پرمتقاضی‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا:

روش imp کانادا، ویزای C11 کانادا و اکسپرس انتری کانادا

کدخبر: ۵۵۸۴۷۷
روش‌های مختلفی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد اما روش imp کانادا، ویزای C11 کانادا و اکسپرس انتری کانادا پرمتقاضی‌ترین روش‌ها هستند. شاید تعجب کنید که تنها در سال 2020 تعداد 455.340 نفر با استفاده از ویزای imp به کانادا مهاجرت کرده‌اند.
 روش imp کانادا، ویزای  C11 کانادا و اکسپرس انتری کانادا

 چرا اکسپرس انتری روش محبوبی نباشد وقتی سریع‌ترین شیوه بوده و البته اخذ اقامت از طریق آن قطعی است؟ اگر شما هم جزو نیروهای کاری ماهر محسوب می‌شوید، یا قصد راه اندازی یا تاسیس بیزینس در کانادا را دارید، با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های مهاجرتی را بررسی کنیم.

روش imp کانادا: برنامه‌ای که با هدف گسترش منافع اقتصادی کانادا طراحی شده است

کلمه imp کوتاه شده عبارت  international mobility program و به معنای برنامه پویای بین المللی است که به کارفرمایان کانادا اجازه می‌دهد خارجی را با مجوز کار موقت استخدام کنند. مهم‌ترین مزیت این برنامه این است که نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) ندارد. در نتیجه، فرآیند استخدام ساده‌تر و سریع‌تر پیش می‌رود. همچنین، طبق این برنامه افراد خارجی می‌توانند کسب و کار خود را با مجوز کار موقت در کانادا راه اندازی کنند.  از سال 2000 تا سال 2021 آمار افرادی که از روش imp کانادا استفاده کرده‌اند، مدام در حال افزایش بوده است.

مسیرهای برنامه imp کانادا

روش IMP کانادا

روش IMP کانادا مسیرهای مختلفی دارد. برخی از مهم‌ترین مسیرهای این برنامه عبارتند از:

  • برنامه انتقال درون شرکتی ICT

    (The Intra-Company Transfer Program)

  • توافق نامه‌های تجارت آزاد بین‌المللی

    (International Free Trade Agreements)

  • برنامه اجازه کار پس از تحصیل

    (Post Graduate Work Permit-PGWP)

  • وافق نامه‌های متقابل تبادل جوانان

    (Reciprocal Youth Exchange Agreements)

  • اجازه کار باز بریجینگ

    (The Bridging Open Work Permit)

  • آی ام پی کانادا کد C10
  • آی ام پی کانادا کد C11
  • آی ام پی کانادا کد C12

شرایط شرکت در برنامه imp کانادا

گرچه نقطه مشترک تمام مسیرهای این  برنامه، عدم نیاز به LMIA می‌باشد اما هر مسیر شرایط و مدارک خاص خود را نیاز دارد. برای مثال اگر از طریق برنامه جا به جایی فرانسوی زبانان اقدام کنید، باید از یک کارفرما در خارج از استان کبک جاب آفر بگیرید، باید حتما به زبان فرانسه تسلط داشته باشید و جاب آفر در دسته مشاغل 0، A یا B کانادا قرار داشته باشد. اگر از طریق برنامه انتقال درون شرکتی اقدام کنید، باید بیزینس پلن داشته باشید و نشان دهید که یک برنامه واقع بینانه برای فعالیت کاری در کانادا دارید.  

ویزای C11 کانادا چیست؟

ویزای C11 کانادا تحت برنامه imp ایجاد شده و به کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی اجازه می‌دهد به عنوان افراد خوداشتغال، مجوز کار دریافت کنند. مجوز کار اولیه معمولا دو سال اعتبار دارد اما اگر کسب و کار شما در کانادا فعال و سودآور باشد، می‌تواند چند بار تمدید شود. کارآفرینانی که تحت مجوز کار C11 کسب و کار خود را اداره می‌کنند، می‌توانند در نهایت واجد شرایط اقامت دائم کانادا شوند.

مجوز کار کارآفرینی C11

چه افرادی می‌توانند مجوز کار کارآفرینی C11 دریافت کنند؟

مجوز کار C11 برای گروه های زیر مناسب است:

  • افرادی که قصد دارند برای انجام کسب و کارهای موقت یا فصلی در کانادا اقامت داشته باشند.

  • کارآفرینانی که مایل به خرید یک کسب و کار یا امتیاز (فرانچایز) در کانادا هستند.

  • افراد خوداشتغال که مایل به راه اندازی کسب و کار در کانادا هستند.

  • افرادی که تحت یکی از جریان‌های کارآفرینی استانی نامزد شده‌اند.

مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای C11 کانادا

برای اخذ مجوز کار C11 را دارید، باید:

  • مالک کسب و کار خود یا اکثریت سهم عمده آن (حداقل 50 درصد) در کانادا باشید.

  • توانایی مالی برای اجرای طرح تجاری خود را داشته باشید.

  • تجربه و سابقه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار خود در کانادا را دارید.

  • طرح کسب و کار قابل اجرا باشد.

  • کسب و کار «منافع قابل توجه» برای کانادا داشته باشد.

  • گام‌های مهمی برای اجرای طرح تجاری خود برداشته‌ باشید.

  • بیزینس مورد نظر فرصت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای جامعه کانادایی ایجاد کند.

  • بیزینس مورد نظر با هدف رفع «نیازهای بازار کار کانادا» انجام ‌شود.

توجه داشته باشید اگر سهام شما کمتر از 50 درصد باشد، ملزم به درخواست مجوز کار به عنوان کارمند ( نه به عنوان یک کارآفرین یا خوداشتغال) خواهید بود و ممکن است نیاز به مجوز کار با ارزیابی تاثیر بازار کار داشته باشید. همچنین، طبق بند R205 (a)  اگر چند مالک برای یک بیزینس وجود داشته باشد، فقط یک مالک واجد شرایط مجوز کار است، مگر اینکه شرایط استثنایی اثبات شود.

اکسپرس انتری کانادا برنامه ورود سریع نیروهای کاری به کانادا

اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین است که اداره مهاجرت کانادا از آن برای جذب نیروهای کاری ماهر استفاده می‌کند. این سیستم مسیری برای اخذ اقامت دائم نیروهای ماهر در کانادا یا خارج از آن  در کمترین مدت زمان ممکن می‌باشد. متقاضیان واجد شرایط مشخصات خود را در وب سایت اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌کنند و بر اساس فاکتورهای مختلف مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و ... امتیاز خود را دریافت می‌کنند. چنانچه امتیاز اخذ شده مورد قبول باشد، وارد استخر رقابتی با سایر متقاضیان می‌شوید و در صورت پیروزی اقامت کشور پرآوازه کانادا را اخذ می‌کنید. جالب است بدانید که کانادا قصد دارد تا سال 2024 بیش از 110000 مهاجر از طریق اکسپرس انتری جذب کند!

برنامه‌های اکسپرس انتری کانادا

برنامه‌های اکسپرس انتری کانادا

اکسپرس انتری کانادا سه برنامه مهاجرتی دارد:

  • کلاس تجربه کانادایی: این برنامه برای نیروهای کاری ماهر که تجربه کار در کانادا دارند (تجربه کاری باید 3 سال قبل از درخواست به دست آمده باشد).

  • برنامه نیروهای ماهر فدرال: این برنامه برای نیروهای ماهر با سابقه کار خارجی می‌باشد. این افراد باید معیارهای آموزش و سایر الزامات را برآورده کنند.

  • برنامه نیروهای فنی متخصص فدرال: این برنامه مختص نیروهای کاری ماهر است که در یک حرفه واجد شرایط هستند. این افراد باید یک پیشنهاد شغلی معتبر یا گواهی صلاحیت داشته باشد.

اگر واجد شرایط یکی از برنامه‌های گفته شده هستید، می توانید از طریق اکسپرس انتری برای برنامه نامزد استانی نیز درخواست دهید. اگر نامزد این برنامه شوید، 600 امتیاز اضافه دریافت خواهید کرد و سریعا از شما دعوت خواهد شد که برای اقامت دائم درخواست دهید. شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود و کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه امتیاز دهی سیستم اکسپرس انتری به سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا مراجعه کنید و یا برای بررسی کامل شرایط خود با متخصصان e-visa تماس بگیرید.

خلاصه کلام: اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، می‌توانید از بهترین مسیرها یعنی روش imp کانادا، ویزای C11 کانادا یا اکسپرس انتری کانادا اقدام کنید.

روش اکسپرس انتری مناسب کسانی است که الزامات نیروی کاری ماهر را برآورده می‌کنند. اگر پیروز رقابت این میدان باشید، اخذ اقامت دائم قطعی خواهد بود. اما چنانچه قصد دارید به عنوان کارآفرین یا فرد خود اشتغال در کانادا به کسب و کار خود مشغول شوید، روش imp و زیر مجموعه‌های آن از جمله ویزای C11 جزو بهترین گزینه‌های ممکن خواهد بود. گرچه در این برنامه‌ها از ابتدا نمی‌توانید درخواست اقامت دائم دهید، اما تا حد زیادی راه را برای آن هموار می‌کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید