بازسازی ساختمان به صرفه تر است یا خرید یک ساختمان جدید؟

از بازار مسکن چه خبر؟

کدخبر: ۵۰۳۴۹۴
ترمیم زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که قسمتی از ساختمان آسیب دیده و کارفرما تمایل دارد تنها قسمت های آسیب دیده را درست کرده و به دیگر قسمت های ساختمان دست برده نشود.
از بازار مسکن چه خبر؟

به طور کلی اگر هزینه های هر دوی این فعالیت ها را بررسی نموده و مزایای آن ها را تحلیل نماییم می توانیم متوجه شویم که بازسازی ساختمان و منزل نسبت به خرید یک ساختمان جدید بسیار با صرفه تر است. البته نکته ای که در این میان بسیار اهمیت دارد این است که باید حتما تیمی حرفه ای و کاربلد بازسازی یک ساختمام و منزل را به عهده بگیرد تا هزینه ها کمتر شده و نتیجه ی نهایی کاری به صرفه و رضایت بخش باشد. ما در این مقاله سعی در مقایسه ی این دو عمل و مزایا و نکات قابل بررسی هر کدام داریم. امیدواریم که مفید واقع شود .

بازسازی ساختمان به روش اصولی و خلاقانه با کم ترین هزینه و حداکثر کیفیت : 09125754921

نکات مهم برای بازسازی ساختمان

برای آنکه یک ساختمان و منزل را بتوان به شکلی حرفه با قیمت مناسب و بودجه ای محدود بازسازی نمود، باید موارد مختلفی را بررسی نمود. از جمله ی این موارد می توان به نیازها و دلایل ساختمان به بازسازی، پیدا کردن مشکلات و آسیب هایی که به قسمت های مختلف ساختمان وارد شده است، مشخص نمودن یک شیوه ی مشخص برای بازسازی و ... اشاره نمود.

درواقع ساختمان می تواند به دلایل متعددی مانند ایجاد تنوع در ظاهر، تغییر کاربری، رفع ایرادات و آسیب ها و مقاوم تر کردن ساختمان، فروش ساختمان و بیشتر نمودن ارزش آن و ... به بازسازی نیاز پیدا کند. هر کدام از این دلایل روش های مختلفی برای بازسازی داشته و با توجه به همین روش ها و نیازها هزینه های مختلفی را نیز به کارفرما تحمیل خواهد نمود.

برای مثال بعضی از روش های بازسازی عبارتند از:  بازسازی به روش ترمیم، بازسازی به روش نوسازی، بازسازی به روش تعویض و ... . هر کدام از این روش ها از آنجایی که با توجه به نیازهای ساختمان استفاده می شوند، دارای مراحل مختلفی بوده و سرعت انجام متفاوتی را دارا می باشند.

بازسازی

برای مثال روش ترمیم زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که قسمتی از ساختمان آسیب دیده و کارفرما تمایل دارد تنها قسمت های آسیب دیده را درست کرده و به دیگر قسمت های ساختمان دست برده نشود. روش تعویض نیز زمانی استفاده می شود ساختمان تغییر کاربری داده و یا قسمتی از ساختمان به طور کلی آسیب دیده و قدیمی شده، در این صورت کارفرما تمایل به تغییر کامل آن قمست و جایگزین نمودن طرح جدیدی به جای آن دارد. روش نوسازی نیز مانند روش تعویض است و تنها تفاوت آن این است که تغییرات در این روش بسیار جزیی تر بوده و هزینه های انجام نیز بیشتر می باشد.

مزایای بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان می تواند ایرادات و آسیب هایی که به ساختمان در گذر زمان به دلیل استفاده از آن، روبرو بودن با خورشید، مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله و ... رخ داده است را بر طرف کند. این کار کمک می کند تا ساختمان مقاومت و استحکام از دست رفته ی خود را دوباره به دست بیاورد. در این صورت ساختمان می تواند حداقل تا 20 سال دوباره سرپا بماند و به افراد خدمات دهد.

از طرفی بازسازی از آنجایی که ظاهری جدید، نو و مقاوم نسبت به گذشته به ساختمان می دهد می تواند به ارزش ساختمان بی افزاید. خیلی از کارفرماها ساختمان های قدیمی خود را مورد بازسازی قرار داده و با امروزی کردن نما و داخل آن تا حد زیادی به ارزش آن می افزایند و به خوبی به فروش می رسانند یا حتی خود استفاده می کنند. به هر حال بدیهی است که ساختمانی با نمای امروزی نسبت به ساختمانی با نمای قدیمی و آسیب دیده ارزش بیشتری خواهد داشت.

تبدیل خانه ای معمولی به خانه ای لوکس تنها با بازسازی آن

در بازسازی منزل نکته ای که بسیار مهم است و تنها مهندسین با تجربه و حرفه ای از پس آن بر می آیند این است که بتوان با هزینه ای محدود و با عناصری که موجود می باشد منزل را بازسازی نمود و ظاهری جدید و متفاوت به آن بخشید. برای بازسازی منزل بخش های مختلفی وجود دارد که باید به هر بخش به طور جداگانه نگاه نمود و آن ها را مورد بررسی قرار داد. برای مثال مهم ترین قسمت های خانه شامل نشیمن و هال، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق های خواب می باشد.

برای بازسازی نشیمن و هال و بخشیدن ظاهری جدید به آن از اولین کارهایی که می توان انجام داد تغییر رنگ کلی محیط می باشد که این کار با تغییر رنگ دیوارها، تغییر رنگ پرده، تغییر رنگ مبلمان و یا کوسن های آن و ... می تواند صورت بگیرد. این مورد تاثیر بسزایی روی محیط می گذارد. سپس برای امروزی تر شدن فضا می توان کفپوش های قدیمی را تعویض نموده به کفپوش های امروزی مانند پارکت های چوبی تبدیل نمود و برای پوشش دیوارها نیز می توان از پتینه کاری که نوعی هنر منحصر به فرد و کم هزینه می باشد کمک گرفت.

برای بازسازی اتاق های خواب مهم ترین نکته ای که باید به آن ها دقت شود نوع کفپوش و دیوارپوش ها می باشد و همچنین سالم بودن عناصری مانند تخت خواب و میز تحریر که در صورت سالم نبودن می توان آن ها را تعمیر و یا تعویض نمود. در بازسازی اتاق های خواب موردی که باید به آن اهمیت داد این است که تمامی موارد و جزییات باید با سلیقه ی صاحب اتاق خواب صورت بگیرد در این صورت رضایت وی نسبت به بازسازی بیشتر خواهد شد.

برای بازسازی دیگر فضاها مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه باید به تک تک جزییات دقت نمود. برای مثال در این فضاها شیرآلات از اهمیت زیادی برخوردار می باشند و توجه به آن تاثیر زیادی روی کیفیت بازسازی خواهد گذاشت. می توان شیرآلات قدیمی را با شیرآلات مدرن و امروزی جایگزین نمود.

همچنین کابینت ها را می توان تغییر رنگ داد و یا در صورت محدود نبودن بودجه به طور کلی درب یا چهارچوب و طرح آن ها را عوض کرد و از آنجایی که کابینت اصلی ترین عنصر آشپزخانه می باشد این کار تاثیر بسیار زیادی روی دکوراسیون این فضا خواهد گذاشت.

شرکت معماری هیرادانا در زمینه ی بازسازی ساختمان و بازسازی منزل

همانطور که گفته شد سپردن پروژه ی بازسازی ساختمان و بازسازی منزل به مهندسینی حرفه ای و با تجربه و کمک گرفتن از آن ها می تواند تا حد زیادی به کار سرعت بخشد، هزینه ها را کمتر کند و نتیجه ی نهایی را با کیفیت تر نماید.

شرکت معماری هیرادانا تشکیل شده از مهندسین و طراحانی می باشد که دارای تجربه های زیادی در زمینه های مختلف معماری و ساختمان سازی به ویژه بازسازی ساختمان می باشند. این مجموعه کارهای موفق زیادی را در کارنامه ی خود دارد و آن ها را در سرتاسر ایران به انجام رسانده است. به همین دلیل می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی که می خواهند ساختمان و منزل خود را بازسازی نمایند باشد.

مهندسین این شرکت که به روش های نوین بازسازی آگاه بوده کارهای خود را برنامه ریزی و طبق نظرات کارفرما به صورت سازماندهی شده جلو می برند و قبل از شروع بازسازی به خوبی ساختمان را بررسی نموده و تمام ایرادات، آسیب ها و نیازهای آن را مشخص می نمایند. در این صورت هم چگونگی صرف بودجه برای قسمت های مشخص شده و هم زمان تحویل کار معین می شود.

بازسازی هیرادانا

با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شد می توان گفت که هزینه هایی که برای بازسازی یک ساختمان و منزل صرف می شود بسیار کمتر از هزینه هایی است که برای ساخت یا خرید یک ساختمان انجام می شود. چرا که شما با ایجاد تغییراتی جزیی و رفع آسیب ها می توانید عمر یک ساختمان را تا سال ها افزایش داده و به زیبایی آن بی افزایید در حالی که برای خرید یک ساختمان جدید باید مقدار زیادی از پول را هزینه کنید.

به همین دلیل منطقی است که در صورت داشتن ساختمان قدیمی به جای آنکه برای تنوع و یا رفاه بیشتر به فکر خرید ساختمانی جدیدی باشید با صرف هزینه ای کمتر شروع به بازسازی آن با کمک مهندسین حرفه ای و مجرب، نمایید. جهت مشاهده پروژه های هیرادانا به سایت www.hiradana.com  مراجعه کنید و جهت هماهنگی برای بازدید و مشاوره پروژه خود با شماره 09125754921 تماس حاصل فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید