خرید خودرو با بودجه 1.5 میلیارد تومان

کدخبر: ۵۱۶۳۶۹
قیمت خودرو در بازار کشور همیشه افزایشی بوده است.
خرید خودرو با بودجه 1.5 میلیارد تومان

اما چند سالی است که این روند بیش از حد معمول شدت گرفته و قیمت خودروها به اوج خود رسیده‌اند. این افزایش در تمامی خودروها، چه داخلی و چه خودروهای وارداتی جدید، ملموس است. قبلا شاید بخش عمده‌ای از جامعه توان خرید خودروهای داخلی را داشتند. به خصوص محصولات سایپا که اقتصادی‌ترین نوع خودروها هستند.

اما این روزها قیمت محصولات سایپا(https://bama.ir/price?company=saipa) نیز غیرمنطقی هستند و بسیاری از افراد توان خرید آن‌ها را نیز ندارند. علاوه بر آن، در حال حاضر قیمت کارخانه محصولات سایپا نیز با بازار متفاوت است. افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو به قدری چشمگیر بوده که وزارت صمت قصد دارد مستقیما بر فروش آن‌ها نظارت کند. البته خودروسازان از تعیین دستوری قیمت محصولات ایران‌ خودرو (https://bama.ir/price?company=iran-khodro )و سایپا ناراضی هستند.

در گذشته اگر فردی بودجه 1.5 میلیاردی خود را به خرید خودرو اختصاص می‌داد، می‌توانست بهترین خودروهای وارداتی ایران را خریداری کند. اما در حال حاضر این مقدار، بودجه‌ای کاملا معمولی تلقی می‌شود و شاید بتوان با آن خودروهای وارداتی ارزان قیمت و یا خودروهای کارکرده را خرید. البته قیمت خودرو خارجی کارکرده نیز کم نیست و باید هنگام خرید دقت زیادی به خرج داد.

کیا سورنتو 2013

پس از عرضه کیا سورنتو XM، فیس‌لیفت آن با مدل سال 2013 به بازار ایران آمد. این فیس‌لیفت با  تغییر چراغ‌های عقب و جلو، اضافه‌ شدن دی‌لایت، اصلاح شدن مه‌شکن‌ها و سپرها و اصلاح طراحی داشبورد و صفحه کیلومتر بود. بنابراین سورنتو 2013 ظاهر بسیار مدرن‌تر و زیباتری نسبت به مدل 2012 دارد. علاوه بر تغییرات ظاهری، تجهیزات جدیدی نیز به مدل 2013 افزوده شده است؛ مانند سیستم صوتی اینفینیتی با ساب، سنسور جلو، چراغ جلو با لنز چرخشی، سردکن صندلی‌های جلو و مموری صندلی. البته این امکانات در نسخه فول یافت می‌شود. تعدادی از این سورنتوها نیز 4 گرمکن صندلی دارند.

سورنتو

پیشرانه 3.5 لیتری و قدرتمند سورنتو می‌تواند 277 اسب‌بخار قدرت و 335 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو در مدت زمان 8.5 ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد و مصرف ترکیبی آن نیز برابر با 10.3 لیتر در هر صد کیلومتر است. مزایای کیا سورنتو مدل 2013 در پیشرانه قدرتمند، سیستم تهویه با عملکرد خوب و امکانات رفاهی مناسب خلاصه می‌شود. از دیگر امکانات آن می‌توان به سیستم ضد واژگونی، گرمکن آینه‌های جانبی، سانروف و ... اشاره کرد.

تویوتا کرولا

اگر قصد دارید با بودجه حدودی 1.5 میلیاردی خود، یک سدان باکیفیت و بی‌ دردسر بخرید، باید سراغ تویوتا کرولا بروید. تویوتا کرولا سال‌‌هاست که در بازار کشور حضور دارد و آوازه کیفیت آن در جهان پیچیده است. آخرین مدل‌های وارد شده، مربوط به نسل یازدهم کرولا هستند و در سال‌های 2014 تا 2016 وارد کشور شدند. این مدل دو تیپ XLI و GLI دارد. تجهیزات کامل‌تر در نسخه GLI حضور دارند؛ این تجهیزات عبارت‌اند از تهویه اتوماتیک، سانروف، استارت دکمه‌ای و روکش چرم فرمان.

نسل یازدهم تویوتا کرولا از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد. این پیشرانه 143 اسب‌بخار قدرت و 187 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌فرستد. تویوتا کرولا در هر صد کیلومتر حدود 7.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند و شتاب آن نیز برابر با 10.5 ثانیه است.

کرولا

نقاط قوت این سدان ژاپنی کاملا مشخص است؛ دوام فنی بالا، سواری نرم و راحت، کابین جادار و مصرف سوخت مناسب. اما باید بدانید که امکانات و تجهیزات آن هیچ وقت به پای کره‌ای‌ها نمی‌رسد. نسخه‌های کارکرده تویوتا کرولا را می‌توان با قیمت تقریبی 1.5 میلیارد تومان خریداری کرد.

سیتروئن C3

سیتروئن C3 یک هاچ‌بک کامپکت فرانسوی است که سایپا قصد داشت به طور گسترده و با تیراژ بالا مونتاژ و تولید کند. اما تحریم‌ها سبب شدند تا این خودرو جدید خیلی زود از کشورمان برود. این خودرو اواخر سال 1397، با تعداد محدود و تنها با رنگ سفید_ قرمز، عرضه شد. سیتروئن C3 از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ THP165 نیرو می‌گیرد و می‌تواند 163 اسب‌بخار قدرت و 243 نیوتن‌متر گشتاور ارائه کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک (با حالت اسپرت) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این هاچ‌بک فرانسوی در مدت زمان 8.2 ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر است. نسخه‌های فول C3 مجهز به رینگ نقره‌ای (فرانسوی) و گرمکن صندلی جلو هستند. تجهیزات استاندارد آن عبارت‌اند از کنترل ایستایی در سربالایی، دی‌لایت، چراغ خوش‌آمدگویی و بدرقه، نورپردازی داخل کابین، نمایشگر 7 اینچی لمسی، 6 ایربگ، تریم قرمز کابین و ...

سیتروئن C3 کیفیت ساخت بالا، شتاب و عملکرد فنی خوبی دارد. اما عرضه محدود آن، نقطه ضعف بزرگی است. این خودرو اکنون در بازار حدود 1.3 میلیارد تومان قیمت دارد. اگر با بودجه 1.5 میلیاردی خود، خودروهای کارکرده را ترجیح می‌دهید، خرید خودرو از باما (https://bama.ir/car )می‌تواند گزینه مناسبی باشد. زیرا تمامی خودروها، با مشخصات کامل و توضیحات، حضور دارند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید