گروه صنعتی صفا نماد توسعه، سازندگی، کارآفرینی و اشتغال زایی

کدخبر: ۵۵۱۱۳۷
گروه صنعتی صفا با همت و اتکا به تجارب ارزنده، بزرگترین واحد تولید فولاد خاورمیانه را در بندرعباس احداث خواهد نمود.
گروه صنعتی صفا نماد توسعه، سازندگی، کارآفرینی و اشتغال زایی

کارخانجات گروه صنعتی صفا از نظر تولید، تنوع و کیفیت محصولات، بزرگترین تولیدکننده لوله‌های فلزی درجهان می باشد.

مجله خبری صفا نیوز به نقل از مدیر روابط عمومی گروه صنعتی صفا درحاشیه دومین نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی در جزیره قشم اعلام کرد:

کارخانجات گروه صنعتی صفا از نظر تولید، تنوع و کیفیت محصولات بزرگترین تولیدکننده لوله‌های فلزی درجهان می باشد.تولیدات این گروه شامل انواع لوله‌های نفت، گاز، آب، پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی از قطر10 الی 3000 میلیمتر می‌باشد که درکارخانجات نورد و لوله صفا و نورد و پروفیل ساوه تولید می‌گردد.

گروه صنعتی صفا بیش از70 درصد تولید لوله­ های پروژه‌ های خطوط انتقال نفت، گاز وآب ایران را به عهده دارد که این مسئولیت با پشتوانه مدیریتی بیش از 64 سال سابقه درخشان، در زمینه های گوناگون از جمله تولید مقاطع و لوله‌های فولادی، سازه‌های فلزی، صنعت پلیمر، سیم وکابل، نوشت ‌افزار و صنایع غذایی پیشتاز است و تولیدات این گروه به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌گردد.

 مقاطع فولادی نیز در پروژه‌ های انتقال فرآورده‌های نفتی، گازی و انتقال آب، صنایع خودروسازی سبک و سنگین، پروژه ‌های خاص HSS بلند مرتبه سازی در صنعت ساختمان و همچنین مقاطع فولادی حاصل نورد گرم از قبیل انواع تیرآهن، میل گرد و... در پروژه‌های مختلف سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته است که می‌توان به هزاران پروژه همچون گوره _جاسک، سبز آب _ری، انتقال آب خلیج فارس، ابر طرح انتقال آب غدیر بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه و... اشاره کرد.

هم اکنون تعداد 22 واحد صنعتی زیرمجموعه گروه صنعتی صفا می باشندکه محصولات این واحد های تولیدی در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

کارخانجات نورد و لوله صفا و کارخانجات نورد و پروفیل ساوه جزء بزرگترین و قدیمی‌ترین مجتمع‌های تولیدی این گروه معظم می باشند که در واقع بزرگترین تولیدکننده لوله‌های خطوط انتقال نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و آب محسوب می شوند.

محسن هاشمی مدیر روابط عمومی گروه صنعتی صفا اعلام کرد: گروه صنعتی صفا زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از4 هزارنفر را فراهم نموده است.

 ایشان درخصوص طرح های توسعه گروه صنعتی صفا سخنان خود را اینگونه ادامه داد: بنیان گذار گروه صنعتی صفا جناب آقای محمد رستمی صفا با سابقه 185 ساله و سه نسل حضور خانوادگی در صنعت، کارنامه درخشانی در راه اندازی و به  ثمر رساندن خطوط تولیدی در زمینه فولاد و لوله سازی داشته اند و با اتکا به این تجربه درخشان از ابتدای فعالیت هایشان تا امروز، همواره درصدد توسعه بوده‌اند.

درحال حاضر درگروه صنعتی صفا 6 طرح توسعه پیش بینی شده و در اولویت قرار گرفته است تا مقدمات تولید انواع لوله ‌های بدون درز، نورد ورق کویل، پلیت میل، پروژه نیروگاه 596 مگاواتی، خودرو سواری و کامیون های تجاری را فراهم آورد.

همچنین در حال حاضر ساخت بزرگترین واحد تولید فولاد در خاورمیانه در شهرستان بندرعباس آغاز گردیده استغل که راه اندازی مجتمع صنعتی فولاد هرمز طی 5 فاز و با ظرفیت تولید 15 میلیون تن به تدریج تا اسفند ماه 1405 به مرحله اجرا خواهد رسید.

با امید به الطاف خداوند متعال و تلاش های روز افزون ، شاهد راه اندازی طرح های توسعه گروه صنعتی صفا کارآفرینی، ممانعت از ورود این محصولات به کشور و نیز بومی سازی آن توسط متخصصان و مهندسان گروه صنعتی صفا و اشتغال زایی بیش از 13 هزار نفر برای کشور خواهیم بود.

دومین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز ، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر و نیز پنل های تخصصی در مناطق آزاد و منطقه ویژه قشم، با همت معاونت نفت و انرژی منطقه آزاد قشم و  با حضور جناب آقای دکتر افشار فتح الهی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم،  جناب آقای حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور،جناب آقای مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جناب آقای عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس و جمعی از مدیران و سرمایه گذاران حوزه انرژی کشور در تاریخ سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ مصادف با اولین روز از ماه مبارک رجب آغاز به کار کرد.

لازم بذکر است؛ جناب آقای افشار فتح الهی در آیین افتتاحیه نمایشگاه اظهار کرد:

قشم با مساحت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع و برخورداری از ۱۷ میدان نفتی و گازی یکی از نقاط جذاب برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می باشد. وی ادامه داد: جایگاه جزیره قشم، جهت احداث و راه اندازی واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی، ذخیره سازی، نیروگاهی و سوخت‌رسانی به کشتی ها ضرروتی اجتناب ناپذیر در کشور است و با مذاکرات موفق صورت گرفته میان سازمان منطقه آزاد و وزارتخانه های نفت و نیرو، تصمیم های بزرگی برای این حوزه اتخاذ و اجرایی شده است. به گفته فتح الهی، آغاز به کار فاز نخست پایانه صادراتی نفتی شرکت سرمایه گذاری نفت قشم با سرمایه گذاری ارزی ۱۵۰ میلیون یورویی و ظرفیت ذخیره بیش از سه میلیون بشکه، و تکمیل فاز ۲ تا ظرفیت شش و نیم میلیون بشکه با اعتبار ارزی ۱۱۴ میلیون یورویی یکی از پروژه های شاخص جزیره قشم در حوزه نفت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: تولید و صادرات محصولات پالایشگاهی با ظرفیت تولید ۳۵ هزار بشکه در روز، به عنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه های تولید قیر کشور و شروع فاز۲ تا ظرفیت ۷۰ هزار بشکه با اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی از پروژه های شاخص پالایشگاهی جزیره می باشد. به گفته فتح الهی قشم در حوزه نیروگاهی نیز پروژه های بزرگی دارد که می توان به تولید و تحویل ۳۴۰ مگاوات برق به شبکه سراسری توسط شرکت انرژی گستر با سرمایه گذاری ۳۸۶ میلیون یورویی و در فاز ۲ تولید آب شیرین تا ظرفیت ۱۰۰ هراز مترمکعب در روز با اعتبار ۸۴ میلیون یورو اشاره کرد.

وی پروژه تکمیل نیروگاه ۳۲۰ مگاواتی قشم مولد و سنکرون به شبکه اصلی برق درسال جاری با سرمایه گذاری ۲۸۵ دلاری را از دیگر پروژه های شاخص نیروگاهی قشم برشمرد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به عملیات تکمیل خط انتقال گاز ۳۰ اینچی، افزود: این پروژه که از خط هفت سراسری به طول ۵۲ کیلومتر با میزان خوراک گاز تخصیص یافته ۲۵ میلیون مترمکعب تعریف شده تا تابستان ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

فتح الهی با بیان مزیت های قشم در برخورداری از اسکله های نفتی مناسب، اضافه کرد:

تکمیل فاز ۲ اسکله نفتی حرا قشم با ظرفیت ۷۰ هزارتن و سرمایه گذاری ۵۳ میلیون یورو نیز در حال انجام است. وی راه اندازی صنعت بانکرینگ در جزیره را آرزوی ۲۰ ساله دانست و افزود: عملیات سوخت رسانی به کشتی ها (بانکرینگ) و آغاز عملیات اجرایی تولید سوخت کم سولفور نیز از دیگر پروژه هایی است که در جزیره در دست اقدام می باشد. فتح الهی تکمیل زنجیره صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را از جمله مهمترین رویکردهای سازمان منطقه آزاد برشمرد و اظهارکرد: به همین منظور سایت پتروشیمی و ایجاد واحدهای زنجیره تولید با ارزش افزوده بالا در صنعت پتروشیمی در جزیره تعریف شده است.

 جناب آقای مهندس مهدی نصیری، مدیر نفت و انرژی منطقه آزاد قشم در ارتباط با هدف برگزاری این نمایشگاه اعلام کردند: بر اساس طرح جامع  قشم ، برنامه ریزی چهارساله معاونت نفت و انرژی تعریف شده از جمله؛ ایجاد زیرساخت های کامل جهت سرمایه گذاران محترم مانند تامین گاز، ۲ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق که در حال حاضر ۶۵۰ مگاوات آن در مدار بهره برداری است، و آب شیرین کن های مورد نیاز با ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب که قابلیت افزایش تا ۱۰۰ هزار متر مکعب ، خوراک نفت خام سنگین، اسکله اختصاصی نفت و گاز با ظرفیت ۱۴/۵ میلیون تن.

وی ادامه داد : 

مساله مهمی که در طول سالیان اخیر به آن توجه نشده ، استفاده از ظرفیت بانکرینگ هست. در حال حاضر ظرفیت بانکرینگ ۵۰ هزار تن می باشد و برنامه اجرایی تا۷۵۰ هزارتن در دست اجرا در نظر گرفته  شده است.

همچنین اسکله تخصصی بانکرینگ با ظرفیت ذخیره سازی نفت و فرآورده های نفتی۶ و نیم میلیون بشکه آماده بهره برداری است و در طرح توسعه تا ۴۰ میلیون بشکه در دست اجراست. یکی از اهداف این نمایش، تکمیل زنجیره پایین دستی حوزه نفت و گاز که همان حوزه پتروشیمی است که بتوان فرآورده با ارزش افزوده صادرات محور تولید ایجاد کنیم.

با توجه به تکمیل ظرفیت های مورد نیاز، طرح هایی با تنوع میزان سرمایه مورد نیاز از ۱ میلیون دلار تا ۱ میلیارد دلار با برگشت سرمایه قابل توجه تدوین شده است. منطقه آزاد، نگاه ویژه ای در امر تسهیل مقررات و مجوزها در نظر گرفته تا سرمایه گذاران عزیز با خیال آسوده در امر سرمایه گذاری خود قدم بردارند.

این نمایشگاه به همراه پنل های تخصصی، از تاریخ سوم تا ششم بهمن ماه سال 1401 در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم برگزار می شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید