چه‌طور یک خودروی دست دوم مناسب بخریم؟

کدخبر: ۵۴۵۵۳۰
با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و قیمت سرسام‌آور خودروهای دست‌اول، بسیاری افراد به خرید خودروی دست دوم روی آورده‌اند. از طرف دیگر، کیفیت خودرو در سال‌های اخیر کاهش یافته و به همین خاطر بسیاری افراد، خرید خودروی کارکرده مدل‌بالاتر را به ماشین‌های نو ترجیح می‌دهند.
چه‌طور یک خودروی دست دوم مناسب بخریم؟

با این وجود، چندین نکته درباره انجام معامله خودرو دست دوم وجود دارد که از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و عدم توجه به آن‌ها ممکن است هزینه‌های هنگفتی را به خریدار تحمیل کند. در ادامه به بررسی نکات مهم حین خرید ماشین کارکرده  و لزوم کارشناسی خودرو می‌پردازیم.

۱- از قیمت خودروی موردنظر اطمینان حاصل کنید

بسیاری از فروشندگان براساس قیمت خودروهای مشابه، روی ماشین دست دوم خود قیمت‌گذاری می‌کنند، درحالی که فاکتورهای متعددی روی قیمت خودرو تأثیر می‌گذارند. سلامت بخش‌های مختلف بدنه، سن خودرو، کارکرد موتور و حتی رنگ، همگی در تعیین قیمت ماشین دست دو دخالت دارند. واضح است که ایرادات ظاهری و فنی موجب کاهش قیمت خودرو می‌شوند و معمولا مشتریان قادر به تشخیص آن‌ها نیستند. به همین خاطر توصیه می‌شود پیش از هر اقدامی از یک کارشناس ماهر و مجرب مشورت بگیرید. تیم حرفه‌ای کارنامه با کمال میل حاضر به همراهی شما در فرایند بررسی، عیب‌یابی، قیمت‌گذاری و خرید خودرو هستند.

۲- به سوابق بیمه اکتفا نکنید

بسیاری افراد بر این باورند که سوابق بیمه می‌تواند سلامت خودرو را تضمین کند. با این وجود احتمالات متعددی را باید در نظر گرفت. ممکن است تصادفی رخ دهد و مالک بدون گزارش این تصادف به شرکت بیمه، نسبت به تعمیر خودرو اقدام کند. تشخیص سالم بودن قطعات مختلف خودرو هم یک فرایند وقت‌گیر است و هم به آگاهی کافی احتیاج دارد. زمانی که آسیب‌دیدگی در گزارش بیمه ثبت نمی‌شود، تنها کارشناس فنی می‌تواند شما را از سلامت خودرو مطمئن سازد.

۳- عدد روی کیلومترشمار همیشه معیار مناسبی نیست

کارکرد و میزان مسافت پیموده شده، عامل مهمی در قیمت‌گذاری خودرو دست دوم به حساب می‌آید، ولی همیشه معیار مناسبی نیست. چراکه احتمال دستکاری کیلومترشمار (مخصوصا نسخه‌های دیجیتالی) و در نتیجه تغییر دستی میزان کارکرد خودرو وجود دارد. این نکته از چشم خریدار پنهان می‌ماند، ولی یک کارشناس مجرب با ارزیابی و بررسی فنی می‌تواند از کارکرد تقریبی خودرو مطلع شود.

۴- مراقب عیوب پنهانی بدنه خودروی موردنظر باشید

عیوب بدنه مهم‌ترین عامل در افت قیمت خودرو کارکرده است. وب‌سایت کارنامه، ابزاری را برای قیمت‌گذاری خودروی دست دوم معرفی کرده که با مراجعه به آن می‌تواند تخمینی از ارزش واقعی خودرو را به دست آورد.

جدول افت قیمت خودرو شامل موارد متعددی‌ست که در این جدول به گزیده‌ای از عوامل موثر بر قیمت خودرو اشاره شده است.

Capture

کارشناسی همراه با تخفیف در کارنامه

نکات فوق همگی به لزوم حضور کارشناس حین بازدید از خودرو دست دوم و قیمت‌گذاری آن اشاره می‌کنند. مشاورین کارنامه در هر ساعت از شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به خریداران عزیز بوده و با استفاده از دانش و ابزارهای مخصوص می‌توانند عیوب خودرو دست دوم را شناسایی کرده و یک قیمت منصفانه را برای خرید پیشنهاد دهند.

بنابراین اگر در صدد خرید خودرو دست دوم هستید، می‌توانید از مشاورین کارنامه کمک بگیرید تا با خیالی آسوده وارد معامله شوید. کارنامه همچنین یک تخفیف ۷5 هزارتومانی را برای کارشناسی فنی خودرو در نظر گرفته که تا ۱۷ دی‌ماه اعتبار دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید