با صفر تا صد نکات لازم در سفر با بلیط اتوبوس آشنا شوید!

کدخبر: ۵۲۷۹۵۳
چگونه با اتوبوس سفر کنیم؟ نکات لازم و همه چیز در مورد ترفندهای سفر با اتوبوس و خرید بلیط اتوبوس آنلاین را در این مطلب بخوانید.
با صفر تا صد نکات لازم در سفر با بلیط اتوبوس آشنا شوید!

سفر با اتوبوس همواره یکی از در دسترس‌ترین شیوه‌های مسافرت شناخته می‌شود که مسافران زیادی به آن تمایل دارند. البته علت دیگر این محبوبیت هزینه مقرون به صرفه بلیط اتوبوس است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

نکته دیگری که ضرورت سفر با این وسیله نقلیه را پر رنگ‌تر می‌کند؛ در دسترس نبودن مسیرهای ریلی برای سفر به برخی شهرها یا کوتاه بودن مسافت سفر است که تهیه بلیط هواپیما برای آن هزینه گزافی به همراه خواهد داشت.

همچنین اگر بخواهید به طور مکرر مسیری را برای اهداف کاری یا تحصیلی طی کنید؛ مجددا بهترین شیوه سفر، خرید بلیط اتوبوس خواهد بود. پس در این مطلب با ما همراه شوید تا نکاتی که در سفر با بلیط اتوبوس باید به خاطر داشته باشید را بیان کنیم.

جاده چالوس با اتوبوس

قبل از سفر از میزان بار مجاز مطلع شوید!

هر مسافر در سفر با اتوبوس می تواند به اندازه 20 کیلوگرم بار با خود حمل کند. این مقداری است که شما مجاز هستید با خرید یک بلیط و به ازای یک نفر حمل کنید و برای حمل این بار نباید هیچ هزینه اضافه ای را به اتوبوسرانی بپردازید. توجه نمایید که شما باید این بار را به اتوبوس تحویل دهید و در قبال آن برچسب شماره دار دریافت کنید. با این کار مسئولیت بار شما بر عهده اتوبوسرانی خواهد بود و لازم نیست در خصوص آن نگران باشید.

شرکت های حمل و نقل را بررسی کنید!

فرقی نمی‌کند به صورت حضوری بلیط اتوبوس خود را خریداری می‌کنید یا اینترنتی، مهم این است که در انتخاب شرکت‌های مسافربری دقت بیشتری به خرج دهید. فراموش نکنید که همه شرکت‌های فعال در این عرصه از یک نوع اتوبوس خاص استفاده نمی‌کنند و شرکت‌هایی هستند که امکانات بهتر و مناسب‌تری را در اتوبوس‌های درجه یک خود به مسافران ارائه می‌کنند.

این اتوبوس ها ممکن است بلیط گران‌تری داشته باشند اما به طور کلی ایمن‌تر هستند و نسبت به سایر اتوبوس‌ها خدمات بیشتری دارند. برای اطلاع از معروف‌ترین شرکت‌های اتوبوسرانی می‌توانید از قاصدک 24 کمک بگیرید که تمامی خدمات سفر را از جمله خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی ارائه می‌کند.

تنها باید مسیر سفر و تاریخ آن را مشخص کرده تا لیست بلیط‌ها نمایان شوند. برای جستجوی بهتر از فیلترهای جستجوی سمت چپ صفحه استفاده کنید که بلیط‌ها را براساس شرکت اتوبوسرانی، نوع اتوبوس وی آی پی و معمولی و... نشان می‌دهد.

افزون بر این موارد، اغلب اتوبوس‌های درجه یک مجهز به صندلی‌های راحت‌تری هستند و می‌توانند خواب راحت‌تری را برای شما به ارمغان بیاورند. به عنوان مثال اگر از اصفهان عازم سفر به تهران هستید، می‌توانید از بلیط اتوبوس اصفهان به تهران قاصدک24 استفاده کنید.

در قاصدک24 تعاونی‌های زیادی را با بهترین شرکت‌های مسافربری خواهید یافت که برای داشتن سفری آرام و بی‌دردسر بهترین گزینه هستند. از بهترین شهرهای ایران برای رفتن با اتوبوس نیز می‌توانیم به رامسر، کویر مصر، اردبیل و جاده چالوس اشاره کنیم که بلیط تمامی آن‌ها در قاصدک 24 به فروش می‌رسند.

شماره صندلی اتوبوس

مواد غذایی سالم همراه خود داشته باشید!

در سفر بهتر است به اندازه لازم خوراکی و بطری آب معدنی به همراه داشته باشید و به هیچ عنوان در رستوران‌های بین راهی غذا نخورید. چرا که این رستوران‌ها اغلب از سطح کیفی و بهداشتی پایینی برخوردار هستند و نظارت کافی بر روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد. با این حال اگر مجبور به صرف غذا در این مکان ها شدید بهتر است قبل از هر چیزی بهداشت ظروف، قاشق و چنگال و لباس کارگران رستوران را بررسی کرده و سپس در مورد خوردن یا نخوردن غذا تصمیم بگیرید.

از انتخاب جایگاه صندلی در اتوبوس غافل نشوید!

در خرید آنلاین بلیط اتوبوس می‌توانید شماره صندلی خود را نیز انتخاب کنید. با این کار در صورتی که به تنهایی سفر می‌کنید انتخاب بهتری خواهید داشت و در طول سفر معذب نمی‌شوید. همچنین فراموش نکنید اگر خانم هستید و قصد دارید تنها سفر کنید؛ می‌توانید در سایت قاصدک 24 با توجه به جنسیت مسافران در اتوبوس تهیه بلیط خود را انجام داده و صندلی دلخواه را رزرو کنید. علاوه بر این کار، یک سوت را نیز در جیب مخفی یکی از لباس های خود پنهان کنید. این وسیله کوچک می تواند در هنگام بروز مشکل به شما کمک کند با این حال امیدواریم که هیچ گاه مجبور به استفاده از آن نشوید.

با مسیر سفر خود آشنا باشید!

شرکت‌های حمل و نقل مسافری موظف هستند اطلاعات لازم در خصوص مسیر سفر را به مسافران ارائه کنند. بنابراین بهتر است قبل از سفر در خصوص جاده‌ها و شهرهایی که قرار است از آن‌ها گذر کنید، اطلاعات لازم را به دست بیاورید. با این کار می توانید برای مدت زمانی که قرار است در اتوبوس سپری کنید، برنامه ریزی کرده و زمان های استراحت اتوبوس را پیش بینی نمایید. نصب اپلیکیشن های مسیریابی نیز دیگر راهکاری است که در این زمینه موثر واقع می شود. با نصب این نرم افزارها می توانید در صورت لزوم موقعیت مکانی خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید و آن‌ها را از وضعیت سفرتان مطلع سازید.

اگر راه طولانی در پیش دارید بخوانید!

اگر یک سفر طولانی مدت را پیش رو دارید و قرار است شب را در جاده سپری کنید، حتماً وسایل لازم در خصوص خواب خود را مهیا کنید. برای این کار می‌توانید یک پتوی نازک مسافرتی و یک بالش گردنی را به همراه خود ببرید و لباس‌های راحتی به تن کنید.

بدیهی است که پوشیدن لباس‌های تنگ و کفش های پاشنه دار برای سفرهای طولانی مدت پس از چند ساعت عذاب آور خواهند شد و مسافر را در مدت زمانی که قرار است در اتوبوس سپری کند خسته و کلافه می کنند.

البته بهتر است برای این مسیرها، از اتوبوس‌های وی آی پی استفاده کنید که به صندلی‌های تخت شو مجهز بوده و برای خواب در سفر بهترین انتخاب هستند. برای اطلاع از قیمت بلیط اتوبوس وی آی پی می‌توانید به قاصدک 24 مراجعه کنید و در بخش بلیط اتوبوس، مبدا، مقصد و تاریخ سفر را انتخاب نمایید تا لیست تمامی بلیط‌ها همراه با هزینه نمایش داده شوند. البته امکان رزرو سایر بلیط‌ها مانند بلیط هواپیما و قطار نیز در این سات وجود دارد.

خرید بلیط اتوبوس وی آی پی

توصیه می‌کنیم ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز خود را نیز در یک کیف دستی کوچک قرار دهید و آن را با خود به داخل اتوبوس ببرید. در این کیف می‌توانید یک عینک آفتابی، یک بسته قرص ضد تهوع، دستمال کاغذی، ژل شستشوی دست و حتی یک چشم بند برای زمان خواب یا استراحت را جای دهید اما به حجم و وزن کیف نیز دقت کنید. در نهایت گفتنی است همین نکات کوچک می توانند سفر راحت تری را برای شما در اتوبوس رقم بزنند و این تجربه شیرین از سفرهای زمینی را برایتان خاطره انگیز کنند پس به آن‌ها توجه کنید!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید