مزایای خرید سرور ابری روزانه و ساعتی چیست

کدخبر: ۵۳۹۴۱۱
سرویس های ابری به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند که از راه دور به قدرت محاسباتی لازم و همچنین خدمات راحت دسترسی داشته باشند. تعداد زیادی از این خدمات وجود دارد و موارد جدید دائما ظاهر می شوند. برای سهولت درک اینکه خدمات ابری چیست و چه هستند، مزایای خرید سرور ابری روزانه و ساعتی چیست، این مقاله را گردآوری کرده ایم.
مزایای خرید سرور ابری روزانه و ساعتی چیست

انواع خدمات سرویس ابری

یکی از خدمات اساسی سرویس ابری  IaaS  یا Infrastructure as a Service است. در چارچوب خود، ارائه دهنده دسترسی به یک سرور مجازی را فراهم می کند. مشتری می تواند تعداد مورد نیاز هسته های پردازنده، مقدار حافظه، اندازه و تعداد دیسک ها و سیستم عامل را انتخاب کند.
ذخیره سازی ابری یکی دیگر از خدمات مرتبط در فضای ابری است. به مشتری برای ذخیره، خواندن و نوشتن داده ها دسترسی شبکه به سیستم داده می شود. حجم ذخیره سازی فقط به نیازها و توانایی های مالی مشتری محدود می شود. تعداد زیادی دیسک را می توان برای یک فضای ذخیره سازی اختصاص داد که در یک فضای ذخیره سازی مجازی ترکیب می شوند.

خدمات ابری چگونه کار می کنند

SaaS  یا نرم افزار به عنوان یک سرویس، اجاره نرم افزار لازم از ارائه دهنده است. مزیت این است که مشتری مجبور نیست برای نرم افزار مجوز بخرد و کارکنانی برای پیکربندی آن داشته باشد. هزینه اشتراک مدل SaaS ارزان تر است و متخصصان ارائه دهنده درگیر تنظیمات و به روز رسانی هستند.

ابر می تواند راه حل های کلید در دست ساده و راحت را برای انواع وظایف تجاری ارائه دهد.  می توانید فوراً به آنها دسترسی داشته باشید.

خدمات ابری چگونه کار می کنند

سرویس ابری دسترسی به سرورهای راه دور را فراهم می کند. از سمت کلاینت، به نظر می رسد که از یک کامپیوتر معمولی با یک دسکتاپ معمولی استفاده می کنید. برای استفاده از خدمات فقط اتصال به اینترنت مورد نیاز است. در سمت ارائه دهنده، این مراکز داده با سرورها، هایپروایزرها (نرم افزار ویژه مجازی سازی) و متخصصان IT واجد شرایطی هستند که در پیکربندی و پشتیبانی مشغول هستند.

کاربران می توانند از هر دستگاهی و از هر کجای دنیا به راه حل های ابری دسترسی داشته باشند. نتیجه کار در زمان واقعی قابل مشاهده است، حل مشکل مشترک در دسترس است. ساده ترین مثال از چنین خدماتی Google Docs است.

سرور ابری ساعتی و روزانه چیست؟

سرور ابری ساعتی و روزانه چیست؟

امروزه خدمات هاست کلود به شکل سرویس های مختلفی با دوره زمانی معین بنا بر نیاز کاربران ارایه می شود. سرویس ابری معمولا یک ماه به بالا ارایه می شود و کاربر باید پیش از آغاز دوره هزینه اشتراک را پرداخت کند. ولی گاهی اوقات کاربران نیاز به اشتراکات با دوره زمانی کمتر از یک ماه و حجم معینی دارند‌.

در چنین مواقعی سرویس های ابری ساعتی و روزانه اهمیت پیدا می کنند. مزیت خرید سرور ابری ساعتی و روزانه این است که نیازی به پیش خرید ندارد. این سرویس‌ها را می توان حتی برای یک ساعت نیز تهیه کرد. خرید سرویس  cdn  به  صورت ساعتی و روزانه نیز امکان پذیر است. هزینه این سرویس به شکل  Postpaid دریافت می شود  ولی  پنل مدیریت سرویس باید به  میزان کافی اعتبار داشته باشد تا پس از پایان کار، کارایی سرور غیر فعال نشود.

سرور ابری ساعتی و روزانه مزایای دیگری چون در دسترس قرار دادن امکانات زیر ساخت  برای کاربران را دارد. این تجهیزات سطح پایداری و کیفیت خدمات سرورها را بالا می برند. برای مثال  پایداری زیر ساخت ابری این امکان را به کاربران می دهد تا در صورت ایجاد مشکل، وب سایت مختل نشود.

ازجمله امکانات  دیگر سرور ابری روزانه و ساعتی dns می توان به تهیه بک آپ آنلاین، در اختیار بودن فایروال نرم افزاری، در اختیار بودن کنسول و پنل مدیریت سرور، منتقل نمودن آنلاین سرویس میان سرورهای شبکه ابری و همینطور عوض کردن  سیستم عامل  از  ویندوز به لینوکس و  بر عکس، اشاره کرد.

 مزایای سرور ابری روزانه و ساعتی  

سرویس های ابری در انواع سرور ابری اروپا، سرور ابری روزانه و ساعتی dns، سرور ابری ایرانی و ...   مزایای زیر را ارائه می دهند:

کاهش هزینه: با استفاده از سرور ابری، نیازی به داشتن زیرساخت های خود در سایت نیست. ارائه دهنده ابر تمام منابع لازم را فراهم می کند. شرکت ها می توانند از طریق اتصال به اینترنت و مرورگر به تمام خدمات و داده های لازم دسترسی داشته باشند. این بدان معنی است که سخت افزار گران قیمت در شرکت می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. منابع انسانی و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری، برق و سایر هزینه های جانبی به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها کمک می کند.

مقیاس پذیری : برای شرکت ها، مقیاس پذیر به این معنی است که تمام منابع لازم را می توان در زمان بسیار کوتاه و مقرون به صرفه اضافه یا حذف کرد. بنابراین تعدیل کوتاه مدت برای تغییرات نیازمندی ها در هر زمانی امکان پذیر است.

موضوعیت : نوآوری ها به سرعت در حال حرکت هستند. با سرور ابری، شرکت ها این فرصت را دارند که در مورد خدمات به روز بمانند. رابط های کاربر پسند و استفاده از عملکردهای نوآورانه را می توان به راحتی و بدون انحراف پیاده سازی کرد.

پدافند امنیتی ابری : ارائه‌دهندگان ابر در امنیت داده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، در بیشتر موارد به طور قابل‌توجهی بیش از آنچه برای یک شرکت متوسط ​​ممکن است، برای مثال، سرمایه‌گذاری کنند. اما در صورت بروز مشکل، به دلیل استاندارد بودن امکان واکنش سریع وجود دارد.

تبدیل فناوری اطلاعات سازمانی به فضای ابری : سرور ابری که به درستی استفاده شود، به معنای پیشرفت و افزایش کارایی در شرکت‌ها است. خدمات ابری در تجارت روزمره ضروری شده اند. از طریق استفاده از مراکز داده می توان منابع آزاد شده را مطابق با الزامات بیشتر پیاده سازی کرد.

سخن آخر

اگر قصد خرید سرور ابری به صورت اشتراک های ماهیانه، سالانه، ساعتی و روزانه را دارید ، به سایت میزبان کلود مراجعه کنید. در این سایت امکان خرید انواع اشتراک ها ازجمله سرویسcdn ایران، سرور ابری اروپا، سرویس ویدئوی ابری وجود دارد و تیم پشتیبانی ما در صورت لزوم راهنمایی برای انتخاب سرویس، به شما کمک خواهد کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید