ارتباطات و شبکه‌سازی در ناحیه نوآوری شریف

کدخبر: ۴۲۴۳۳۳
شبکه‌سازی و توسعه ارتباطات بین شرکت‌ها به منزله روح یک ناحیه نوآوری قلمداد می‌شود.

شکل‌گیری ارتباطات نوآورانه یکی از مهمترین فاکتورهای عملکرد یک ناحیه نوآوری است. به عبارتی شبکه‌سازی و توسعه ارتباطات بین شرکت‌ها به منزله روح یک ناحیه نوآوری قلمداد می‌شود. نیاز به شبکه‌سازی و توسعه همکاری‌های نوآورانه در نواحی نوآوری دنیا منجر به طراحی و ایجاد فضاهایی در این نواحی شده است که از آن‌ها با عنوان «فضاهایی برای مشارکت» یا SFC (Spaces For Collaboration) یاد می‌شود.

 SFCها می‌توانند اتاق‌های گفتگو، اتاق‌های جلسات و سالن‌های همایشی باشند که با هدف فراهم‌اوردن فضایی جهت شبکه‌سازی، همکاری و مشارکت بین بازیگران زیست‌بوم ناحیه‌های نوآوری طراحی شده باشند.

فضاهای هم‌افزایی و شبکه‌سازی برج فناوری طرشت به عنوان یک SFc با محوریت توسعه ارتباطات نوآورانه بین شرکت‌های مستقر در ناحیه نوآوری شریف آماده‌سازی و تجهیز شده است. سه طبقه از این ساختمان (بام، همکف و منفی 1) که فضایی بالغ بر 4200 متر مربع دارد، به این امر اختصاص یافته است. این مرکز تحت برنامه همنواسازی (Orchestration) پارک علم و فناوری شریف هدایت شده و تلاش می‌شود فرآیند خلق ارزش مشترک بین شرکت‌های مستقر در ناحیه نوآوری شریف را تسهیل و تسریع کند و منجر به ترویج فرهنگ همکاری و مشارکت بین بازیگران ناحیه شود.

عمده خدمات مرکز شامل سه بخش زیر است:

• اختصاص زیرساخت‌های شبکه‌سازی مرکز مانند: سالن جلسه، سالن کنفرانس، سالن رویداد و فضاهای گفتگو به کسب‌وکارهای فناور و نوآور مستقر در ناحیه نوآوری شریف

• برگزاری رویدادهای شبکه‌سازی، همرسانی، دورهمی‌های عمومی و تخصصی بین بازیگران ناحیه نوآوری شریف

• ارائه خدمات Matchmaking به شرکت‌های فناور ناحیه جهت ایجاد هم‌افزایی و هم‌آفرینی با دیگر شرکت‌ها

عکس 1

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید