شرایط فوق العاده فروش اقساطی خودرو، تحویل فوری

کدخبر: ۵۵۴۸۲۲
وقتی حرف از طرح‌های فروش اقساطی خودرو به میان می‌آید ناگزیر یاد مشکل تامین اعتبار برای خرید نقدی و مشکلات اقتصادی مبتلابه جامعه می‌افتیم.
شرایط فوق العاده فروش اقساطی خودرو، تحویل فوری

اما آیا واقعا طرح‌های اقساطی فقط مختص افرادی است که به علت نداشتن موجودی حساب کافی به این طرح برای ماشین‌دار شدن روی می‌آورند و هیچ منفعت دیگری ندارد؟! اگر چنین است، چرا خودروهای لوکس و گران قیمت وارداتی نیز به صورت اقساطی فروخته می‌شوند در حالی که خریدار ماشین میلیاردی می‌تواند چند دستگاه خودرو  درجه یک را نقدی بخرد؟!

بنابراین احتمالا خرید اقساطی خودرو مزایایی دارد که کمتر به آن پرداخته شده است و همواره همان وجه از این موضوع برجسته شده که اگر پول کافی برای خرید نقدی دارید، لازم نیست به خرید قسطی فکر کنید. ما در این مطلب قصد داریم از جنبه‌های مختلف به مزایا و معایب طرح‌های فروش اقساطی خودرو بپردازیم.

چرا از خرید اقساطی خودرو می ترسیم؟

پاسخ دادن به این سوال که چرا از خرید اقساطی خودرو می‌ترسیم، اصلا سخت نیست. دلایل بسیار زیادی وجود دارد، از دبه درآوردن فروشنده در قیمت تمام شده خودرو گرفته، تا بدعهدی در زمان تحویل ماشین، تا حاشیه سودهای کذایی و و و! دلیل زیاد است و سر نخ همه آن‌ها به یک نقطه می‌رسد: فروشنده نامعتبر! بله! فروشنده اگر با سابقه و معتبر باشد، به خاطر چند میلیون تومان پول اضافه سال‌ها اعتبار و خوشنامی خود را فدا خواهد کرد؟!  یا معامله را طوری پیش می‌برد که درصد نارضایتی از عملکردش بالا برود به طوری که فضای حقیقی و مجازی را پر کند؟! مسلما نه! بنابراین به جای اینکه در باب معایب شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو لیست پر کنیم که:

_قرارداد شفاف نیست

_قیمت واقعی نیست

_حاشیه سود متعارف نیست

_تکلیف سند مشخص نیست

_زمان تحویل خودرو دقیق نیست

و مواردی از این دست؛ کافی است بگوییم کسی که چشمش از خرید اقساطی خودرو ترسیده است، احتمالا خودش و یا یکی از نزدیکانش در گذشته دور یا نزدیک، با یک مرکز نامعتبر معامله کرده‌اند. در حالی که اگر از همان ابتدا مرکز مورد معامله را با چشمانی باز انتخاب کنید، هیچ کدام از مشکلات بعدی رخ نخواهد داد.

آیا خرید اقساطی خودرو مختص اقشار ضعیف جامعه است؟

برخی از افراد بسیار تمایل دارند تا در طرح‌های فروش‌ اقساطی سایپا، ایران خودرو و ... شرکت کنند، اما به علت چشم و هم چشمی که با دوستان و نزدیکان خود دارند، گمان می‌کنند اگر بر ملا شود که آن‌ها به شیوه قسطی ماشین خریده‌اند، این یک امتیاز منفی شخصیتی برایشان محسوب می‌شود! در توضیح این موضوع عارضیم خدمت شما مخاطب گرامی که اگر اکنون ما و شما شهروندان یک کشور اروپایی با شاخص رشد اقتصادی مثبت، تورم صفر درصد و تراز رفاه بالا بودیم، به شما می‌گفتیم:

چرا خرید اقساطی خودرو در حالی که می‌توانید از همین الان برنامه‌ریزی کنید، چند ماه پس‌انداز کنید و خودرو درجه یک اروپایی خود را خریداری کنید؟! اما مساله اینجاست که ما در این برهه از تاریخ ساکنان کشوری هستیم که با تورم افسار گسیخته‌ای دست به گریبان است.

قیمت کالاهای اساسی هر روز بالاتر می‌رود، شاخص رفاه پایین است، درآمدها کفاف یک زندگی معمولی را نمی‌دهد و از ارزش پول ملی مدام کاسته می‌شود. این‌ها یعنی چه؟! یعنی اگر شما همین امروز تصمیم بگیرید ماهی 10 میلیون تومان پس‌انداز کنید، در پایان سال بعد، 120 میلیون تومان موجودی حسابتان خواهد بود.

این در حالی است که اولا پس‌انداز کردن ماهی 10 میلیون تومان، برای بیش از نیمی از مردم کشور ما عملا ممکن نیست، ثانیا با 120 میلیون تومان همین الان هم نمی‌توان ماشینی خریداری کرد، چه رسد به 12 ماه دیگر!! خب! پس عملا دور راه‌حل پس‌انداز کردن و خرید ماشین را خط بکشیم و باز گردیم سر موضوع خرید اقساطی خودرو.

دقیقا به علت همان شرایط اقتصادی که بیان کردیم، خرید نقدی خودرو اصلا منطقی نیست. به‌ویژه اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید و اصطلاحا می‌خواهید با پول، پول بیاورید. چون هیچ اقتصاددان زبده‌ای بابت یک کالای استهلاک پذیر، بخش قابل توجهی از موجودی حساب خود را خالی نمی‌کند. چرا باید یک میلیارد تومان بابت خرید ماشین پول داد، وقتی می‌توان در طرح فروش اقساطی خودرو شرکت کرد و مابقی سرمایه را در دیگر فعالیت‌های درآمدزا سرمایه‌گذاری کرد؟!

مساله بعدی که معمولا مغفول می‌ماند این است که شما با هر سطح درآمدی، برای خرید نقدی یک سقفی دارید. در حالی که خرید اقساطی خودرو سقف نمی‌شناسد. بنابراین با توجه به تورم موجود در بازار امروز با هر قیمتی که بخرید، فردا برای فروش سود خواهید کرد!

مزایای خرید اقساطی خودرو چیست

مزایای خرید اقساطی خودرو چیست

ما تلویحا در بخش قبلی چند مورد از مزایای خرید قسطی ماشین را بیان کردیم. با این وجود در این بخش مبسوط‌تر در این باره توضیح می‌دهیم.

  • یک سرمایه گذاری منطقی

فرض کنید شما 300 میلیون تومان پول دارید. آیا اگر با این 300 میلیون تومان یک خودرو دست دوم نقد بخرید بیشتر سود کرده‌اید یا اگر در طرح‌های فروش اقساطی سایپا یا ایران خودرو شرکت کنید و یک ماشین مدرن صفر بخرید؟! پاسخ کاملا مشخص است! بنابراین خرید ماشین قسطی یک سرمایه‌گذاری منطقی است. شما ماشین می‌خرید، از آن کار می‌کشید و هر زمان بخواهید آن را با قیمت روز به فروش می‌رسانید. این اگر سود نیست، پس چیست؟ از طرفی، کاهش قدرت خرید پول باعث می‌شود مبلغ اقساط شما امروز هر چقدر که باشد، شش ماه یا یک سال دیگر بسیار ناچیز به نظر برسد، در حالی که ارزش نقدی خودرو شما متناسب با تورم بازار پیشرفت می‌کند.

  • خرید بدون محدودیت

در خرید اقساطی خودرو لازم نیست پایتان را قدر گلیمتان دراز کنید. در این شیوه می‌توانید رویاهایتان را زندگی کنید، بخرید بدون اینکه به موجودی جیب خود فکر کنید. هر چقدر مدرن‌تر و درجه یک‌تر، هزینه جانبی کم‌تر و سودآوری بیشتر.

  • مدیریت هزینه‌ها

وقتی قسطی خرید می‌کنید، ساز و کار جامع‌تر و دقیق‌تری برای مخارج زندگی خواهید داشت. شما دقیقا می‌دانید چقدر باید قسط بدهید، چقدر باید برای هزینه‌های جاری زندگی صرف کنید، چقدر درآمد دارید و مواردی از این دست. در نظر گرفتن این اعداد و ارقام خیلی زود شما را به انضباط مالی خواهد رساند.

بهترین مرکز برای خرید اقساطی خودرو کدام است

بهترین مرکز برای خرید اقساطی خودرو کدام است

تمام مزایایی که برای خرید اقساطی خودرو برشمردیم، تنها در صورتی نصیب شما خواهد شد که در انتخاب طرف معامله دقت کنید. وگرنه شما هم یکی از آن افرادی خواهید شد که حاضر می‌شوند پیکان مدل 49 کارکرده بخرند، اما  زیر بار خرید اقساطی خودرو نروند! خرید قسطی باید با تحویل فوری و ثبت سند به نام خریدار به اندازه مبلغ پیش پرداخت همراه باشد.

مجموعه طرف معامله باید با خریدار قرارداد شفاف امضا کند و تمام تعهدات خود را به روشنی بیان کند. اقساط باید بلند مدت باشد تا کمترین فشار مالی به مشتری وارد شود و مبلغ اقساط نیز باید در تعامل با خریدار تعیین گردد تا زندگی جاری مشتری دچار خدشه نشود. قیمت فروش اقساطی خودرو باید واقعی در نظر گرفته شود و حاشیه سود متعارف و بر اساس استانداردهای بازار باشد.

اگر با چنین شرایطی مواجه شدید، به هیچ عنوان فرصت شرکت در طرح‌های فروش اقساطی سایپا یا ایران خودرو را از دست ندهید. حق دارید اگر اکنون با خودتان بگویید مگر اصلا چنین مجموعه‌ای که با این همه امتیاز اقدام به فروش اقساطی خودرو کند وجود دارد؟

در پاسخ باید بگوییم بله! آرشا خودرو یکی از همان مجموعه‌های باسابقه و معتبر است که با بهترین شرایط اقدام به عرضه قسطی انواع خودروهای ایرانی، مونتاژی و خارجی می‌کند. برای اطلاع از جزییات طرح‌های فروش قسطی خودرو و استعلام قیمت روز انواع ماشین‌ها با مراکز فروش آرشا خودرو تماس بگیرید.

تلفن: 02148000998

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید