهای مجتمع الکترونیکی-مخابراتی و صادرات خدمات مهندسی بوده و پس از آن در ارائه راهکارهای فنی و مهندسی در حوزه سیستم‌های الکترونیکی مخابراتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور مستمر فعال بوده است.

در حال حاضر خدمات این گروه شامل مشاوره، طراحی، تامین و تولید، اجرا و پشتیبانی در زمینه‌های سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی و شبکه‌های مخابراتی است. این شرکت با استفاده بهینه از انگیزه و تجربه نیروی انسانی متخصص و توانمند در راستای اهداف کلان خود گام بر می‌دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید