مراقب تکمیل ظرفیت هتل‌های محبوب باشید

کدخبر: ۶۳۰۴۴۳
در طول سال، فرصت‌های بسیار محدودی برای خوشگذرانی و مسافرت وجود دارد. در اکثر اوقات هم این فرصت‌های محدود، مربوط به تعطیلات نوروز یا بازه‌های زمانی خاص از سال هستند که به آن دوران پیک سفر می‌گویند.
مراقب تکمیل ظرفیت هتل‌های محبوب باشید

رپرتاژ آگهی: خب اگر شما هم برای همین بازه‌های زمانی از سال برنامه‌ریزی کرده و قصد سفر دارید، باید مراقب تکمیل ظرفیت هتل‌های محبوب باشید. چون خوشگذرانی سفر شما وابسته به رزرو بلیط و اتاق در هتل‌های شهر مقصد است. ولی اگر اتاقی برای رزرو باقی نماند، سفر شما خراب شده و یا مجبور به کنسل کردن سفر خواهید شد. مثلاً در اواخر ماه صفر و ایام تعطیل، اتاق‌های هتل الماس مشهد کاملاً پر می‌شود و امکان رزرو آن‌ها وجود ندارد. اما چاره کار در چیست و چگونه باید چنین مشکلی را حل کرد؟ در این مطلب یک سری راهکار آموزشی برای رفع چنین مشکلی ارائه خواهیم داد.

راهکار‌های مواجه نشدن با تکمیل ظرفیت هتل‌های محبوب

۱ - رزرو زودتر اتاق در هتل انتخابی

اولین و ساده‌ترین راهکار برای غلبه بر چنین مشکلی، رزرو زودتر اتاق در هتلی است که برای اقامت خود یا خانواده انتخاب کرده‌اید. چون معمولاً ظرفیت هتل‌های پرطرفدار از چند روز زودتر تکمیل می‌شود و هیچ اتاق خالی برای میزبانی از مسافران ندارند. منظور از هتل‌های محبوب در شهر‌های مهم گردشگری کشور، هتل‌هایی با موقعیت و امکانات خاص هستند.

مثلاً در شهری مذهبی چون مشهد، هتل‌های اطراف حرم در اغلب ماه‌های سال پر هستند و امکان رزرو آن‌ها وجود ندارد. یا برای شیرازی که در بیشتر ایام سال پر از گردشگر ایرانی و خارجی است، هتل‌های مرکز شهر و نزدیک به اماکن دیدنی زودتر پر می‌شوند. به همین خاطر اگر برنامه سفر به این دو شهر یا دیگر شهر‌های معروف کشور را دارید، از یک ماه قبل به فکر رزرو بلیط قطار یا اتاق در هتل انتخابی خود باشید. این کار خیال شما را از بابت داشتن محل اقامتی در حین سفر راحت می‌کند.

۲ - بررسی ظرفیت هتل‌های محبوب در سایت‌های گردشگری

اما اگر شرایط مالی یا کاری شما به گونه‌ای است که امکان رزرو زودتر از موعد اتاق را ندارید، باید در بازه‌های زمانی کوتاه سری به سایت‌های گردشگری بزنید. سایت‌های معتبری همچون فلای تودی که اطلاعاتی کامل از قیمت رزرو اتاق در هتل‌های محبوب و ظرفیت باقی مانده آن‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

این طرفیت نشان می‌دهد که از هر نوع اتاق هتل، چه تعدادی برای رزرو باقی مانده است. پس با آنلاین بودن در این سایت‌ها، می‌توانید از چنین ظرفیتی مطلع شده و اتاق خود را در لحظات آخر رزرو کنید. البته باید کمی فرز باشید؛ چون افرادی زیادی مانند شما هستند که رزرو اتاق را به دقایق آخر موکول کرده‌اند.

۳ - مشورت گرفتن از پشتیبانی هتل

در اکثر هتل‌های محبوب، افرادی وجود دارد که کارشان راهنمایی کردن مسافران و ارائه خدمات پشتیبانی است. چنین فردی می‌تواند در خصوص نحوه رزرو اتاق، ساعت حضور در هتل، دوران پیک مسافرتی هتل و دیگر مسائل مربوط به هتلداری، مسافران را راهنمایی کند. پس وقتی شما قرار است تا تعطیلات را به فلان شهر رفته و اتاق یکی از هتل‌های محبوب آن شهر را رزرو کنید، چرا از بخش پشتیبانی سؤال نمی‌کنید؟

چون تیم پشتیبانی بر اساس تجربه خود از سال‌های قبل، می‌داند که در کدام از ایام سال اتاق‌های هتل پر و یا خالی است. پس اگر سؤال خود را از چنین فردی بپرسید، به شما خواهد گفت که چه زمانی باید برای رزرو اتاق‌های اتاق اقدام کنید. شماره تماس پشتیبانی هر هتل را می‌توان از سایت اصلی آن هتل و یا با مراجعه به صفحه آن هتل در اپلیکیشن فلای تودی پیدا کرد.

۴ - موکول کردن سفر به زمانی دیگر

یه‌ایده کم طرفدار هم این است که سفر خود را به زمانی دیگر موکول کنید. چون نه تنها در بحث تکمیل ظرفیت هتل، بلکه بازدید از جاذبه‌های گردشگری هم در شرایط شلوغ خیلی جالب نیست. پس اگر امکانش را دارید، سفر خود را برای ایامی از سال برنامه‌ریزی کنید که تعداد گردشگران در شهر مقصد کم است.

بدین ترتیب می‌توانید بدون داشتن استرس اینکه اتاق‌های هتل محبوب شما تکمیل شود، محل اقامتی برای خود پیدا کنید. حتی اغلب هتل‌ها در چنین ایامی، اتاق‌های خود را با درصد‌های تخفیف در اختیار مسافران قرار می‌دهند. پس از چند لحاظ برای شما بهتر است که در زمانی سفر کنید که بیشتر مردم درگیر کار و زندگی خود هستند.

۵ - رزرو اتاق‌های دیگر هتل

یک راهکار دیگر برای حل مشکل مربوط به تکمیل ظرفیت اتاق‌های هتل، این است که از اتاق‌های دیگر هتل برای اقامت استفاده کنید. مثلاً فرض کنید که شما خانواده‌ای پنج نفره هستید که قصد رزرو یکی از سوئیت‌های هتل الماس نوین مشهد را داشت. اما به یکباره متوجه خواهید شد که تمام سوئیت‌های این هتل پر شده و فقط اتاق‌های دو یا سه نفره برای رزرو وجود دارد. در چنین شرایطی باید در عوض سوئیت، دو اتاق ۲ نفره و ۳ نفره را برای خود رزرو کنید. البته فراموش نکنید که این برای زمانی است که همچنان اصرار دارید تا اتاق شما در هتل الماس نوین مشهد باشد. وگرنه شاید ظرفیت هتل‌های دیگر خالی باشد.

۶ - انتخاب هتلی دیگر برای هتل

تکمیل ظرفیت شدن هتل محبوب شما، به معنای این نیست که آسمان به زمین رسیده باشد و هیچ چاره‌ای نداشته باشید. یعنی اگر هتل انتخابی شما پر بود، به فکر رزرو اتاق در هتلی دیگر باشید. چون در شهری مانند مشهد که در بیشتر ایام سال شلوغ است، هتل‌های زیادی برای رزرو وجود دارد.

پس شما می‌توانید هتلی دیگر پیدا کنید که به حرم نزدیک بوده و نزدیک بازار شهر هم باشد. اما اگر تمامی هتل‌های اطراف حرم پر بود، باید به فکر رزرو اتاق در هتل‌های اطراف شهر باشید. نگران هزینه‌های رفت و آمد در مشهد هم نباشید. چون قیمت پایین‌تر اتاق‌های چنین هتلی، جبران‌کننده این هزینه‌ها خواهد بود.

کلام آخر

از همه این حرفا که بگذریم، تکمیل ظرفیت شدن هتل انتخابی یعنی اوج ضد حال خوردن قبل از سفر. سفری که شاید از ماه‌ها پیش برای رفتنش برنامه‌ریزی کرده بودید و قرار بود تا کلی حوش بگذرد، به یکباره دچار مشکل می‌شود. به همین خاطر نباید در رزرو اتاق هتل یا بلیط مسافرتی تنبلی کرد. چون کاملاً طبیعی است که در ایام مذهبی یا تعطیلات نوروز، هتل پرطرفداری چون الماس نوین مشهد پر باشد. پس اگر اقامت در چنین هتل‌های پرطرفداری برای شما مهم است، از مدتی پیش برای رزرو اتاق اقدام کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید