آیا هایک ویژن بهترین دوربین مداربسته بازار ایران است؟

کدخبر: ۶۱۲۷۱۸
اولین تولیدکنندگان دوربین های امنیتی در اوایل دهه 1940 معرفی شدند، اما اکنون چندین دهه است که دوربین های مداربسته جزو محصولات غالب بازار شده‌اند. با افزایش میزان جرم و جنایت و تهدیدات ضروری امنیتی، استفاده از سیستم دوربین های مداربسته در منازل، دفاتر، هتل ها، فرودگاه ها، ساختمان های عمومی، بیمارستان ها و سایر ساختمان ها یا مناطق مهم به عنوان اقدامی پیشگیرانه ضروری شده است.
آیا هایک ویژن بهترین دوربین مداربسته بازار ایران است؟

رپرتاژ آگهی: در طول چند سال گذشته، دوربین ‌های امنیتی تغییرات اساسی و تحولات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند و فناوری ‌های جدیدی را در این فرآیند به کار گرفته‌اند. بهترین دوربین مداربسته امروزی از نظر کیفیت بصری، فضای ذخیره سازی، قابلیت های فنی (اتصال بی سیم، تشخیص حرارت، دید در شب و موارد دیگر) بسیار پیشرفته است. حتی در برخی از این دوربین ها از پیچیده‌ترین مفاهیم فناوری مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، اینترنت اشیا و موارد دیگر استفاده شده است.

تمام این تحولات عمدتاً به این دلیل بوده است که شرکت‌ ها فرصت‌ها و زمینه ‌هایی را برای بهبود و نوآوری در این فضا و بازار می ‌بینند. در نتیجه رقابت شدید بین تولیدکنندگان باعث شده تا هر کدام رویکردهای جدیدتری برای طراحی و راه‌اندازی دوربین ‌های امنیتی خود به کار ببرند.

بهترین برندهای دوربین مداربسته بازار جهان

در ادامه مطلب لیستی از 5 برند برتر در زمینه دوربین مداربسته که هم اکنون در سراسر جهان فعالیت می کنند معرفی خواهیم کرد. اگر به دنبال شناخت و خرید دوربین مداربسته هستید و شناختی از برندهای موجود در بازار ندارید، همراه ما باشید!

هایک ویژن (Hikvision)

برند هایک ویژن

برند هایک ویژن که توسط تولید کنندگان چینی به بازار عرضه می شود، تامین کننده پیشرو محصولات نظارت تصویری محسوب شده و در سال 2023 نیز به عنوان بهترین دوربین مداربسته در جهان انتخاب شد. برند هایک ویژن از همان سال های تاسیس خود به دلیل داشتن محصولاتی قوی و باکیفیت، محبوبیت زیادی داشته و با داشتن قیمت های رقابتی، تا به امروز جایگاه خود را حفظ کرده است.

نمایندگی هایک ویژن در ایران فعالیت دارد و می توان محصولات این برند را در ایران خریداری کرد. این برند سبد محصولات کاملی را در محصولات خود در ایران در اختیار مشتریان قرار داده است.

هایک ویژن طیف وسیعی از دوربین‌ های مداربسته، سیستم‌ های هشدار، سیستم ‌های امنیتی و سایر تجهیزات نظارتی را با مقرون به صرفه‌ترین قیمت به بازارهای جهانی ارائه می‌ کند. مجموعه کامل محصولات این شرکت شامل دوربین‌های IP هوشمند، دوربین‌های آنالوگ HD، دوربین های اسپیددام، دستگاه های NVR هایک ویژن، دستگاه های DVR و سایر عناصر سیستم‌ های امنیتی پیشرفته می شود.

دوربین های برند هایک ویژن دارای طیف گسترده‌ای از مدل‌ها هستند که تقریبا تمام نیاز کاربران را رفع می کنند. شما می توانید از دوربین های مداربسته هایک ویژن در محیط های بسته و باز استفاده کنید. دوربین های قدرتمند این برند در عین مقرون به صرفه بودن، کارایی بسیار بالایی دارند. ضبط تصاویر با کیفیت HD، سازگاری با HDMI/VGA، عملکرد عالی در نور کم محیط و مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت از امکانات دوربین های مداربسته Hikvision محسوب می شوند. به علاوه این برند امکان نظارت تصویری از طریق اینترنت و با استفاده از تلفن های هوشمند را برای کاربران فراهم کرده است.

داهوا (Dahua)

داهوا دومین برند چینی دوربین های امنیتی در این لیست بوده که به خاطر محصولات پیشرفته خود شناخته شده است. دوربین‌ های مداربسته داهوا به داشتن قابلیت هایی از جمله امنیت یکپارچه خارج از شبکه، حفاظت محیطی، تشخیص چهره و حفاظت ایمنی smb معروف به بهترین دوربین مداربسته هستند.

محصولات کمپانی داهوا در بخش های مختلف جامعه مانند خانه ها و فضاهای تجاری قابل استفاده هستند. دوربین تحت شبکه و دوربین های HDCVI این کمپانی جزو بهترین ها بوده و با قیمتی به صرفه قابل خریداری و استفاده می باشند.

HDCVI در واقع رابط ویدئویی کامپوزیت با وضوح بالا بوده که توسطDahua Technologies  ارائه شده و به عنوان یک انقلاب در دنیای نظارت تصویری به حساب می آید. در این فناوری از یک روش جدید برای انتقال سیگنال ویدئویی استفاده می شود که وضوح بهتری را امکان پذیر می کند. این موضوع باعث شده تا دوربین مداربسته داهوا یک گزینه به صرفه‌تر و جایگزین بهتری برای دوربین ‌های مداربسته آنالوگ که کیفیت تصویر پایین‌تری را ارائه می‌ دهند باشد.

اکسیس (Axis)

Axis یک برند امنیتی سوئدی است که در سال 1984 تأسیس شده و علاوه بر دوربین های مداربسته محصولاتی از قبیل لوازم جانبی، ضبط ‌کننده‌ها و کنترلرهای دسترسی نیز تولید می کند. علاوه بر این، دستگاه ‌ها و دوربین های Axis دارای پیکربندی آسان بوده و در برابر آسیب ‌های محیطی مقاوم هستند.

کمپانی اکسیس از کمک هزاران مهندس و طراح جهت توسعه دوربین ‌های امنیتی خود استفاده می ‌کند؛ نتیجه این فعالیت ها باعث شده تا دوربین های این برند ویژگی‌ هایی مانند حساسیت به نور، بازتولید دقیق رنگ، ضبط ویدیوی مگاپیکسلی و استدلال تحلیلی داده ها مبتنی بر هوش مصنوعی داشته باشند. برای مثال فناوری Axis Lightfinder امکان فیلم‌ برداری با وضوح بسیار بالا و تمام رنگی را در محیط های تقریباً تاریک مطلق فراهم می ‌کند.

یونی‌ویو (Uniview)

دوربین های یونیویو

محبوبیت برند Uniview در دنیای نظارت تصویری و سیستم های نظارتی سال به سال در حال افزایش است. این برند دوربین های امنیتی عالی با کیفیت بالایی را ارائه می دهند که برای خریداران مقرون به صرفه نیز می باشد.

برند Uniview معمولا دوربین های خود را در سه سطح به شرح زیر ارائه می کند:

  • Easy: این دوربین ها مقرون به صرفه طراحی شده و برای املاک مسکونی و مشاغل کوچک مناسب هستند.

  • Prime: این دوربین ها با وضوح 2 مگاپیکسل تا 8 مگاپیکسل، دارای عملکردهای هوشمندی مانند تشخیص چهره، عبور از خط، میکروفون های داخلی و غیره هستند.

  • Pro: این سری دوربین ها که گاهی وضوح 12 مگاپیکسلی نیز دارند، همه امکانات سطح Prime را به اضافه مواردی مثل تشخیص پلاک خودرو یا ردیابی خودکار را دارا هستند.

تیاندی (Tiandy)

این برند چینی نیز در لیست برترین برندهای دوربین مداربسته بوده و به این موضوع متعهد است که علاوه بر ارائه محصولاتی حرفه‌ای، باید مشاوره و پشتیبانی فنی نیز به مشتریان ارائه شود. Tiandy به عنوان یکی از تولیدکنندگان امنیتی پیشرو در جهان، تمرکز خود را بر نظارت تصویری IP  و دستگاه NVR گذاشته و همچنین فناوری starlight را در دوربین های شبکه سطح صنعتی به کار برده است. همچنین دوربین های دام برند تیاندی با استاندارد IP66 و مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت عرضه می شوند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید