قالب فلزی بتن چیست؟ 0 تا 100 انتخاب بهترین قالب بتن

کدخبر: ۵۸۰۹۰۱
با استفاده از ترکیب فلز و بتن، قالب هایی ایجاد می شود که عملکرد بهتری نسبت به قالب های سنتی دارند. این قالب ها با استفاده از پنل های فلزی و سیستم های قفل گذاری پیشرفته به شکل گیری بتن می پردازند.

مزیت اصلی قالب فلزی بتن ، سرعت و کارایی بالای آن است. علاوه بر این، قالب بتن فلزی قابل استفاده مجدد است و در نتیجه منابع بیشتری صرفه جویی می شود. در ادامه در مورد ویژگی های قالب فلزی، منابع موجود برای لیست قیمت قالب فلزی بتن، خرید و فروش قالب فلزی و انواع قالب ها توضیح داده می شود.

قالب فلزی بتن چیست؟

قالب فلزی بتن، به عنوان یک سازه موقت، در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود و پس از انجام وظیفه ای مشخص، از سازه جدا می شود. قالب بتن فلزی، معمولا به عنوان یک نگهدارنده و شکل دهنده مورد استفاده قرار می گیرد که آرماتور و بتن خیس را در زمان شکل گرفتن و خشک شدن بتن نگه می دارد. در برخی موارد، هزینه قالب بندی بتن می تواند تا ۷۵ درصد یک عضو بتنی را تشکیل دهد؛ به همین دلیل هم بررسی قیمت هر کیلو قالب فلزی قبل از استفاده و انتخاب نوع مناسب قالب مهم است.

انواع قالب فلزی بتن

پس از اینکه دانستیم قالب فلزی بتن چیست و چه کاربردی دارد، در زیر انواع قالب فلزی معرفی می شود:

  1. قالب گرد فلزی: قالبی است که برای ساخت بتن گرد و بیضی شکل استفاده می شود.

  2. قالب جدول: قالبی است که برای ساخت سطوح صاف و مسطح مانند کف، سقف یا ساندویچ پانل استفاده می شود.

  3. قالب تیرچه: قالبی است که برای ساخت تیرهای بتنی به کار برده می شود.

  4. قالب فلزی لبه 5: قالبی که برای ساخت بتنی با شکل لبه 5 ضلعی استفاده می شود.

  5. قالب فلزی ستون: قالبی است که برای ساخت ستون های بتنی به صورت دو قطعه مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه استفاده از قالب فلزی بتن تبریز صنعت

بتن ابتدا به حالت خیس و نرم درآمده و سپس در داخل قالب بتن فلزی قرار می گیرد. قالب بندی به عنوان یکی از مراحل اساسی در ساخت سازه های بتنی، اهمیت بسیاری دارد و پایداری قالب در طول زمان نیز از جمله خصوصیات حیاتی است که باید در قالب بندی مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین قالب فلزی باید به طور اصولی و بدون درز طراحی و تولید شود تا استحکام قالب حفظ شود و در طول زمان دچار ترک خوردگی نشود.

استفاده از موادی که چسبندگی به دیواره های قالب را کاهش دهد، باعث کاهش خوردگی قالب می شود و عمر مفید قالب بتن نسبت به قالب های دیگر بیشتر می شود. قالب های فلزی معمولا با استفاده از انواع داربست ها نصب می شوند. در کیفیت قالب فلزی، نحوه نصب قالب ها بسیار مؤثر است؛ زیرا دقت و توجه در نصب قالب های فلزی به تداوم کارایی آن ها کمک می کند. به طور کلی، همبندی دقیق و محکم قالب های فلزی در کیفیت بتن نقشی بسیار مهم و تأثیرگذار دارد.

خرید قالب فلزی بتن از تبریز صنعت

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن به عوامل مختلفی وابسته است. این عوامل شامل جنس فلز، مقاومت فیزیکی و شیمیایی فلز، برند فلز، آلیاژهای استفاده شده در قالب، کشور سازنده و قیمت ارز و دلار می شود. بر همین اساس هم خرید قالب فلزی باید با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن انجام شود. مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت قالب در زیر مورد بررسی قرار می گیرند.

قیمت هر قالب فلزی بتن

قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن عمدتا به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. نوع قالب: قیمت قالب فلزی 50 * 100 با قیمت قالب فلزی کنج متفاوت است. همچنین قالب گرد فلزی با قالب فلزی ستون تفاوت دارد. علت این امر هم تفاوت در ساختار و اجزای قالب بندی فلزی است که در هر یک به کار می رود.

  2. جنس فلز: نوع و کیفیت فلز مورد استفاده در قالب، تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد. فلزهای مختلف مانند فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی و آلومینیوم از قیمت های متفاوتی برخوردارند. همچنین قالب فلزی چند کیلو است، به جنس آن بستگی دارد. قیمت قالب نیز مستقیما با اینکه قالب فلزی چند کیلو است، ارتباط دارد.

  3. مقاومت فیزیکی و شیمیایی فلز: فلزهای با مقاومت بالا و ویژگی های خاص ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.

  4. برند فلز: برندهای معروف و با کیفیت بالا اغلب قیمت بیشتری دارند.

  5. آلیاژهای مورد استفاده: استفاده از آلیاژهای خاص می تواند قیمت قالب را تحت تاثیر قرار دهد.

  6. کشور سازنده: لیست قیمت قالب فلزی بتن می تواند بین کشورها متفاوت باشد؛ به دلیل تفاوت در هزینه تولید و مواد اولیه.

  7. نوسانات قیمت مواد اولیه: مانند بسیاری از محصولات، قیمت قالب های فلزی بتن نیز ممکن است در نتیجه نوسانات قیمت مواد اولیه مانند فلزها تغییر کند.

در مورد قیمت بتن نیز باید توجه داشت که قیمت آن تحت تأثیر نوسانات قیمت آهن و مواد اولیه دیگر قرار می گیرد؛ بنابراین برای اطلاع از قیمت قالب بتن فلزی امروز بهتر است با کارشناسان مربوطه تبریز صنعت در این زمینه تماس بگیرید تا از قیمت های فعلی مطلع شوید.

همچنین باید در نظر داشت که قالب های بتن به دو نوع لبه خم و تسمه ای تقسیم می شوند. قالب بتن لبه خم به دلیل استفاده از مواد اولیه بیشتر و عملکرد بهتر، معمولا قیمت بالاتری دارد.

وزن قالب فلزی

به نقل از صنعت ایران لیست وزن قالب فلزی در شکل های مختلف باهم متفاوت است. قالب ها بر اساس اینکه لبه خم هستند یا جوشی، وزن متفاوتی دارند. همچنین وزن قالب فلزی لبه 5 با قالب فلزی لبه ۶ نیز فرق دارد؛ بر همین اساس از لیست وزن قالب فلزی بتن برای تعیین وزن استفاده می شود. برای مثال در جدول زیر وزن قالب فلزی لبه 5 با ابعاد 10 سانتی متر در یک متر، برابر با 6.6 کیلوگرم ثبت شده است. وزن قالب فلزی کنج یا قالب های دیگر نیز مطابق با جدول های مخصوص شرکت تولیدی مشخص می شود.

تبریز صنعت مرکز فروش قالب فلزی و تخته چند لایی

در این مطلب دانستیم که قالب فلزی بتن چیست، انواع قالب فلزی کدام ها هستند، قالب ها چه کاربردهایی دارند و لیست قیمت قالب فلزی بتن بر اساس چه عواملی تنظیم می شود. با توجه آنچه گفته شد، قیمت قالب فلزی و اجزای قالب بندی فلزی با توجه به نوع قالب ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت قالب ها، لیست وزن قالب فلزی و شرایط خرید و فروش قالب فلزی و تخته چند لایی، بهتر است با کارشناسان فروش تبریز صنعت به آدرس tabrizsanat در ارتباط باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید