کرایه خودرو در مسیر تاریخ!

کدخبر: ۵۰۶۰۶۱
با پیشرفت علم، و اختراع ماشین بخار، اتفاقات گوناگونی در زندگی بشر رخ داد و وسایل گوناگونی به زندگی او راه پیدا کرد.
کرایه خودرو در مسیر تاریخ!

 یکی از مهم ترین آن ها خودرو است. وسیله ای بسیار مهم برای تسهیل حمل و نقل که می توان آن را از اجزای مهم زندگی روزمره ما به خصوص در کلان شهرها دانست. اما همزمان با ابداع خودرو، مشاغل گوناگونی هم به واسطه آن ایجاد شد. تاکسی ها و مراکز اجاره خودرو از جمله آن ها به حساب می رود. اما بد نیست نگاهی به گذشته و تاریخ این شغل ها بیاندازیم.

دریان سفر امید

تاریخچه تاکسی

یک کالسکه ساز پاریسی به نام نیکلاس سوواژ در سال 1640 خدماتی را آغاز کرد که شامل راننده می شد. اولین قانون حمل و نقل و تاکسی در انگلستان در سال 1635 وضع شد.

تاکسی متر و کابریولت که هر دو به کالسکه اطلاق می شود، ریشه کلمه تاکسی است. برای محاسبه هزینه دقیق یک مسافر، یک تاکسی متر یا کیلومتر شمار مسافت یا مدت سفر را اندازه گیری می کند. تاکسیمتر در سال 1891 توسط یک مخترع آلمانی به نام ویلهلم برون ساخته شد.گوتلیب دایملر ویکتوریا، اولین تاکسی خصوصی جهان با تاکسی متر را در سال 1897 ایجاد کرد.

اولین شرکت تاکسی موتوری توسط تاجر آلمانی فردریش گرینر تأسیس شد که در 16 ژوئن 1897 تاکسی را دریافت کرد. مفهوم تاکسی زرد اولین بار توسط هری آلن در نیویورک ارائه شد. او یک شرکت تاکسی در نیویورک تاسیس کرد و 65 خودروی بنزینی را از فرانسه وارد کرد. الن رنگ های اصلی خودروها را از سبز و قرمز به زرد تغییر داد تا بتوان آنها را از فاصله دور دید. شرکت تاکسی تا سال 1908 حدود 700 تاکسی داشت.

کرایه خودرو از کجا شروع شد؟

تصور می‌شود که در سراسر ایالات متحده، تجارت کرایه اتومبیل در سال 1916 آغاز شده است. جو ساندرز تصمیم گرفت اتومبیل فورد خود را برای اولین بار به بازدیدکنندگان و تاجران محلی اجاره دهد. او یک کیلومتر شمار به وسیله نقلیه مورد نظر خود اضافه کرد و شروع به دریافت 10 سنت از اجاره کنندگان در هر مایل (1.5 کیلومتر) کرد.

ساندرز به سرعت متوجه شد که مفهوم شرکت سودآور را عملی کرده است. در سال 1925، شرکت اجاره ساندرز درهای خود را در 21 ایالت باز کرد .رقبای ساندرز استراتژی متمایز اجاره اتومبیل ساندرز را تشخیص دادند، بنابراین والتر ال جیکوبز شروع به اجاره اتومبیل های خود کرد. تا سال 1923، جیکوبز سالانه بیش از 1 میلیون دلار درآمد داشت.

در نتیجه او به عنوان دشمن اصلی ساندرز شهرت پیدا کرد. جان هرتز، مالک تاکسی زرد ساکن شیکاگو، در اواسط دهه 1920، شرکت اجاره خودرو جاکوبز را خریداری کرد. سپس در بریتانیا، Godfrey Davis Car Rental در سال 1920 تأسیس شد و در سال 1981 توسط Europcar خریداری شد.

تقاضا برای اجاره خودرو در ایالات متحده با شروع جنگ جهانی دوم و گسترش زیرساخت های ریلی این کشور بسیار افزایش یافت. شرکت توسعه راه آهن با همکاری شرکت های کرایه اتومبیل، غرفه های کرایه اتومبیل در ایستگاه های راه آهن ایجاد کرد. کسب و کار اجاره خودرو پس از جنگ جهانی دوم همچنان گسترش می یابد.

تقاضا برای اجاره خودرو همراه با گسترش خطوط هوایی افزایش یافت. به همین دلیل، فرودگاه ها نیز تسهیلاتی را برای کرایه اتومبیل از شرکت های کرایه اتومبیل ارائه کردند. وارن ایویس تنها با سه وسیله نقلیه، خدمات کرایه اتومبیل خود را در سال 1946 راه اندازی کرد. ایویس تلاش کرد تا خدمات کرایه اتومبیل را در فرودگاه ها ارائه دهد، برخلاف سایر مشاغل که منحصراً بر اجاره اتومبیل در مناطق شهر متمرکز بودند.

با گذشت زمان، اجاره خودرو گسترش و توسعه یافت. در ایران نیز اجاره خودرو رواج پیدا کرد. اما اجاره آن نیز شرایط مخصوص به خود را دارد. یکی از مهم ترین موارد، مدارک لازم برای اجاره خودرو است. معمولا مدارکی مانند کارت ملی، گواهینامه رانندگی، چک یا سفته مطابق با قیمت خودرو، سند ملکی متعلق به فرد متقاضی برای اجاره خودرو لازم است. علاوه بر این، برای اتباع خارجی نیز شروطی مانند، کارت شناسایی، ویزا و یا پاسپورت، تصویر بلیط رفت و برگشت و گواهینامه وجود دارد.

دریان-سفر-امید

اجاره ماشین عروس

یکی از اولین کارهای مهم در زندگی هر زوج جوان و آرایش خانواده آنها، ازدواج و برگزاری عروسی به زیباترین و محترمانه ترین شکل ممکن است. از انتخاب یک مکان مناسب و لباس عروسی خیره کننده گرفته تا خرید لوازم جانبی داماد و دسته گل عروس، این جشن بزرگ تشریفات خاص خود را دارد. تهیه ماشین عروس یکی از شاخص ترین مراسم عروسی است.

اگر ماشین شخصی ندارید یا می خواهید ماشین عروسی تان منحصر به فرد و متفاوت از ماشین خودتان باشد، اما پول خرید ماشین را ندارید، نیازی به نگرانی نیست. یکی از خدماتی که اغلب توسط ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل ارائه می شود، اجاره خودرو برای عروسی است.

بدون صرف هزینه زیاد برای خرید ماشین می توانید یک ماشین عروس با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه اجاره کنید و نگران این هستید که یک ماشین مناسب برای بهترین ها بدهید. شما می توانید انواع خودروهای ایرانی و بین المللی را با هر بودجه و سلیقه ای اجاره کنید.

اجاره خودرو خارجی

خودروهای خارجی به دلیل کیفیت بالا و ویژگی‌های متمایز در زمینه‌هایی مانند زیبایی، سرعت، شتاب و غیره طرفداران خاص خود را دارند. با این حال، رانندگی با چنین خودروهایی به دلیل هزینه‌های بالا ممکن است به عنوان یک فانتزی بلند مدت برای طبقه متوسط تلقی شود.

این خودروهای خارجی در کشور ما هستند، اما واقعیت این است که بخاطر هزینه بالا در دسترس همه افراد نیست. یکی از خدماتی که توسط شرکت های خدمات حمل و نقل برای تحقق جاه طلبی شما ارائه می شود، کرایه خودرو خارجی است! از اجاره خودروهای خارجی و حتی ایرانی استفاده کنید تا از یک سواری باکیفیت و بدون صرف هزینه زیاد بهره مند شوید.

دریان-سفر

هزینه اجاره خودرو زیاد است؟

به طور کلی، کرایه خودرو قیمتی متغیر دارد اما هزینه کرایه ماشین بستگی به نوع وسیله نقلیه، چند روز و ساعت اجاره آن، چند کیلومتر رانندگی و اینکه آیا راننده در قرارداد اجاره گنجانده شده است یا خیر، بستگی دارد. این مورد باعث می شود که نتوان یک ماشین را با قیمت واحد در نظر گرفت. از طرفی نیز به دلیل تغییرات قیمت های دلار و موارد دیگر، مانند بقیه کسب و کارها، قیمت اجاره خودرو نیز دچار تحول می شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید