ساینا یا کوییک؟ انتخاب صحیح کدام است؟

کدخبر: ۵۰۲۹۵۰
برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید یک خودرو ارزان قیمت و در عین حال مناسب برای سفرهای درون شهری و برون شهری هستند، دو خودروی ساینا و کوییک، انتخاب‌های معقولی به نظر می‌رسند.
ساینا یا کوییک؟ انتخاب صحیح کدام است؟

خرید ساینا به نظر انتخاب به مراتب ارزشمندتری در مقایسه با پراید و تیبا از محصولات گروه خودروسازی سایپا می‌ رسد و از این حیث طرفداران بیشتری دارد. اما باید دید برای خرید کوییک سایپا یا ساینا، کدام یک ارزش خرید بالاتری داشته و این ارزش خرید به چه فاکتورهایی مربوط می‌شود. تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید.

خرید ساینا یا کوییک؟

ساینا را در حقیقت باید فیس لیفتی از تیبا صندوق دار بدانیم که توانسته با برخی از تغییرات، نمونه جذاب‌تری نسبت به آن به چشم بیاید. اما اگر بخواهیم واقع بینانه به تفاوت‌های ظاهری ساینا و کوییک بپردازیم، می‌توان به قطع گفت که کوییک، خودروی به مراتب جذاب‌تری بوده و طراحی به راستی متفاوتی از چیزی که تا به حال در خودروهای ارزان قیمت سایپا دیده بودیم، دارد.

به ویژه کوییک R، یا همان کوییک دو رنگ سایپا، توانسته توجه نسل جوان را به اندازه زیادی به خود جلب کند و این نخستین بار است که خودروی دو رنگ تولید داخل با این شمایل در خیابان‌ها دیده شده و قطعا هیجان انگیز به نظر می‌رسد. به جز این، برخی از تغییرات دیگر چون تریم داخلی کوییک و غربیلک فرمان آن نیز وجه تمایزهایی را از خود نشان می‌دهند.

به طور کلی در یک نگاه عمومی نسبت به بدنه بیرونی و داخل کابین دو خودروی ساینا و کوییک، می‌توان گفت که با اختلاف کوییک خودرویی به روزتر بوده و طراحی خطوط بیرونی و دکوراسیون داخلی کابین آن نیز جذاب تر به نظر می‌رسد. به زبانی ساده با سوار شدن کوییک سایپا ، احساس به مراتب بهتری خواهید داشت که پیش از این کمتر در خودروهای گروه خودروسازی سایپا تجربه شده است.

تفاوت‌های ساینا و کوییک به لحاظ فنی

موتور 1500 سی سی که پیشتر در تیبا قرار گرفته بود، این خودرو را نیز همراهی می‌کند و نباید انتظارات آن قدرها بیشتری از این محصول گروه خودروسازی سایپا داشته باشید. در کوییک سایپا نیز همین موتور به کار برده شده و باز می توان از این لحاظ کوییک و ساینا را در یک تراز معرفی کرد.

به همین تناسب حداکثر قدرت و حداکثر گشتاور هردوی این خودروها نیز به ترتیب 87 اسب بخار و 128 نیوتن بر متر هستند و تفاوتی در این خصوص دیده نمی‌شود که بخواهیم بابت آن، یکی از خودروها را بر دیگری برتری بدهیم.

ساینا-کوییک

اما جالب است بدانید که خودروی ساینا برخلاف انتظار می ‌تواند شتاب صفر تا 100 را در مدت 12.8 ثانیه طی کند که در مقایسه با 13 ثانیه کوییک، کمی برتری دارد. همین طور حداکثر سرعت ساینا معادل 175 کیلومتر بر ساعت بوده و حداکثر کوییک سایپا به 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با این حساب افرادی که به دنبال حداکثر سرعت بیشتر در خودروی انتخاب خود هستند، احتمالا خرید ساینا را بر خرید کوییک در این مورد خاص، ترجیح خواهند داد.

خرید ساینا یا کوییک با توجه به امکانات رفاهی

اگر بخواهیم بین خرید ساینا یا خرید کوییک به لحاظ امکانات رفاهی، به یک نتیجه گیری و جمع بندی مناسب برسیم؛ به مورد آن قدرها جالب و قابل توجهی برخورد نخواهیم کرد. به واقع هر دوی این خودروها، فارغ از شکل و شمایل ظاهری، از یک سطح از امکانات رفاهی و تجهیزات اضافی برخوردار هستند و در صورتی که ساینا آپشنال را انتخاب کرده باشید، چیزی کم از خودروی کوییک معادل خود نخواهد داشت.

به همین شکل به لحاظ وجه ایمنی نیز این خودرو در یک تراز قرار داشته و گروه خودروسازی سایپا، تفاوت چندانی در وضعیت ایمنی و امکانات آن‌ها در نظر نگرفته است. شما با همان ایربگ‌های مشابه برای راننده و سرنشین جلو روبرو هستید و سیستم ترمز نیز شامل ABS و EBD می‌شود.

خرید و فروش ساینا و کوییک

خرید و فروش ساینا ؛ بازار خودرو ساینا به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید ساینا اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفاده‌کنندگان از بازار فروش ساینا فراهم شده است.

اما اگر بخواهید نگاهی به بازار خرید و فروش کوییک و ساینا بیندازید، باید گفت که به لحاظ قیمتی این دو خودرو تفاوت کمی با هم دارند. قیمت کوییک با توجه به ویژگی‌های ظاهری و البته جدیدتر بودن آن در مقایسه با قیمت ساینا، در حدود 10 میلیون تومان یا کمی بیشتر، بالاتر است. به ویژه اگر تصمیم به خرید کوییک R یا همان خودروی کوییک دو رنگ داشته باشید، این تفاوت قیمت بیشتر خواهد بود.

همراه مکانیک

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن تفاوت‌هایی که برای خرید ساینا از خرید کوییک ذکر کردیم، به نظر می‌رسد که تنها به لحاظ ظاهری و طراحی بدنه و کابین، بتوان برای انتخاب میان این دو خودرو، تصمیم گیری خاصی داشت. شما چه نظری در این باره دارید؟ اگر تصمیم به خرید یک خودروی جدید داشته باشید، خرید ساینا را ترجیح می‌دهید یا خرید کوییک؟

در حال حاضر اگر قصد خرید خودروی مطمئن و کارشناسی‌شده را دارید، می‌توانید با استفاده از بهترین سایت خرید و فروش خودرو (همراه مکانیک)، اقدام به مشاهده آگهی‌ها و خریداری خودروی مورد نظر خود کنید. برای مثال برای خرید کوییک همراه مکانیک همین حالا می‌توانید روی لینک کلیک کرده و کوییک مورد نظر خود را خریداری کنید.

منبع: https://www.hamrah-mechanic.com/

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید