یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در شرایط صعودی و نزولی شاخص چیست؟

کدخبر: ۵۸۴۱۷۴
پرتفوی صندوق تمشک قدرت مانور بالایی بر روی صندوق‌های سهامی و درآمد ثابت دارد و می‌تواند در شرایط صعودی و نزولی شاخص بازدهی مناسب کند.
یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در شرایط صعودی و نزولی شاخص چیست؟

صندوق در صندوق‌ تمشک از محصولات شرکت ترنج است که امکان سرمایه‌گذاری همزمان در صندوق‌های سهامی، مختلط، درآمد ثابت و طلا، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در شرایط صعودی و نزولی بورس است. این صندوق بهترین جایگزین خرید مستقیم سهام است و به راحتی می‌توان با جستجوی نماد «تمشک» در پنل کارگزاری‌های بورسی در این صندوق سرمایه‌گذاری کرد.

صندوق در صندوق چیست؟

صندوق در صندوق یا Fund Of Funds از ابزارهای مالی مدرن در بورس‌های جهانی به شمار می‌رود. صندوق در صندوق به جای خرید سهام و اوراق، واحد‌های سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خریداری می‌کند.

اما این ویژگی چه کاربردی دارد؟ مهمترین مزیت تشکیل پرتفویی از صندوق‌های بورسی، متنوع سازی و قدرت مانور بالای این نوع صندوق‌ها می‌باشد، یعنی این صندوق‌ها امکان این را دارند در شرایط متفاوت بازار دارایی‌های خود را به سمت صندوق‌های درآمد ثابت، مختلط، سهامی، طلا و زعفران و… هدایت کنند و ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی کنترل کند.

صندوق‌های سهامی، مختلط و کالایی از منظر تنوع دارایی امکان تغییرات محدودی دارند، مثلا صندوق‌های سهامی در هر شرایطی باید حداقل ۷۰ درصد از پرتفوی خود را بر روی سهام سرمایه‌گذاری کنند، صندوق‌های کالایی، درآمد ثابت و... نیز به همین منوال است.

صندوق در صندوق‌های بازار سرمایه ایران

صندوق در صندوق‌های موجود در بازار سرمایه ایران انگشت‌شمار است و در حال حاضر به ۳ مورد می‌رسد. جدیدترین صندوق در صندوق یا FOF، تمشک است که توسط شرکت ترنج در دی‌ماه ۱۴۰۱ پذیره‌نویسی شد.

این صندوق طی ۶ ماه فعالیت بیش از ۵ هزار‌میلیارد ریال دارایی جذب کرده که بزرگترین صندوق در صندوق بازار‌سرمایه ایران به حساب می‌آید. همچنین این صندوق طی ۶ ماه ۴۶ درصد بازدهی داشته که ۱۰ درصد بالاتر از شاخص کل بورس در مدت مشابه بوده است.

پرتفوی صندوق در صندوق تمشک

ترکیب پرتفوی تمشک شامل ۷۰ درصد صندوق سهامی، ۱۲ درصد صندوق طلا و ۳ درصد صندوق زعفران است. این ترکیب با توجه به وضعیت بازار‌سرمایه تغییر خواهد کرد.

استفاده از آربیتاژ صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز از دیگر مزیت‌های صندوق تمشک است، چرا که در شرایط مختلف بازار برخی صندوق‌ها از ارزش ذاتی آن پایین‌تر معامله می‌شود و یا با تخفیف معامله می‌شود که صندوق تمشک می‌تواند از این موقعیت‌های کوتاه مدت استفاده کند و بازدهی را برای سرمایه‌گذاران بالا ببرد.

چگونه صندوق در صندوق بخریم؟

صندوق در صندوق تمشک از نوع قابل معامله یا ETF است که نماد آن در تابلوی معاملات بورس درج شده است، علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانند از طریق‌ سامانه‌های معاملاتی تمامی کارگزاری‌های بورسی با جستجوی نماد «تمشک» واحد‌های این صندوق را خریداری کنند.

این صندوق از صندوق‌های شرکت ترنج است که ۸ صندوق سرمایه‌گذاری در انواع مختلف: سهامی، مختلط، درآمد ثابت، جسورانه، بازارگردانی و صندوق در صندوق را در بازار‌سرمایه ایران مدیریت می‌کند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری می‌توانند به صفحه صندوق تمشک مراجعه کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید