با انتخاب لوستر مناسب بر جذابیت دکوراسیون داخلی بیفزایید!

کدخبر: ۵۱۷۸۸۵
یکی از مواردی که باعث افزایش جذابیت دکوراسیون داخلی می شود؛ انتخاب مدل مناسب لوستر است. در این مطلب برخی از مدل های لوستر معرفی شده‌اند.
با انتخاب لوستر مناسب بر جذابیت دکوراسیون داخلی بیفزایید!

با توجه به تاثیر دکوراسیون داخلی بر ایجاد احساس آرامش و دلنشین کردن فضا، همه افراد به دنبال این هستند که بهترین طراحی دکوراسیون داخلی را برای منزل خود در نظر  بگیرند. یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی دارای اهمیت بسیاری است، نورپردازی فضا می باشد. طراحان داخلی با استفاده از منابع گوناگون نورپردازی، سعی می کنند فضای آرام و جذابی را ایجاد کنند.

یکی از مهم‌ترین منابع نور که در جذابیت نورپردازی اهمیت بسیاری دارد، لوستر است. انتخاب مدل مناسب این منبع نور، علاوه بر اینکه نور لازم را در فضا فراهم می کند سبب جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی نیز می شود. انواع لوستر پذیرایی، آشپزخانه و... در طرح های متفاوتی تولید می شوند که با توجه به فضای مورد نظر و سبک دکوراسیون آن، باید مناسب‌ترین نوع را انتخاب کرد.

لوستر

تاثیر لوستر بر جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی

معرفی مدل های گوناگون لوستر

لوسترها دارای مدل ها و سبک های گوناگونی هستند. هر کدام از این مدل ها برای فضای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. جنس بدنه آنها می تواند چوبی، کریستالی، فلزی یا برنزی باشد. ایده جذابی که در ساخت برخی از آنها مورد استفاده قرار گرفته این است که جنس بدنه آنها را به صورت ترکیبی از متریال های گوناگون می سازند.  برخی از انواع آنها عبارتند از:

  • لوستر مدرن: این مدل یکی از مدل های پرطرفدار در میان خریداران است. برای فضاهایی که دکوراسیون داخلی آنها به سبک مدرن می باشد، این مدل گزینه مناسبی خواهد بود.  طراحی این سبک دارای طیف گسترده و متنوعی است که ظاهر ساده و شیکی دارند که توجه افراد شیک‌پسند را به خود جلب می کنند.

  • مدل چوبی: لوستر چوبی، فضای دلنشین و گرما بخشی را برای شما به ارمغان می آورد. افرادی که به دکوراسیون های خاص علاقه‌مند هستند جزء طرفداران این مدل بشمار می آیند.

  • مدل شاخه ای: این مدل ظاهری مجلل و شیک دارد. طراحی ظاهر آن به شکل شاخه شاخه است. در ساخت این مدل، متریال هایی همچون برنز، چوب، استیل و... مورد استفاده قرار می گیرند و از نظر ظاهری نیز دارای تنوع بسیاری است.

  • مدل کریستالی: این مدل به فضای مورد نظر، جلوه باشکوهی می بخشد. با وجود قدمت بسیاری که دارد، امروزه در تولید آن از طرح های مدرن بهره گرفته می شود و تنوع ظاهری آن بالا است.

  • لوستر ال ای دی: این مدل به دلیل مزایایی که دارد مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است. از جمله این مزایا می توان به تنوع بالا، طراحی جدید، مصرف کم انرژی و... اشاره کرد.

  • مدل سقفی اس ام دی: این مدل بیشتر در خانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. لامپ های آن SMD بوده که روشنایی یکنواختی را در فضا به وجود می آورند.

  • مدل آنتیک: یکی از اکسسوری هایی که بر جذابیت دکوراسیون خانه شما می افزاید، لوستر آنتیک است. این مدل با ظاهر شیک و ساده ای که دارد زینت بخش خانه شما خواهد بود. از مدل آنتیک با عنوان طرح برنزی نیز نام برده می شود.

لوستر مدرن

لوستر مدرن و جدید

نکات مهم در انتخاب مناسب‌ترین مدل

برای خرید لوستر پذیرایی و سایر فضاهای منزل، باید یک‌سری نکات را مدنظر داشت تا مناسب‌ترین مدل انتخاب شود. از جمله این نکات عبارتند از:

  • توجه به مکان نصب: توجه به مکان نصب لوستر یکی از نکاتی است که باید در نظر گرفت. هر کدام از مدل ها برای مکان های مختلف همچون پذیرایی و آشپزخانه و... مناسب هستند.

  • توجه به وسعت فضا: اندازه لوستر باید با وسعت فضا هماهنگ باشد.

  • توجه به میزان نور مورد نیاز برای فضا: فضاهای مختلف به میزان نور متفاوتی نیاز دارند. برای هر فضا باید مدلی را انتخاب کرد که فضا را بیش از اندازه نورانی یا تاریک نکند.

  • در نظر داشتن سبک دکوراسیون فضا: برای ایجاد فضای جذاب و شیک، باید در میان انواع لوستر، مدلی انتخاب کنید که از نظر رنگ و طرح و... با فضای مورد نظر شما هماهنگ و سازگار باشد. به عنوان مثال نباید در محیط مدرن از مدل سنتی استفاده کرد.

  • در نظر گرفتن ارتفاع سقف: یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب مدل لوستر پذیرایی و... توجه به ارتفاع سقف است. برای سقف هایی که ارتفاع کمتری دارند؛ مدل های سقفی انتخاب خوبی می باشند. در مقابل برای سقف های با ارتفاع بیشتر، بهتر است از مدل های شاخه ای و بزرگ استفاده کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی