آرامش تان را در رامسر پیدا کنید

کدخبر: ۵۷۹۴۴۵
رامسر، شهری است در خطه شمالی که مشهور به عروس مازندران است. زیبایی این شهر را نمی‌توان در کلمات جا داد. رامسر مخلوطی از جنگل و کوه است که مجاورت با دریای خزر تکمیل‌کننده این طبیعت بی‌نقص است.
آرامش تان را در رامسر پیدا کنید

طبیعت فوق‌العاده و هوای مطبوع و دلپذیر شهر رامسر موجب شده است که طرفداران بسیاری داشته باشد. همچنین گردشگران بسیاری هستند که از کشورهای مختلف به ایران می‌آیند و شیفته زیبایی این شهر شمالی می‌شوند. از آنجا که اجاره ویلا شمال خصوصا در فصولی مانند بهار و تابستان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، پیشنهاد می‌شود بیخیال چنین شهری نشوید!

موقعیت مکانی شهر زیبای رامسر

این شهر زیبا در غربی‌ترین قسمت استان مازندران قرار گرفته است. رامسر درگذشته سخت سر نام داشت. جالب است بدانید که سخت سر و تنکابن در دوره زندیه جزو خاک گیلان بودند و در زمان قاجار سخت سر از گیلان جدا شد و بخشی از استان مازندران شد. از این رو شهر رامسر یا همان سخت سر گذشته، در مجاورت استان گیلان است.

موقعیت مکانی این شهر به گونه‌ای است که از شمال و جنوب به دریای خزر و رشته کوه البرز محدود شده است که جاذبه طبیعی آن را چندین برابر افزایش می‌دهند. با وجود این همه زیبایی طبیعی است که افراد زیادی در ماه‌های مختلف سال برای اجاره ویلا شمال درپی اجاره ویلا در رامسر هستند. اگر بخواهید که از پایتخت و از جاده چالوس به این شهر ساحلی بیایید مسیری 260 کیلومتری را پیش روی خود دارید.

شرایط جوی شهر رامسر

شرایط جوی شهر رامسر

همانطورکه گفته شد شهر رامسر در مجاورت دریای خزر قرار دارد. از این رو طبیعی است که در تابستان شاهد هوایی گرم و بسیار مرطوب باشید. در فصل سرد زمستان نیز به دلیل مجاورت شهر رامسر با رشته کوه البرز با سوز و سزما مواجه خواهید شد. اگر تمایل دارید که هوایی متعادل و باطراوت را در بهشت مازندران تجربه کنید، فصول پاییز و بهار انتخاب خیلی مناسب و مطبوعی هستند. با این وجود ییلاقاتی در اطراف ررامسر وجود دارند که به دلیل دوری از دریا در وسط تابستان هم هوایی مطبوع و خنک دارند.

دیدنی‌های شهر پرجاذبه رامسر

حتما تا الان متوجه شده‌اید که رامسر را می‌توان به عنوان یک شهر تفریحی شناخت. شهری که برای جدایی از شلوغی روزمرگی و فشارهای مختلف روحی می‌توان به آن پناه برد و از آرامش بی‌دریغ آن بهره‌مند شد. اگر اقدام به اجاره ویلا در رامسر کرده‌اید خوب است با جاذبه‌های مختلف آن آشنا باشید.

تله‌کابین رامسر

با این توصیفاتی که از شهر رامسر شنیده‌اید بعید است نخواهید بر فراز آسمان به تماشای آن بنشینید. تله‌کابین رامسر، فرصتی را به شما می‌دهد تا عظمت دریا و کوهستان را در یک قاب ببینید که احاطه‌گر طبیعتی بکر با جنگل‌های انبوه هستند. زیپ لاین، جت‌ اسکی، کارتینگ، پینت‌بال، شهربازی و رستوران، از دیگر امکانات تفریحی هستند که در این مجموعه قرار دارند و هرکدام تجربه‌ای خاص و بی‌نظیر را برای شما می‌سازند. همینطور پیشنهاد می‌شود تجربه قدم‌زنی بر پل چوبی معلق کنار زیپلاین را از دست ندهید.

جنگل‌های رامسر

جنگل‌های رامسر

می‌توان از جنگل‌های رامسر به عنوان اصلی‌ترین جاذبه این بهشت زیبا یاد کرد. جاده‌های جنگلی رامسر نیز به خودی خود از زیباترین جاذبه‌های طبیعی است که می‌توان در این شهر ساحلی شاهد آن بود. برای مثال یکی از جنگل‌های بهشتی در فاصله 30 کیلومتری این شهر قرار دارد و جنگل دالخانی نام دارد. این جنگل ارتفاع زیادی از سطح دریا دارد که در نتیجه در هر زمانی از سال که به آن بروید مطبوع و خنک است و شرجی نمی‌شود. یکی دیگر از این جنگل‌ها دو هزار نام دارد که در روستای جنت رودبار رامسر قرار گرفته است.

قلعه مارکوه رامسر

قلعه مارکوه یکی از جاذبه‌های تاریخی مشهور این شهر به حساب می‌آید. این قلعه در 5 کیلومتری رامسر و در شهر کتالم واقع است که قدمت آن به دوره پیش از اسلام برمی‌گردد. این دژ تاریخی و مستحکم را به عنوان بام رامسر نیز می‌شناسند. می‌توانید از روی آن جنگل‌های رامسر و همینطور دریای عظیم خزر را ببینید.

آبشارهای رامسر

این شهر آبشارهای فراوانی دارد که طراوت را در روح انسان جاری می‌کند. آبشار ایج یا آبشار ده‌قلو یکی از این آبشارها است که آب آن حاصل ذوب شدن برف‌ کوه‌ خشم چال است. بجز این آبشار جذاب، آبشار شگفتی‌آور دیگری در منطقه سنگ‌پشت رامسر

به نام آزاک وجود دارد. این آبشار بسیار خروشان و پرآب است. آبشار آزاک از رشته کوه البرز سرچشمه می‌گیرد. طبیعت اطراف این آبشارها خود جاذبه عجیبی دارد که نباید از دست داد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید