آشنایی با اسکوترهای پرطرفدار بازار

کدخبر: ۵۸۸۹۴۴
اسکوترها به راحتی به واسطه ظاهرشان قابل تشخیص هستند؛
آشنایی با اسکوترهای پرطرفدار بازار

 در این نوع موتورسیکلت‌ها، یک فضای خالی بین فرمان و زین قرار گرفته که محل قرارگیری پاهای راننده است. این نوع قرارگیری پاها، به راننده کمک می‌کند تا موتورسیکلت را بهتر کنترل کند و راحت‌تر باشد. اسکوترها برای استفاده شهری ساخته شده‌اند و معمولا حجم موتور آن‌ها اندک است و مصرف سوخت کمی دارند.

 این نوع موتورسیکلت اولین بار در زمان قبل از جنگ جهانی دوم ساخته شد و تا به امروز جزء موتورسیکلت‌های محبوب محسوب می‌شود. اسکوترها نسبت به موتورسیکلت معمولی امنیت بیش‌تری دارند و سرعت محدودی برای آن‌ها تعریف شده است. این موارد باعث شده تا بانوان نیز بتوانند به راحتی از این وسیله نقلیه کاربردی استفاده کنند و از راندن آن لذت ببرند.

همان طور که اشاره شد، اسکوتر نیز نوعی موتورسیکلت است و باید پلاک مخصوص موتور داشته باشد. برای راندن آن نیز حتما باید دارای گواهینامه موتورسیکلت باشید. در برخی کشورها راندن اسکوتر نیازی به گواهینامه ندارد؛ اما طبق قوانین ایران، هر وسیله نقلیه موتوری (شامل برقی و غیربرقی) را باید با گواهینامه راند. هر نوع موتورسیکلتی در صورت اجرا نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی، جریمه می‌شود. مالکان می‌توانند با سرویس استعلام خلافی موتورسیکلت باما، از جزئیات خلافی موتورسیکلت خود با خبر شوند.

اسکوترها انواع مختلفی دارند و به دو دسته کلی برقی و بنزینی تقسیم می‌شوند. هرکدام از آن‌ها مزایای مربوط به خود را دارد. اسکوترهای بنزینی با حجم موتورهای متنوع تولید می‌شوند و ممکن است 50 یا 150 سی سی باشند. در ادامه، با تعدادی از مدل‌های پرطرفدار در بازار کشور آشنا می‌شویم.

هوندا کلیک

کلیک، اسکوتر معروف شرکت هونداست که از سال 1395 در بازار کشور حضور دارد. این موتورسیکلت ابتدا با حجم موتور 125 سی سی وارد شد و سپس نسخه 150 سی سی آن نیز در دسترس قرار گرفت. هوندا یکی از متفاوت‌ترین طراحی‌ها را در دنیای اسکوترهای شهری دارد و کاملا مدرن و اسپرت به نظر می‌رسد. رنگ‌بندی آن نیز کاملا جوان‌پسند و زیبا در نظر گرفته شده است. این اسکوتر از سال 2006 تولید می‌شود و فروش بالایی را تجربه کرده است. حداکثر سرعت هوندا کلیک به 105 کیلومتر برساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن 1.5 لیتر در هر صد کیلومتر است.

از جمله ویژگی‌ها و امکانات آن می‌توان به سیستم اتوهلد، سنسور جک، آی دلینک، کلید باز کرد محفظه بار، صفحه پشت آمپر آنالوگ و دیجیتال و سیستم روشنایی زنون اشاره کرد. قیمت هوندا کلیک 150 در بازار به 230 میلیون تومان می‌رسد.

آپریلیا SXR 160

اسکوتر آپریلیا SXR 160 از سال 1400 و توسط شرکت‌های کویر موتور و کبیر موتور عرضه شد. اصالت این موتورسیکلت و کیفیتش ایتالیایی است؛ اما در کارخانه هند آپریلیا تولید می‌شود. این موتورسیکلت یکی از رقیبان هوندا کلیک به حساب می‌آید و قیمتی مشابه آن در بازار دارد. اما بازار خرید و فروش آن کم رونق‌تر از هوندا کلیک است. این موتورسیکلت سواری راحتی را ارائه می‌دهد و تا دو نفر ظرفیت دارد.

موتور هواخنک آپریلیا SXR 160 حجمی برابر 160 سی سی دارد و 10.8 اسب‌بخار قدرت و 11.6 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه برای پیمایش هر صد کیلومتر، به 2 تا 2.5 لیتر بنزین احتیاج دارد. این اسکوتر گیربکس CVT دارد و حداکثر سرعت آن به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد.

از ویژگی‌های این موتورسیکلت می‌توان به رینگ‌های 12 اینچی، ترمز ABS و ... اشاره کرد. بزرگ‌ترین نقطه ضعف این اسکوتر، سواری خشک آن است.

بنلی پانارئا 125

بنلی یک برند ایتالیایی_ چینی در حوزه موتورسیکلت است که محصولات زیبایی تولید می‌کند. شرکت نیکران موتور پاسارگاد، نماینده این برند در ایران است.

پانارئا اسکوتر این برند اصیل است که موتوری با حجم 124 سی سی دارد. این پیشرانه 8.4 اسب‌بخار قدرت و 9 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و ECU هوشمند دارد. پانارئا طراحی زیبایی دارد و عناصر کلاسیک و مدرن را ترکیب کرده است. برای مثال، اگزوز این موتورسیکلت کاملا اسپرت بوده و صفحه کیلومتر آن نیز از نوع دیجیتال- آنالوگ است. قیمت این اسکوتر شهری 115 میلیون تومان است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید