عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش های ماشینی

کدخبر: ۵۹۶۹۵۴
عوامل موثر به تعیین قیمت فرش را بررسی کرده و سپس به تاثیر شرکت های تولید کننده بر قیمت گذاری محصول می پردازیم.
عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش های ماشینی

تاثیر کیفیت بر تعیین قیمت فرش ماشینی

یکی از اصلی ترین معیار ها برای خرید کالا، کیفیت و اصالت محصول می باشد. مشتریان هنگام انتخاب و خرید فرش ماشینی به کیفیت آن توجه زیادی دارند. افراد در جست و جوی فرش هایی با درجه بندی کیفی بالا می باشند. در این شرایط آن ها می توانند طی چند سال از فرش های خود استفاده کرده و شاهد رنگ رفتگی آن ها نباشد. فرش باکیفیت طی شست و شو نیز جلای زیبای خود را از دست نداده و درخشندگی خود را حفظ می کند. فرش های باکیفیت کمتر دچار پارگی شده و این موضوع منجر به جلب رضایت مصرف کنندگان و جذب مشتریان بیشتر می شود.

کیفیت فرش های ماشینی تاثیر بسیار زیادی روی تعیین قیمت آن ها نیز می گذارد. در واقع یکی از مهم ترین و اصلی ترین معیار های تعیین قیمت فرش کیفیت و اصالت آن می باشد. فرش مراکشی از جمله فرش های قیمت مناسب می باشند که دوخت آن ها از نخ های باکیفیت و اصل استفاده شده است. در درجه دوم فرش هایی باکیفیت متوسط قرار دارند که آن ها نیز می توانند چند سال به خوبی ایفای نقش کنند اما ماندگاری و دوام آن ها از فرش های درجه یک پایین تر است.

تولید کنندگان فرش ماشینی باکیفیت

  تولید کنندگان فرش ماشینی باکیفیت

اگر چه هنگام خرید فرش درجه یک هزینه بالاتری نسبت به فرش های درجه دو و سه پرداخت می کنید اما طی استفاده طولانی مدت از آن بدون بروز هیچگونه پارگی و رنگ رفتگی کسب سود خواهید کرد. فرش های درجه دو و سه در ابتدا ارزان تر‌ خریداری شده اما بعد از سه یا چهار سال نیازمند تعویض می شوند. در این صورت مصرف کننده باید هزینه زیادی را به تعویض فرش ها اختصاص می دهد. در این صورت عواقب عدم انتخاب فرش باکیفیت را مشاهده می کند.

عوامل موثر بر قیمت انواع فرش ماشینی

عوامل زیادی وجود دارند که هنگام تعیین قیمت فرش باید به آن ها توجه کنیم. علاوه بر درجه بندی کیفی عواملی مانند تراکم و شانه فرش نیز بر قیمت آن موثر می باشند. فرش های ماشینی از ۳۵۰ تا ۱۲۰۰ شانه و با تراکم های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۲۰۰۰، ۲۲۵۰ و ۳۰۰۰ در مراکز خرید موجود هستند. هر چه تراکم فرش بیشتر باشد قیمت آن نیز بالا تر خواهد بود. فرش های پر تراکم ماندگاری و دوام بیشتری داشته و در نتیجه از طول عمر بالا تری برخوردار هستند.

ابعاد و اندازه فرش نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت آن ها می باشد. فرش های ۱۲ متری جز گران ترین فرش های بازار به شمار می روند. فرش های ۹ و ۶ متری نسبت به فرش ۱۲ متری قیمت کمتری دارند. در دسته آخر قالیچه ها و پادری های کوچک قرار دارند که قیمت آن ها با فرش های بزرگ تفاوت زیادی دارد. وجود فرش هایی با ابعاد مختلف موجب شده مشتریان بتوانند با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب و خرید را داشته باشند.

فرش های ماشینی با استفاده از دستگاه های مختلفی بافته می شوند. برخی از این دستگاه ها با داشتن استاندارد های لازم فرش هایی با زیبایی و ظرافتی خاص تولید می کنند. بنابراین نوع دستگاه بر کیفیت و ظرافت نهایی فرش تاثیر گذاشته و به صورت غیر مستقیم می تواند روی قیمت آن ها نیز موثر باشد. طرح، رنگ و مدل فرش های ماشینی نیز هنگام قیمت گذاری در نظر گرفته می شوند. فرش هایی با طراحی های جدید تر با قیمت بیشتری نسبت به فرش های قدیمی تر و کلاسیک به فروش می رسند. با این وجود انواعی از مدل ها هنگام خرید با قیمت های متغیر پیش روی مشتریان قرار گرفته است.

فرایند قیمت گذاری انواع تابلو فرش و فرش
فرایند قیمت گذاری انواع تابلو فرش و فرش

مزایای خرید از فروشگاه امیر کبیر

امروزه با ورود گوشی های هوشمند و پیشرفت تکنولوژی روش های آنلاین و غیر حضوری نیز برای خرید فرش های ماشینی فراهم شده است. افرادی که دارای کمبود وقت هستند بهتر است این روش را برای خرید انتخاب کنند. آن ها می توانند بدون اتلاف وقت مشخصات و قیمت فرش ها را از طریق وب سایت های راه اندازی شده توسط نمایندگی های فروش مشاهده کنند. در صورت تایید مشخصات درج شده مشتریان می توانند مراحل خرید را تکمیل کرده و محصول را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند.

روش حضوری نسبت به روش غیر حضوری برتری دارد. در روش حضوری می توان به مراکز فروش مراجعه کرد و بر کیفیت محصول نظارت مستقیم داشت. یکی از بهترین گزینه ها برای خرید حضوری مراجعه به فروشگاه فرش امیر کبیر می باشد. در این مرکز تنوع بالایی از انواع فرش های ماشینی وجود دارند. مشتریان می توانند طی خرید با فروشندگان مشورت کرده و با توجه به بودجه و سلیقه شخصی خود بهترین فرش ها را انتخاب کنند.

در فروشگاه امیر کبیر انواع فرش در بهترین برند ها موجود هستند. مشاوران فروش هم به صورتی حضوری و هم تلفنی پاسخگو و راهنمای مشتریان هستند. قیمت فرش های ماشینی و انواع تابلو فرش در این مرکز در محدوده مناسب و پایین تر از سایر مراکز خرید قرار دارد. در این صورت مشتریان می توانند با اطمینان کامل خرید کرده و از خرید خود نهایت سود را دریافت کنند.

تاثیر شرکت تولید کننده بر قیمت فرش و تابلو فرش

تاثیر شرکت تولید کننده بر قیمت فرش و تابلو فرش

با افزایش تقاضا ها برای خرید و دستیابی به انواع فرش و تابلو فرش تولید کنندگان زیادی وارد عمل شدند تا با تولید این فرش ها به تامین نیاز بازار پرداخته و نهایت سود را از این بازار کسب کنند. در نتیجه این موضوع طی مدت زمانی کوتاه برند های مختلفی از فرش های ماشینی وارد بازار شد که انتخاب بهترین آن ها برای مشتریان دشوار گردید. به این منظور متقاضیان بهتر است با کسب اطلاعات کافی برند های موفق را شناسایی کرده و از تولید کنندگان معروف خرید کنند.

شرکت های تولید کننده با عملکرد خود طی روند تولید انواع فرش و تابلو فرش هم بر کیفیت و هم بر قیمت فرش تاثیر می گذارند. تولید کنندگان معروف با ارائه محصولات درجه یک با قیمت مناسب جایگاه ویژه ای را در بازار کسب می کنند. لازم به ذکر است در صورتی که تولید کننده ای بتواند رضایت تعداد بالایی از متقاضیان را جلب کند می تواند به جذب مشتریان بیشتر بپردازد و محصولات تولیدی خود را با قیمتی بالا تر از سایر برند ها نیز به فروش برساند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید