نقش انواع روشنایی در زیبایی محیط‌های تجاری و مسکونی

کدخبر: ۵۰۱۴۵۵
امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از منابع نوری مناسب مدرن مورد توجه مصرف کنندگان ‌طراحان دکوراسیون قرار گرفته است.
نقش انواع روشنایی در زیبایی محیط‌های تجاری و مسکونی

 انتخاب منابع نوری مناسب هم باعث نورپردازی عالی و هم زیبایی محیط می‌شود. تجهیزات مناسب نوری مورد استفاده در دکوراسیون داخلی در ابعاد و توان‌های مختلف تولید می‌شوند. چراغ‌های ریلی یکی از منابع نوری مدرن مناسب برای استفاده در معماری و‌ دکوراسیون داخلی می‌باشد که هم در زمان خاموشی و هم در زمان روشن بودن تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جلب توجه مصرف کنندگان داراست.

چراغ‌های ریلی

چراغهای ریلی به دسته ای از محصولات روشنایی گفته می‌شود که معمولا به صورت استوانه‌ای تولید می‌شوند و برای نصب باید در داخل ریل قرار گیرند. چیپ استفاده شده در چراغ‌های ریلی، LED COB می‌باشد. این چیپ باعث پرتاب نور چند متری در محیط می‌شود. هر چه توان چراغ بالاتر باشد پرتاب نور بیشتر می‌شود. ولتاژ ورودی چراغ‌های ریلی ۲۲۰ ولت یا برق شهری می‌باشد. برای نصب چراغ‌های ریلی نیازی به سیم‌کشی جداگانه برای هر چراغ نمی‌باشد.

برق چراغ به وسیله ریل تامین می‌شود. برای نصب چراغ‌های ریلی ابتدا ریل بر روی دیوار یا سقف نصب می‌شود. سپس چراغ به وسیله پایه‌ای که بر روی بدنه نصب شده است‌، بر روی ریل قرار می‌گیرد. چراغ‌های ریلی در رنگ بدنه مشکی و سفید و رنگ نور آفتابی و مهتابی و نچرال 4000K تولید می‌شوند. همچنین بر اساس سلیقه و دکوراسیون قابل انتخاب می‌باشد. نصب چراغ‌های ریلی آسان می‌باشد و به راحتی قابل نصب و تعویض می‌باشد.

تنظیم زاویه نور با چراغ روشنایی!

نکته مهم اینکه حرکت دادن این چراغ‌ها در داخل ریل می‌باشد که با این کار می‌توان زاویه نور خروجی را تنظیم کرد. دیگر اینکه چراغ‌های ریلی پرتاب نور این چراغ‌ها می‌باشد و زاویه نور خروجی معمولا ۳۰ درجه است. چراغ‌های ریلی با نام چراغ‌های نور موضعی یا SPOT شناخته می‌شود.

دلیل این نامگذاری نور خروجی این چراغ‌ها می‌باشد که می‌توان برای تأمین نور محل یا نقطه‌ای خاص از آن‌ها استفاده نمود. امروزه چراغ‌های ریلی در نورپردازی فروشگاهی کاربرد بسیاری دارند و برای نمایش زیباتر اجناس خاص ‌یا قفسه و دکور، بهترین گزینه برای روشنایی می‌باشند. با حرکت دادن چراغ‌ها در ریل و تنظیم زاویه خروجی نور می‌توان روشنایی مناسب ‌و قابل قبول در محیط ایجاد کرد.

چراغهای ریلی

کاربرد چراغ‌های ریلی

اندازه های ریل در ابعاد ۵۰ سانتی متری و ۱ متری و ۱.۵۰ متری و ۲ متری می‌باشد و می‌توان در هر ریل چندین چراغ به راحتی نصب کرد و ریل ها به وسیله اتصال به هم متصل می‌شوند و می‌توان طول بیشتری را ایجاد کرد . برق ورودی ریل ها از یک طرف به ریل متصل می‌شود و چراغها بعد از محکم شدن در داخل ریل به راحتی روشن می‌شوند.

نصب چراغهای ریلی آسان می‌باشد و نیازی به افراد متخصص و حرفه ای برای نصب نمیباشد . از چراغهای ریلی برای نورپردازی فروشگاهی و گالری ها و نمایشگاهها و همچنین اماکن با سقف بلند استفاده می‌شود . به طور کلی نوردهی موضعی و پرتاب نور قوی، جا به جایی و نصب آسان چراغ و قابلیت تنظیم زاویه نور خروجی از مهم ترین نکات و ویژگی های چراغ های ریلی می‌باشد.

امروزه با گسترش ساخت و سازهای مدرن و استفاده از معماری مدرن در طراحی‌های داخلی، استفاده از محصولات روشنایی مدرن بیش از گذشته مورد توجه طراحان دکوراسیون و مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. چراغ‌های لاین قابلیت استفاده در کلیه محیط‌های اداری، مسکونی، فروشگاهی و... را داراست. طراحی به سبک چراغ‌های لاین هم در زمان روشنایی و هم در زمان خاموش بودن چراغ‌ها، باعث زیبایی و جذابیت در محیط می‌شود.

در مدل توکار و روکار قابلیت استفاده از چراغ تا طول ۶ متر به صورت یکپارچه و بدون برش امکان پذیر می باشد. چراغ‌های لاین قابلیت استفاده در منازل مسکونی و دفاتر تجاری و اماکن عمومی مثل مطب، سینما، فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و... را داراست. همچنین می‌توان از چراغ‌های لاین در نمای ساختمان برای ایجاد روشنایی استفاده کرد.

تفاوت چراغ‌های لاین توکار و روکار 

تفاوت چراغهای لاین توکار و روکار در نحوه نصب چراغ‌ها می باشد. برای نصب چراغ‌های توکار ابتدا می بایست برش در سقف ایجاد کرد و چراغ بعد از نصب با سطح یکسان می شود و برآمدگی به وجود نمی‌آورد و پروفیل در داخل کناف قرار می‌گیرد. همچنین این چراغ‌ها قابلیت ایجاد اشکال مختلف و ایجاد زاویه را داراست.

چراغ‌های لاینر از سیستم روشنایی مدرن می‌باشد که با استفاده از چیپ‌های LED SMD بازدهی روشنایی بالا و طول عمر بیشتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به محصولات قدیمی دارا بوده و پخش نور یکنواخت در محیط ایجاد می‌کند. استفاده از چراغ‌های لاین آویز با ارتفاع بلند بسیار مناسب است. چرا که چراغ‌ها به وسیله سیم بکسل مخصوص از سقف آویزان می‌شوند و ارتفاع را می‌توان تنظیم کرد.

با این روش هزینه مصرف برق کمتر و تعداد چراغ‌ها کاهش می‌یابد و می‌توان در کنار ایجاد روشنایی‌، از چراغهای مدرن و زیبا استفاده کرد. مزیت استفاده از چراغ‌های لاین روکار تعویض و جابجایی آسان در صورت نیاز می‌باشد. از چراغ‌های آویز روکار لاین می‌توان در کانتر آشپزخانه، میز کار، میز اتاق کنفرانس، رستوران‌ها و غیره استفاده نمود.

مزایای استفاده از چراغ‌های لاین 

مزیت استفاده از چراغ‌های لاین نوع نصب این چراغ‌ها می‌باشد. می‌توان آن‌ها را به صورت آویز و‌ سقفی، توکار و روکار نصب کرد. همچنین می‌توان در اشکال مختلف مربع و مستطیل با زاویه ۹۰ درجه مانند L و T در محل نصب ایجاد کرد.

استفاده از چراغ‌های لاین روکار و توکار جزء المان‌ها و عناصر زیبایی در محیط می‌باشد به گونه‌ای که علاوه بر تامین روشنایی مناسب باعث افزایش جذابیت و تحسین اطرافیان است. رنگ بدنه در چراغ‌های لاین سفید و مشکی می‌باشد و رنگ نور در این چراغ‌ها آفتابی و مهتابی و نچرال 4000K تولید می‌شود. همچنین می‌توان از مدل iP دار این چراغ‌ها در سرویس بهداشتی و حمام و اماکن با رطوبت استفاده کرد.

در مجموع چراغ‌های لاین توکار و روکار از جدیدترین، مدرن‌ترین و زیباترین منابع نوری می‌باشد که نوردهی عالی و مصرف کم انرژی را شامل می‌شود. در معماری مدرن امروز با توجه به اهمیت نورپردازی و زیبا شدن محیط، استفاده از چراغ‌های لاین در کلیه محیط‌های داخلی مانند کافه‌ها، منازل مسکونی، آشپزخانه، دفاتر تجاری، اداری ‌و میز کنفرانس، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و... افزایش پیدا کرده است. این محصولات در اشکال و ابعاد مختلف قابل سفارش می‌باشد.

چراغ‌های استوانه‌ای روکار و آویز 

امروزه با طراحی ساختمان‌های مدرن، استفاده از منابع نوری و روشنایی مدرن بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. منابعی که در زمان خاموشی هم باعث ایجاد جذابیت و زیبایی ‌‌جلب توجه در محیط می‌شود. چراغ‌های سقفی روکار و آویز استوانه‌ای از جمله محصولات روشنایی مدرن می باشد که برای ایجاد روشنایی و زیبایی در کلیه محیط‌ها قابل استفاده می‌باشد.

چراغ استوانه ای

شکل ظاهری این چراغ‌ها به شکل استوانه‌ای می‌باشد که با جنس بدنه آلومینیوم ساخته می‌شود و از چیپ LED SMD و LED COB برای ایجاد نور در آنها استفاده می‌شود. چراغ‌های استوانه‌ای روکار در ۲ مدل سقفی روکار و آویز ساخته می‌شود. چراغ‌های سقفی روکار استوانه‌ای از محصولات روشنایی روکار می‌باشد که در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. رنگ بدنه در این چراغ‌ها مشکی و سفید می باشد. در رنگ نور آفتابی و مهتابی و نچرال 4000K عرضه می‌گردند و بر اساس سلیقه و نیاز قابل استفاده است.

ساخت و استفاده

چراغ‌های روکار سقفی استوانه ای در ۲ مدل SMD با طلق مات و COB با طلق شفاف ساخته می‌شود. در مدل مات نور خروجی با زاویه تابش ۱۲۰ درجه تولید می‌شود ‌‌پخش نور در محیط ایجاد می‌شود. در مدل LEDCOB نور خروجی به صورت پرتاب ‌‌موضعی می باشد و زاویه نورخروجی ۶۰ درجه است.

چراغ استوانه‌ای روکار آویز از جمله محصولات روشنایی مدرن می‌باشد که با کابل از سقف آویز می‌شود. می‌توان از آن به صورت تکی و چندتایی کنار هم استفاده کرد. چراغ‌های استوانه‌ای روکار آویز در مدل‌های LED و لامپ خور تولید می‌شود. در مدل‌های لامپ خور روشنایی به وسیله لامپ هالوژن تامین می‌شود. لامپ بعد از خراب شدن ‌‌و سوختن به آسانی قابل تعویض می‌باشد.

در مدل آویز استوانه ای LED، چیپ های ۱ وات در چراغ تعبیه شده است و روشنایی را تأمین می‌کند. رنگ بدنه در مدل‌های آویز لامپ خور، مشکی، سفید، طوسی ‌و طلایی می‌باشند و بر اساس سلیقه قابل سفارش است. از چراغ‌های استوانه‌ای روکار برای منازل مسکونی، فروشگاه‌ها، دکور مغازه‌ها، دفتر کار و تجاری و... میتوان استفاده کرد‌.

چراغ‌های حیاطی و پارکی

امروزه با گسترش ساخت و سازها، ‌ساخت ویلاها و مراکز تفریحی، استفاده از منابع نوری جهت نورپردازی محیط و ‌فضاهای باز اهمیت بسیاری پیدا کرده است. با توجه به سبک معماری و دکوراسیون مدرن استفاده از منابع نوری که هم در زمان روشنایی و هم در زمان خاموشی جنبه زیبایی داشته باشد، اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

چراغ‌های حیاطی و پارکی یکی از پرکاربردترین منابع برای ایجاد روشنایی در فضای باز و محیط بیرون می‌باشد. چراغ‌های حیاطی در ابعاد و اشکال مختلف تولید می‌شوند و بنا به سلیقه و دیزاین قابل سفارش می‌باشند. نکته مهم در استفاده از چراغ‌های حیاطی و پارکی کیفیت و جنس بدنه مقاوم در برابر گرما، سرما و‌ رطوبت در این چراغ‌ها می‌باشد. درجه حفاظت چراغ‌ها باید به گونه‌ای باشد که محصولات پس از نصب دچار زنگ زدگی و آسیب نشوند.

چراغ حیاطی

انواع چراغ‌های حیاطی و پارکی

چراغهای حیاطی و پارکی در ۲ مدل لامپ خور و LED تولید می‌شوند و گزینه بسیار مناسب برای استفاده در فضای سبز، باغچه، پارک‌ها، میادین شهری و پیاده‌روها، حیاط منازل مسکونی، ویلاها، باغ رستوران‌ها و... می‌باشد. این چراغ‌ها در مدل دیواری هم تولید می‌شوند که می‌توان از چراغ‌های هم خانواده یک شکل استفاده کرد.

معمولا کاسه چراغ‌ها بر روی پایه در ارتفاع‌های مختلف ساخته می‌شود و براساس نیاز قابل استفاده می‌باشد. تنوع در اشکال و ابعاد در چراغ‌های پارکی این امکان را به مصرف کننده می‌دهد تا بنا به سلیقه و هزینه چراغ مدنظر را انتخاب کند.

موارد استفاده

استفاده از فضای سبز در منازل و ویلاها در شب بدون ایجاد روشنایی مناسب جذاب و دلچسب نمی‌باشد. حتی تاریکی محیط امنیت را تا حد بسیار زیاد کاهش می‌دهد. اگر تعداد درختان بلند در محیط زیاد باشد تاریکی در محیط بیشتر می شود. به همین دلیل استفاده از چراغ‌های پارکی اهمیت بسیار زیادی در محیط پیدا کرده است.

استفاده از چراغ‌های پارکی و حیاطی در محیط باعث جذابیت، روشنایی و آرامش در محیط می‌شود و سطح امنیت را بالا می‌برد. چراغ‌های حیاطی شامل چراغ‌های دیواری و‌ باغچه‌ای و سر لوله و آویز و چمنی می‌شود. می توان همه این چراغ‌ها را از یک خانواده انتخاب کرد و ست کرد.

برخی از چراغ‌های حیاطی در مدل لامپ خور می‌باشد که از سرپیچ E27 است و می‌توان از لامپ های ال ای دی در توان‌های مختلف در رنگ‌های متنوع در آن استفاده کرد. مزیت استفاده از این چراغ‌ها تعویض آسان لامپ بر اثر سوختن می‌باشد که به آسانی انجام می‌شود و نیازی به تکنسین و برقکار نمی‌باشد. در چراغ‌های مدرن چراغ‌ها با طراحی ساده و شیک تولید می‌شوند که نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

جنس

جنس بدنه این چراغ‌ها از آلومینیوم دایکاست می باشد که ماندگاری و دوام بالایی دارند. با توجه با تولید چراغ‌های حیاطی در مدل‌های مختلف و برندهای متعدد استفاده از چراغ‌های با کیفیت با جنس بدنه مقاوم و درجه حفاظت مناسب به مصرف کنندگان پیشنهاد می‌شود تا در برابر گرما، سرما، رطوبت و باران دچار آسیب نشوند.

تهیه انواع چراغ‌های روشنایی

فروشگاه الکتروتات، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان انواع چراغ‌های روشنایی در لاله‌زار تهران می‌باشد که از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را بصورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. وبسایت این مجموعه به نشانی electrotat با بیش از صدها مدل متنوع سعی در افزایش آگاهی عمومی نسبت به کاربرد و استفاده بروز از انواع چراغ‌های روشنایی دارد.

مشتریان عزیز می‌توانند نسبت به تهیه هر تعداد از انواع مورد نظر خود از وبسایت این مجموعه اقدام نمایند. همچنین می‌توانید از طریق ابزار مشاوره پیام رسانی وبسایت این مجموعه و شماره تماس ۰۲۱۳۳۹۳۴۰۷۴ پیش از سفارش از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید