قیمت روز آجیل و خشکبار در فروشگاه های اینترنتی

کدخبر: ۵۰۷۳۹۹
از وقتی یادمان است، قیمت آجیل و خشکبار از آن چیزهایی بوده که همیشه بالا به حساب می‌آمده.
قیمت روز آجیل و خشکبار در فروشگاه های اینترنتی

 علاوه بر سختی به ثمر نشستن مغزها که دلیل اصلی گرانی قیمت آن‌ها به شمار می‌رود، دلایل دیگری مثل تورم و وضعیت اقتصادی فعلی نیز در بالا بودن قیمت این محصولات، تاثیر زیادی دارد. لیست قیمت روز آجیل و خشکبار چیزی نیست که با جستجو در یک وبسایت یا پرس و جو از آجیل فروشی محله‌تان به آن برسید. مسائل مختلفی در تعیین قیمت این محصولات برای فروشگاه‌های مختلف، موثر است. 

مثلا فروشگاهی ممکن است قیمت یکی از انواع آجیل و خشکبار را عدد معینی بدهد در حالی که دیگری همان محصول را ممکن است دو برابر بفروشد. فاکتورهای متعددی می‌توانند در قیمت‌گذاری تاثیرگذار باشند: نوع و کیفیت محصول، مدت زمان باردهی، هزینه جابجایی از مزرعه یا باغ به شهر و البته تورم. 

بیایید آخرین قیمت آجیل و خشکبار را بررسی کنیم و ببینیم اوضاع دقیقا از چه قرار است.

لیست قیمت روز آجیل و خشکبار بصورت آنلاین

آجیل

ما این قیمت‌ها را با در نظر گرفتن محصولاتی که در لیست انواع آجیل و خشکبار آمده، بررسی کردیم و حالا قرار است به آن بپردازیم. از آنجایی که باید منبع خود را بر پایه درستی قرار دهیم، از فروشگاه آجیل و خشکبار بارجیل کمک گرفتیم تا قیمت روز آجیل را به دست آوریم و ببینیم اوضاع بازار از چه قرار است.

قیمت روز آجیل مخلوط

خودتان بهتر می‌دانید در بازار آجیل و خشکبار چیزی که زیاد است، آجیل مخلوط. از مخلوط آجیل شب یلدا گرفته تا آجیل مخلوط شش مغز، مخلوط آجیل شیرین، مخلوط آجیل مشکل گشا و معروف‌ترین و پرطرفدارترین آن، آجیل مخلوط چهار مغز تبریزی.

پرداختن به هرکدام از این موارد برای بررسی قیمت‌شان کار ساده‌ای نیست. اگر بخواهیم قیمت آجیل مخلوط را بررسی کنیم، باید یک بازه قیمتی را در نظر بگیریم و بگوییم همین حالا که دارید این مطلب را می‌خوانید، قیمت آجیل مخلوط به ازای هر یک کیلوگرم چیزی بین 300 تا 500 هزار تومان است.

آجیل چهار مغز قیمت سرسام‌آوری ندارد ولی به دلیل محبوبیت و در عین حال، کیفیت بالای محصولاتی که دارد، به ازای هر یک کیلوگرم چیزی حدود 500 هزار تومان قیمتش است. 

قیمت روز پسته

درباره قیمت پسته باید خیلی چیزها را در نظر بگیریم. پسته انواع و اقسام دارد. این که کدام نوع پسته را می‌خواهید بخرید در قیمتش تاثیر دارد ولی چیزی که بیش از همه قیمت این خوراکی خوشمزه را بالا برده، مدت زمانی است که طول می‌کشد تا به ثمر بنشیند. 

درخت پسته برای میوه‌دهی اولیه خود از زمان کشت چیزی حدود 5 سال نیاز دارد و برای این که میوه‌دهی آن به شرایط حداکثری برسد چیزی حدود 15 تا 20 سال باید بگذرد. همین کافی است تا پسته به محصولی باارزش و بسیار گران قیمت تبدیل شود. البته شرایط خاص آب و هوایی که لازم دارد را هم نمی‌شود نادیده گرفت. 

قیمت پسته را هم می‌شود به ازای هر کیلوگرم بسته به نوع و کیفیت آن بین 300 تا 600 هزار تومان در نظر گرفت.

قیمت بادام درختی

تقریبا درباره بادام درختی نیز، مسئله زمان میوه‌دهی و بالا بودن کیفیت محصول، مطرح است. قیمت بادام درختی در بازه قیمتی 300 تا 500 هزار تومان بوده و بسته به نوع محصول و کیفیت آن این عدد بالا یا پایین می‌رود. 

قیمت روز فندق

درباره فندق هم با چیزی شبیه به موضوع درخت پسته روبرو هستیم. درخت فندق چیزی حدود 3 تا 4 سال طول می‌کشد میوه بدهد و بعد از آن برای میوه‌دهی حداکثری نیز باید 10 تا 20 سال طول بکشد. کیفیت محصول نیز از دیگر مسائلی است که در قیمت فندق تاثیرگذار است. 

جالب است بدانید هرچه میوه فندق شیرین‌تر باشد و کیفیت بهتری داشته باشد، مواد مغذی آن نیز بیشتر خواهد بود. درنتیجه بی‌دلیل نیست قیمت بالاتری هم داشته باشد. 

بازه قیمتی فندق چیزی بین 300 تا 500 هزار تومان به ازای هر یک کیلوگرم تعیین شده است و می‌توانید آن را از فروشگاه آجیل و خشکبار بارجیل با کیفیتی بالا تهیه کنید.

قیمت بادام هندی

رسیدیم به گل سر سبد آجیل‌ها. قیمت بادام هندی که خب، از وقتی یادمان است به ما گفته‌اند باید بالا باشد. اصلا اگر قیمت این محصول پایین باشد، آدم شک می‌کند. دلایل مشخصی هم برای بالا بودن قیمتش وجود دارد. از شرایط سخت کشت این محصول گرفته تا مدت زمانی که طول می‌کشد تا میوه دهد و مسائل حساس جابجایی و امکان آسیب دیدن آن باعث شده تا این محصول حسابی باارزش و گران قیمت باشد.

بازه قیمتی بادام هندی چیزی حدود 500 تا 700 هزار تومان به ازای هر یک کیلوگرم است. 

بارجیل برای این که همه بتوانیم تحت هر شرایطی این محصول را خریداری کرده و از آن بهره‌مند شویم، محصولی به نام بادام زمینی خرد هم در فروشگاه خود به فروش گذاشته که آن دسته از بادام هندی‌ها که حین فرآوری خرد می‌شوند با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسند.

قیمت روز گردو

درباره گرانی گردو نیز، حرف زیاد است.

  • مراحل نگهداری از درخت و همچنین هرس و سم‌پاشی آن باید با دقت بالایی انجام شود.

  • برای چیدن گردو باید تعداد زیادی کارگر وجود داشته باشند چرا که هنوز در ایران، بیشتر این کار به صورت سنتی انجام می‌شود. 

  • بعد از جمع‌آوری گردو، باید پوست سبز آن با دست جدا شود.

  • در نهایت گردو باید 4 تا 5 روز زیر نور آفتاب باقی بماند تا خشک شود.

می‌بینید برای داشتن گردو و عرضه آن چه مدت زمانی باید صرف شود و چه نیروی کاری در این میان دارند زحمت می‌کشند؟ 

قیمت هر یک کیلوگرم گردو چیزی حدود 400 تا 600 هزار تومان است.

افزایش قیمت آجیل و خشکبار را از کجا بفهمیم؟

قیمت آجیل

به طور کلی، شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که شما با افزایش قیمت دلار می‌توانید به سادگی حدس بزنید قرار است قیمت آجیل و خشکبار نیز افزایش پیدا کند اما اگر می‌خواهید همواره در جریان قیمت روز آجیل و خشکبار باشید، بهترین کار این است که سراغ فروشگاه آجیل و خشکبار بارجیل بروید. از تنوع حیرت‌انگیز محصولات آن دیدن کنید و دست آخر، محصول باکیفیت خود را با قیمتی منصفانه خریداری کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید