قبل از ثبت نام در بورس کالا در سامانه سجام احراز هویت کنید

کدخبر: ۵۵۴۰۵۲
قبل از انجام هر کاری باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید و با دقت و تمرکز کافی آن کار را انجام دهید، وگرنه محکوم به شکست هستید. این مثال برای بورس هم صدق می‌کند. قبل از هر اقدامی باید در سامانه سجام احراز هویت کنید.
قبل از ثبت نام در بورس کالا در سامانه سجام احراز هویت کنید

سامانه سجام یا همان سازمان جامع اطلاعات مشتریان، تنها سامانه‌ای است که شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه راه‌اندازی کرده است. راه‌های مختلفی برای ثبت‌نام و احراز هویت وجود دارد؛ اما ساده‌ترین راه استفاده از تاپ است.

چرا در بورس ثبت نام کنیم؟

بورس از گذشته تا به امروز محل خرید و فروش سهام و سرمایه‌گذاری مطمئن بوده؛ هرچند با توجه به نوسانات ارز و اقتصاد ایران گاهی دچار بحران و باعث متضرر شدن افراد شده است؛ اما با این حال افراد آشنا و متخصصی که با علم به اقتصاد و با واقع بینی وارد آن شده‌اند، سودهای کلانی را بدست آورده‌اند. اما امروزه و با تصمیم‌های هیئت دولت به جز خرید و فروش سهام و سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌توان با اختلاف فاحشی از بازار، خودرو هم خریداری کرد.

در اپلیکیشن تاپ علاوه بر خدمات سجام می توانید انواع کارهای بانکی همچون کارت به کارت، چک صیادی و مواردی مانند پرداخت قبض، خرید شارژ، عوارضی و .... را انجام دهید.

خرید خودرو از بورس کالا

برای خرید خودروهایی که به تازگی از طریق دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو در بورس کالا عرضه می‌شوند، باید ابتدا از طریق سامانه سجام احراز هویت کنید. پس از این اقدام، یک کد بورسی به صورت آنلاین دریافت می‌کنید و علاوه بر آن باید یک کد بورس کالا نیز دریافت کنید.

پس از این مراحل باید کارگزاری خود را مشخص و نزد یکی از بانک‌های منتخب نظیر شعب بانک ملت اقدام به افتتاح حساب وکالتی کنید. پس از طی این مراحل در روزهای عرضه محصولات، می‌توانید خودروی مورد نظر خود را از طریق بورس کالا خریداری کنید و از داشتن آن لذت ببرید.

چه خودروهایی در بورس کالا عرضه می‌شوند؟

چه خودروهایی در بورس کالا عرضه می‌شوند؟

در عرضه‌های اولیه، دو خودروی پرفروش و پرطرفدار یعنی پژو 207 و شاهین برای فروش از طریق بورس کالا انتخاب شدند؛ اما پس از مدتی، تصمیم بر لغو قرعه‌کشی خودروها گرفته شد و خودروهای بیش‌تری نظیر هایما S5 و S7، دیگنیتی، لاماری ایما، فیدلیتی، شاهین، تارا، وانت کارا، جک 8، جک S5 و کامیون امپاور در بورس کالا عرضه می‌شوند.

لازم به ذکر است که در اپلیکیشن بانک پارسیان می توانید اطلاعات جامعی درمورد قیمت خودرو، آخرین اخبار خودرو و احراز هویت سجام را انجام دهید.

خرید خودرو از بورس کالا چه مزیت‌هایی دارد؟

اولین مزیت خرید خودرو از بورس و سامانه سجام، اختلاف فاحش با بازار و خرید بدون قرعه‌کشی است. میزان تقاضا برای خرید خودرو از طریق قرعه‌کشی بسیار زیاد است. به طوری که در قرعه‌کشی اخیر ایران خودرو برای 10000 خودروی عرضه شده حدود ده میلیون نفر ثبت نام کرده بودند که شانس خرید برای هر نفر کم‌تر از یک درصد است. از طرفی قیمت‌های نجومی بازار و افزایش لحظه‌ای که متاثر از نوسانات دلار است، کاهش قدرت خرید خودرو به طور مستقیم را به دنبال دارد.

بورس کالا محلی است که می‌توان بدون قرعه کشی با قیمت پایین‌تر و به طور مستقیم خودرو خریداری کرد.

با توجه به این‌که به هر کد بورسی تنها یک خودرو تعلق می‌گیرد و هر فرد 18 سال به بالا می‌تواند از طریق بورس کالا خریداری کند، می‌توان امیدوار بود که خودروها به دست مصرف‌کننده واقعی برسد و دست دلالان و سودجویان از آن کوتاه شود.

خودروهای وارداتی بخریم یا ایرانی؟

از ابتدای سال جاری با توجه به انحصار دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو که تمام بازار خودرو را در اختیار دارند؛ در طی یک‌سال، قیمت محصولات خود را چندین برابر افزایش و کیفیت آن را کاهش داده‌اند و تصمیم به واردات خودروهای کارکرده خارجی گرفته شد. خودروهایی که زمزمه ورود آن‌ها از شهریور امسال شدت گرفت و بارها به ماه‌های آتی موکول شد؛ اما بعدها با تصمیم شورای رقابت و تصویب مجلس، قرار بر عرضه‌ی این خودروها از طریق بورس کالا شد.

پس اگر شما با قوانین بورس آشنا شوید و اطلاعات جامعی از طریق سامانه سجام داشته باشید، می‌توانید از طریق بورس کالا هم صاحب خودرو شوید و هم سرمایه‌گذاری بلند مدتی را تجربه کنید. حال عرضه خودروهای کارکرده وارداتی می‌تواند بر کاهش قیمت خودروها در بازار کمک کند.

احراز هویت آسان با تاپ

احراز هویت آسان با تاپ

ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن، گرفتن کد بورسی، کد بورس کالا، انتخاب کارگزاری و افتتاح حساب وکالتی تنها بخشی از کارهایی است که باید قبل از ورود به بازار پرنوسان بورس یاد بگیرید و با آموزش و آگاهی کامل سرمایه‌گذاری کنید.

انجام دادن مرحله به مرحله این کارها به تنهایی کمی دشوار است. از طرفی به دلیل مدارک شخصی که برای احراز هویت در ثبت‌نام مورد استفاده قرار می‌گیرد، نمی‌توان به کافی‌نت‌ها یا اشخاص دیگری اعتماد کرد.

در این مواقع یکی از راه‌های آسان، سریع و مطمئن برای ثبت‌نام، استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ است. در تاپ با چند کلیک ساده به آسانی در بورس ثبت‌نام کنید و علاوه بر دریافت سهام عدالت، سهام شرکت‌ها، افت و خیز بازار صاحب خودرو نیز شوید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله مراحل ثبت نام در بورس کالا و خرید خودرو را شرح دادیم. قبل از هر اقدامی در بازار بورس باید در سامانه سجام احراز هویت کنید. احراز هویت در این سامانه و گرفتن کد بورس کالا برای هر معامله‌گری که برای اولین بار گام در بازار پرنوسان بورس می‌گذارد، بسیار لازم و حیاتی است.

یکی از راه‌های سریع و مطمئن ثبت‌نام در بورس کالا، استفاده از طریق سوپر اپلیکیشن تاپ است. تنها با چند کلیک ساده در تاپ و نصب آن در تلفن همراه‌ می‌توانید علاوه بر ثبت‌نام و انجام کارهای شخصی و بانکی خود، از شر لینک‌های جعلی سهام عدالت و فیشینگ‌های احتمالی در امان باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید